Ik heb erg lang niks gepost. Ook een tijd geen motivatie gehad om iets te doen. Begin dit jaar nog wat kleine dingen gedaan zoals een gereviseerde dynamo gemonteerd, nieuwe accu etc. Vervolgens bij Caspers track in Eelde een wiechers kooi opgehaald. Echt een top bedrijf!
Dit model is het:
Testfit in de auto, plaatjes moeten er nog in gelast worden.
Dit model kooi wordt ook bij aprisco/ooperon cup gebruikt. Tijdens deze crash zie je hoe goed de kooi is. De coureur kon zonder problemen uitstappen.
https://www.youtube.com/watch?v=Kg5HWiL5VgM
Vervolgens de kooi eruit gehaald en de auto weer klaar gemaakt voor een ring trip. Vrienden van me zouden naar Gatebil gaan. Dat ging niet door dus last minute naar de Ring vorig weekend. Even daarvoor nog brede stoot strips erop gezet en een gt wing erop.
Toen op naar de ring, tussendoor even een stop bij de pomp.
Heerlijk gereden. 7 rondes in totaal gedaan. Eerst twee keer 3 rondes. Op het laatst begon het licht te regen. Die ronde heb ik puur gereden op lijnen. Ik wilde er nog een doen maar de baan ging dicht. Daarna lekker gaan eten en naar huis.
De polyester schermen heb ik te koop gezet. Er zitten nu weer normale voorschermen op met de stoot strips. Ook heb ik andere motorkap sloten erop gezet omdat de standaard versie klemde.
Een andere vriend ons wilde ook weer graag naar de ring dus zijn we dit weekend weer geweest. Ik was er vrijdag al heen en met 4 anderen. Bij het huisje op het Lindner Ferienpark:
S’avonds was de baan ongeveer 2 uur open. Ik had nog 2 ronden op mijn kaart van de week ervoor. Meteen nog een 9 ronden kaart gekocht want het weer was goed en ik had het plan om weer aardig wat ervaring op te doen dit weekend.
De eerste 2 ronden gingen beter dan ooit tevoren. De baan was vrij rustig, ik had erg goede lijnen. Helaas ging het de 3e ronde mis. Gelukkig geen crash maar motorproblemen.
Het was zeer rustig dus ging ik weer voor een 3e ronde. De temperatuur liep op dus besloot ik de ronde langzaam af te maken in een hoge versnelling. De temperatuur liep toen iets terug. Na een tijd begon de auto wat te roken. Gelukkig geen lekkage want dat veel meer gekost. Uiteindelijk viel de auto stil op het laatste stuk, toch nog aan de praat gekregen en van de baan af kunnen rijden.
Ik had me er al op ingesteld dat het blok kapot was dus ben ik door gereden. Na de herstart ratelde het enorm. Bij de parkeerplaats aan de overkant de auto stil gezet en af laten koelen. Ondertussen gaan eten, toen we terug kwamen was de motor nog steeds heet.
Nog geen uur nadat het nieuws in Nederland bij onze ring vrienden was aangekomen waren er al 2 man onderweg met een trailer. Om op de trailer te kunnen de auto iets hoger gezet:
De ochtend erna de auto op de trailer gezet en voor de rest van de dag geparkeerd.
Er kwamen nog 2 vrienden van ons met een e39 m5 (zit hier ook op het forum). Toen nog een rondje als passagier met de m5 meegereden. S’avonds na middennacht stond de auto weer bij mij voor de deur dankzij top vrienden waar ik heel blij mee ben.
Vandaag even wat dingen nagekeken, omdat de temperatuur opliep dachten we dat het aan het koelsysteem lag. Dat bleek allemaal te werken. Uiteindelijk een compressietest gedaan. 1 Cilinder bleek minder dat 7 bar te hebben dus het is einde verhaal met dit blok.
Ik ben nu dus opzoek naar een nieuw blok. Het liefst wil ik zo snel mogelijk weer rijden dus ik blijf bij een m50b25 met vanos. Ik vind zelf ook nog niet dat ik nog niet toe ben aan meer vermogen op de ring. Morgen ga ik aan de demontage beginnen.
Ik ben trouwens ook te volgen op instagram: Martijn.kooij Daar post ik wat vaker updates voor de liefhebbers.
