Xenon lampen en AE

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
bjornb

Re: Xenon lampen en AE

Bericht door bjornb » 10 mar 2015, 16:16

Het is inderdaad witter...maar als ik kijk naar de unit zelf en op de grond lijkt ouderwets halogeen wel meer lichtopbrengst te hebben. Persoonlijk ben ik geen fan van die witte lampen in een reflector, of je hebt xenon met lens, of halogeen (mijn mening). Heb er ook veel bekeken bij 1 series waarbij in het in de reflector ook geen succes vond en de lichtopbrengst aanzienlijk minder is dan orgineel halogeen.

Ik zou er lekker inzetten wat erin zat, en over 3 maanden je F10 (prachtige wagen!) met xenon nemen ;)

tom_il

Bericht door tom_il » 10 mar 2015, 17:19

100W lampen plaatsen in een lamp die hier niet voor ontwikkeld is, is vragen voor problemen.
Zowel Lichtmodule als de behuizing van de lamp gaat hier niet blij mee zijn.
525d E61 2007 pre-LCI

frazz

Bericht door frazz » 11 mar 2015, 09:10

Bart70 schreef:Ik zie wel veel licht, maar meer ook niet :rolf:

Op de foto lijkt het fel, maar op de weg valt het reuze mee. Sterker zelfs soms denk ik dat ze niet genoeg licht geven. ;)

frazz

Bericht door frazz » 11 mar 2015, 09:15

bjornb schreef:Het is inderdaad witter...maar als ik kijk naar de unit zelf en op de grond lijkt ouderwets halogeen wel meer lichtopbrengst te hebben. Persoonlijk ben ik geen fan van die witte lampen in een reflector, of je hebt xenon met lens, of halogeen (mijn mening). Heb er ook veel bekeken bij 1 series waarbij in het in de reflector ook geen succes vond en de lichtopbrengst aanzienlijk minder is dan orgineel halogeen.

Ik zou er lekker inzetten wat erin zat, en over 3 maanden je F10 (prachtige wagen!) met xenon nemen ;)
De F10 komt pas in 2016 :emo:
Zaterdag een proefrit om wat ervaring op te doen, ben benieuwd.
Maar die lampen, tjah, ik kon dat geel niet aanzien in zo een E60, deed pijn :P

Wat betreft de 100w, teveel spanning? Wat kan er mis gaan?

tom_il

Bericht door tom_il » 11 mar 2015, 10:56

100W, spanning is dezelfde (12V) , maar de warmte ontwikkeling is zoveel groter en aangezien de lamp bijna volledig uit plastic bestaat is dit niet zo evident. Alsmede de hogere stromen waar de lichtmodule niet voor ontwikkeld is.
525d E61 2007 pre-LCI

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Styling”