Pagina 2 van 2
Re: Witte rook en niet meer starten.
Geplaatst: 04 dec 2014, 07:27
door Jenbmw
Hoi allen
We zyn dus nu op zoek naar een andere motor maar dat blykt dus niet zo makkelyk te zyn. Er worden wel motoren aangeboden maar dan bel je , dan blykt het dus geen m52 motor te zyn. wie weet er nog een goede M52 motor te liggen. Mis mn dame toch wel heel erg.
Gr Jenny
Re: Witte rook en niet meer starten.
Geplaatst: 11 dec 2014, 22:28
door kotje
heb je bij de sloop geprobeerd? de volgende bedrijven hebben heel vaak jou type staan.
succes er
http://autosloperijsmit.nl/
http://www.gebr-opdam.nl/
http://www.autosloperijkralingen.nl/
Re: Witte rook en niet meer starten.
Geplaatst: 12 dec 2014, 12:54
door Eric 540i
Re: Witte rook en niet meer starten.
Geplaatst: 12 dec 2014, 21:30
door Jenbmw
Die heeft alleen maar diesels geen benzine
Re: Witte rook en niet meer starten.
Geplaatst: 10 okt 2015, 19:56
door Jenbmw
Een jaar later.........
Er zit eindelijk een andere motor in maar nu komen er achter elkaar storingen en ellende waar wij geen oplossing voor weten.Motor op zich zelf doet het goed maar toen we bij de garage wegreden hadden we al een probleem met de cruise control en bij thuiskomst toen de motor afgezet werd kwam er een melding in de CC dat er niet genoeg olie in zou zitten.Gecontroleerd en voldoende aan de peilstok.Zal dus de sensor wel zijn dus die moet dan vervangen worden.
De Cruise Control deed het vandaag in eens.Positief zou je denken.We hadden de BC ingesteld en toen ging ie.Of het 1 met het andere te maken heeft weten we niet maar als het goed is dan niet meer aankomen toch.Op de BC brandt overigens continue een rode led die ook met contact af niet uit gaat.De oplossing zou in het boekje van de radio kunnen staan alleen hebben we die niet.......
Net even gemeten of de accu na een jaar zijn werk nog doet en hij geeft 13.7 volt dus dat is ook goed.Wel is er voor het meten de airbaglamp op het dashboard aan gegaan en doen alle knoppen op het stuurwiel niks.Dan komt er een EGS storing terwijl de auto stil staat en stationair loopt.Getriebenotprogramm verschijnt en die melding gaat niet meer weg ook niet als je de auto uit zet en even later weer start.We hebben even een rondje gereden en zover we kunnen constateren schakelt de auto wel normaal en de motor draait verder goed.
Kan iemand ons helpen?We zitten dik 1.5 uur van de garage af waar ie gemaakt is en durven daar niet meer naar toe te rijden.We kunnen de auto zelf wel uitlezen met Carsoft.De kennis van een E39 is helaas zeer beperkt.Ik weet niet waar ik moet beginnen?
Jenny & Alex
Re: Witte rook en niet meer starten.
Geplaatst: 10 okt 2015, 22:51
door dw70
Batterij al eens een uurtje losgenomen?
Ik zou gewoon rustig rijden als alles functioneert. Koeling, oliedruk ok, etc. Batterij eens lekker opladen.
Een foutmelding is toch niet vreemd na een winterslaap van een jaar.
Na een week het geheugen van foutmeldingen verlossen en kijken of ze terugkomen.
Het is al veel waard als je het volle vermogen tot je beschikking hebt.
Re: Witte rook en niet meer starten.
Geplaatst: 13 okt 2015, 19:31
door Jenbmw
We zijn er nu mee aan het rijden maar de auto springt voortdurend in noodprogramma van de versnellingsbak.Het airbag lampje gaat aan en het stuurwiel functioneert niet.Ondanks deze storingen rijdt en schakelt de auto verder wel gewoon.Na veel zoeken op internet tot de conclusie gekomen dat de oorzaak het contactslot is of beter gezegd de schakelaar die direct eronder zit.Die kan je bij BMW bestellen maar we hebben ook een DIY gevonden dat je het kan repareren.Dat ga ik proberen.
Heeft iemand ervaring hiermee?Komen de symptomen overeen en zou het vervangen/repareren de oplossing zijn?
Jenny & Alex
Re: Witte rook en niet meer starten.
Geplaatst: 17 okt 2015, 12:05
door Jenbmw
Vanmorgen de schakelaar van het contactslot uit elkaar genomen en met een aangepaste nagelvijl de contactpunten bewerkt.Daarna een rondje gereden en er komen geen meldingen meer op CC en ook het airbaglampje blijft uit.Stuur werkt ook weer.Bij terugkomst de fouten gewist en nu even afwachten.
Hier nog even de links hoe we op de schakelaar gekomen zijn en hoe je de zaak uit elkaar haalt:
http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... ems?&mid=0
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/244045
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... ebuild-DIY
Bespaard toch even 50.- en nu hopen dat het nu rustig blijft
De melding Oliepeil Controleren blijft wel.Kan iemand zeggen waar die sensor zit en valt het mee om die te verwisselen?Olie moet er zeker weer uit dan?Als iemand ons kan helpen dan graag.
Kan er iemand een fotootje posten hoe de alarmschakelaar van de motorkap bevestigd is?Die ligt los bij de veerpoot namelijk.........
Jenny & Alex