snelle aankoophulp gevraagd
Re: snelle aankoophulp gevraagd
Nou mannen, heb eentje gekocht....
t Bleek gewoon een 1895cc te zijn, verkoper was in de war met de breedte...1739cm..Tsjah..
Maar ik heb me behoorlijk in de vingers gesneden..want hoewel het een mooie auto is, gaat die me teveel kosten..
Hoe kan t zijn dat er (zie oa de duitse verkoopsites) modellen zijn bij de 318i 1.9 die 185 gr/kg co2 uitstoten en redelijk zuinig zijn.....(1999 en 2000)...
en enkele modellen (in 2001) die 224gr/kg co2 uitstoten en gewoon veel zuipen...
Die laatste heb ik dus en dat gaat me waanzinnig veel BPM kosten.
Ik heb t dus niet over de 2.0 versie..
Hieronder 2 voorbeelden..beide automaat, alles t zelfde, alleen ander bouwjaar. Waarbij opvalt dat de oudere modellen dus zuiniger en schoner zijn..HOE KAN DAT??
Ik ben beetje veel radeloos, enorme blunder mijnerzijds, dit kan ik eigenlijk gewoon niet betalen..
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... asrc=st|as
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... asrc=st|as
Zucht...
t Bleek gewoon een 1895cc te zijn, verkoper was in de war met de breedte...1739cm..Tsjah..
Maar ik heb me behoorlijk in de vingers gesneden..want hoewel het een mooie auto is, gaat die me teveel kosten..
Hoe kan t zijn dat er (zie oa de duitse verkoopsites) modellen zijn bij de 318i 1.9 die 185 gr/kg co2 uitstoten en redelijk zuinig zijn.....(1999 en 2000)...
en enkele modellen (in 2001) die 224gr/kg co2 uitstoten en gewoon veel zuipen...
Die laatste heb ik dus en dat gaat me waanzinnig veel BPM kosten.
Ik heb t dus niet over de 2.0 versie..
Hieronder 2 voorbeelden..beide automaat, alles t zelfde, alleen ander bouwjaar. Waarbij opvalt dat de oudere modellen dus zuiniger en schoner zijn..HOE KAN DAT??
Ik ben beetje veel radeloos, enorme blunder mijnerzijds, dit kan ik eigenlijk gewoon niet betalen..
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... asrc=st|as
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... asrc=st|as
Zucht...
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: snelle aankoophulp gevraagd
BPM is toch maar een fractie van de nieuwprijs voor een auto van deze leeftijd...?
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: snelle aankoophulp gevraagd
Behalve dat je het wat BPM scheelt zou ik niet teveel kijken naar fabrieksopgave verbruik ... de laatste jaren is het op papier allemaal wel erg rooskleurig
ik denk dat in werkelijkheid het verschil niet zo heel groot is, tenzij bezitters hier andere ervaringen hebben
mijn 118i uit 2008 was op papier ook zuinig, maar viel in de praktijk erg tegen ...


Re: snelle aankoophulp gevraagd
Die verbruikscijfers zijn gebakken lucht. Als je het echt daarvan moet hebben zou ik opzoek gaan naar een japanner.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: snelle aankoophulp gevraagd
Goed, wa ever.maar waarom is het CO2 verschil dan zo groot?
Om ff toe te lichten:
Het verschil qua bpm bij de invoer is 550€ tegen 1300€. Noem ik geen verschilletje..
Gewoon dezelfde auto's met dezelfde motor maar (blijkbaar door t nieuwere bouwjaar) een klasse verschil in CO2.
Bam!
En t gaat zich er niet om of fabrieks opgaves kloppen...t gaat zich om t verschil wat ze dan opgeven bij een en het zelfde blok...Ze hebben dat blok dus blijkbaar een ander motormanagement gegeven in het 3e produktiejaar, waarbij ze meer verbruik opgeven..iig aanzienlijk meer CO2 uitstoten.... en geen enkele vermogenswinst boeken...
Waarom in godsnaam..!?
Om ff toe te lichten:
Het verschil qua bpm bij de invoer is 550€ tegen 1300€. Noem ik geen verschilletje..
Gewoon dezelfde auto's met dezelfde motor maar (blijkbaar door t nieuwere bouwjaar) een klasse verschil in CO2.
Bam!
En t gaat zich er niet om of fabrieks opgaves kloppen...t gaat zich om t verschil wat ze dan opgeven bij een en het zelfde blok...Ze hebben dat blok dus blijkbaar een ander motormanagement gegeven in het 3e produktiejaar, waarbij ze meer verbruik opgeven..iig aanzienlijk meer CO2 uitstoten.... en geen enkele vermogenswinst boeken...
Waarom in godsnaam..!?
-
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 25 mei 2014, 19:59
Re: snelle aankoophulp gevraagd
Eigenlijk zou het andersom moeten zijn, de oudere motoren stoten meer uit dan de nieuwe motoren, daarom zijn de emissierichtlijnen opgesteld en daar moeten moderne motoren aan voldoen. Anders zouden ze nooit onder de Euronorm komen. Als ik bijv. een Toyota Supra in wil voeren dan ben ik idd een klap bpm kwijt omdat die motor niet meer aan de huidig gestelde norm voldoet, hetzelfde geldt zelfs voor de nieuwe Subaru Impreza, niet te betalen! Daarom vind ik jouw ervaring wel curieus, je hebt immers een nieuwere motor. 

Re: snelle aankoophulp gevraagd
Als je het echte verbruik wilt weten van een bepaald merk/type/motor dan zou ik dat checken op http://www.spritmonitor.de (ik gebruik meestal bouwjaar en aantal PK).
Voor zover ik weet verreweg het meest aantal gebruikers die bijhouden hoeveel KM ze op een tank kunnen rijden. Ook op Autoweek.nl wordt dit bijgehouden maargoed DLD is toch ietsje groter als ons kikkerlandje
.
Suc6
Voor zover ik weet verreweg het meest aantal gebruikers die bijhouden hoeveel KM ze op een tank kunnen rijden. Ook op Autoweek.nl wordt dit bijgehouden maargoed DLD is toch ietsje groter als ons kikkerlandje

Suc6

Re: snelle aankoophulp gevraagd
Achteraf misschien makkelijk praten maar aan alles bekruipt mij het gevoel dat je overhaast een auto wilde kopen. En in duitsland voor weinig een 316 op de kop wil tikken.
Ten eerste al omdat je al enkele auto's op het oog hebt en een dag voordat je naar duitsland gaat zonder je voor te stellen hier vrij essensiele vragen gaat stellen die ik al zou stellen voordat ik überhaupt een shortlst ga maken...
Doorgaans is een E46 in Nederland ook goedkoper (of iig niet veel duurder) dan in Duitsland onderaan de streep met alle kosten. Heb je hele specifieke wensen qua motorisering/uitvoering/uitrustig dan kan duitsland wel een goed alternatief zijn omdat er gewoon meer keuze is en er wat meer dikke E46's zijn te vinden. Maar je die je volgens mij niet.
Maargoed, moet dus 750 euro meer aan BPM betalen en dat verschil is erg veel idd. Waarom? Kan diverse oorzaken hebben. MIsschien latere bouwjaren standaard grotere wielen/andere banden? Andere versnellingsbakverhoudingen? Zelfs de kleinste dingen kunnen de uitstoot positief en negatief beinvloeden. Kijk maar naar die 14% bijtelling auto's met zuinige banden, grillen die openen en sluiten, start/stop systemen en zo. Alllemaal zaken die ook de uitstoot bepalen wat niets met de motor te maken heeft. In 2002 was uitstoot niet belangrijk en kan BMW een bepaalde keuze gemaakt hebben in uitrusting of zo wat de uitstoot iets heeft verhoogt.
Theoretische uitstoot is ook heel anders dan het verbruik in de praktijk. dus om het verbruik zou ik mij niet al te druk maken.
Maar als de auto technisch verder goed is... moet het te overzien zijn toch? Als je een beetje pech hebt ben je die 750 ook kwijt aan andere technische dingen / onderhoud met E46's van 12 jaar oud, hopelijk heb je dat niet. Ik was in de eerste maanden van mijn E46 ook al bijna 1000 euro kwijt aan onderhoud en een onverwachte reparatie terwijl die super reed met aankoop met 126.000 km.
Ten eerste al omdat je al enkele auto's op het oog hebt en een dag voordat je naar duitsland gaat zonder je voor te stellen hier vrij essensiele vragen gaat stellen die ik al zou stellen voordat ik überhaupt een shortlst ga maken...
Doorgaans is een E46 in Nederland ook goedkoper (of iig niet veel duurder) dan in Duitsland onderaan de streep met alle kosten. Heb je hele specifieke wensen qua motorisering/uitvoering/uitrustig dan kan duitsland wel een goed alternatief zijn omdat er gewoon meer keuze is en er wat meer dikke E46's zijn te vinden. Maar je die je volgens mij niet.
Maargoed, moet dus 750 euro meer aan BPM betalen en dat verschil is erg veel idd. Waarom? Kan diverse oorzaken hebben. MIsschien latere bouwjaren standaard grotere wielen/andere banden? Andere versnellingsbakverhoudingen? Zelfs de kleinste dingen kunnen de uitstoot positief en negatief beinvloeden. Kijk maar naar die 14% bijtelling auto's met zuinige banden, grillen die openen en sluiten, start/stop systemen en zo. Alllemaal zaken die ook de uitstoot bepalen wat niets met de motor te maken heeft. In 2002 was uitstoot niet belangrijk en kan BMW een bepaalde keuze gemaakt hebben in uitrusting of zo wat de uitstoot iets heeft verhoogt.
Theoretische uitstoot is ook heel anders dan het verbruik in de praktijk. dus om het verbruik zou ik mij niet al te druk maken.
Maar als de auto technisch verder goed is... moet het te overzien zijn toch? Als je een beetje pech hebt ben je die 750 ook kwijt aan andere technische dingen / onderhoud met E46's van 12 jaar oud, hopelijk heb je dat niet. Ik was in de eerste maanden van mijn E46 ook al bijna 1000 euro kwijt aan onderhoud en een onverwachte reparatie terwijl die super reed met aankoop met 126.000 km.
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019
Re: snelle aankoophulp gevraagd
Geen ervaring met import,maar bpm heeft toch ook met bouwjaren te maken.
Dus een auto van 2001 heeft iets meer bpm schuld dan exact dezelfde van 1999,denk dat het verschil daar ook mee te maken heeft.
Buiten dat,voortaan ff vooraf info winnen want nu is het 'maar' €750
Dus een auto van 2001 heeft iets meer bpm schuld dan exact dezelfde van 1999,denk dat het verschil daar ook mee te maken heeft.
Buiten dat,voortaan ff vooraf info winnen want nu is het 'maar' €750

F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203