Mr. T-Rex' fl ///M330i sedan > Verkocht

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Jeremy

Re: Mr. T-Rex' facelift 330i M-tech II sedan

Bericht door Jeremy » 15 okt 2013, 00:40

BimmerBob schreef:jammer dat je geen lekker wijf bent
Hahahaha, ik wil best wel een rode string aantrekken hoor... Maar denk dat het niet zo mooi zal zijn als bij die vrouwtjes van je avatar... :gek:

Patrickk

Bericht door Patrickk » 15 okt 2013, 05:07

Wel een verhaaltje hoor. Eerst de teleurstelling en daarna toch nog de aankoop.
Nette km-stand ook.
Veel veilige kilometers :duim:
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33

Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

Toink

Bericht door Toink » 15 okt 2013, 06:53

Mooie keuze en goed dat je eruit gekomen bent met de vorige eigenaar. Nu nog een kenteken en de openstaande punten fixen dan kun je helemaal vooruit!

Mr._T-Rex

Bericht door Mr._T-Rex » 15 okt 2013, 06:59

BMWe46Mike schreef:Leuk stuk om te lezen.
En super dat je een 330 hebt gevonden zoals je wilde. De dingen die je opnoemt zijn gelukkig "redelijk" makkelijk zelf te doen.
Veel plezier ermee en ga je topic zeker blijven volgen.
Btw. Je e36 coupe was ook een plaatje, ik had precies dezelfde kleur en ook met m-pakket. Heerlijke kleur ....... Als hij gepoetst is :whistle:
Thnx! Belangrijke toevoeging idd, als hij gepoetst is :P
matheeuwissen schreef:Nette e46, veel geluk er mee. Vergeet bij het aanvragen van het kenteken niet te vragen om een 2002 kenteken. Veel mensen weten dit niet. Dit is helaas bij mijn auto ook niet gebeurd.
Kijk dit is ook nieuws voor mij. Hoe zit dat dan? Krijg je dan een kenteken wat in het verleden gebruikt is geweest maar nu weer vrij is gegeven in de vorm 00 - XX - XX?
BMW Clubsport schreef:Nice... 8)

De auto is niet toevallig van 15-08-2002 he..?
Echt een mooie auto, ik vind het alleen jammer dat het een zwarte is, maar desalniettemin een super auto en leuk uitgevoerd!
Ik ben benieuwd naar de eerste modificaties..

Wat betreft de 'mayo' aan de olie dop, ik zou een flesje van Forté er in gooien, weet zo even niet precies welk en eens een flink stuk, paar 100 km met de auto rijden. Mijn auto had altijd korte stukken gereden, heb ik zo'n flesje in de tank erbij gegooid en een stukje naar Italië op en neer en toen was het weg. Ook het olie verbruik is toen flink geminderd.

Voor de rest veel plezier met de wagen die je al lang wilde hebben, ik zal hem op de volgende meeting eens goed bewonderen;)
Thnx :)
productiedatum 9-8, datum eerste afgifte 19-8, dus bijna :) (de jouwe is van 15-8?)

Wat de kleur betreft: zoasls ik in mijn zoektopic aangaf was zwart niet de topfavoriet (dat was een blauwe of een mooie individualkleur, maar zwart stond er direct na). Deze combo met naast alle opties die ik als eis had opstaan ook bijna alle opties die ik als wens had opstaan (zelfs met alarm wat zeldzaam is op de duitse auto's) en dan met deze kilometerstand en bekende historie kon ik deze niet laten lopen.

Heb trouwens gisteravond nog even gekeken aangezien ik net 500km met hem heb gereden en hij flink warm is geweest: de mayo is nu een stuk bruiniger, dus dat lijkt me een goed teken. Jammer dat ik nu niet meer met hem mag rijden. Misschien de olie pas doen nadat ik hem heb ingevoerd en er zo'n flesje forte doorheen heb gegooid.
'05 M3 CS coupé - Showroom
'01 530i touring - daily

'02 330i M-tech II sedan - Sold
'95 328i M-tech coupé - Sold

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 15 okt 2013, 07:18

Dat zou ik even bij de rdw navragen. Mijn oom heeft ooit een transam geïmporteerd en deze heeft een ouder kenteken gekregen. Hier dien je wel specifiek om te vragen. Maar dat is zo gedaan als hij gekeurd is bij het RDW.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Mr._T-Rex

Bericht door Mr._T-Rex » 15 okt 2013, 07:21

Bedankt allemaal :duim: :)

@Bofkont: inderdaad geen schuifdak. Ook dat was een positieve meevaller wat deze auto betreft. Ik ben redelijk lang (1.93) en zit best wel rechtop in de auto, dus alhoewel het wel had gekund (in tegenstelling tot de e36, daar zit ik echt niet lekker in als er een schuifdak in zit) ben ik blij met dat beetje extra hoofdruimte.

@BimmerBob en 320ciE46: volgens mij is m-pakket idd altijd in combinatie met shadowline (en witte knipperlichten). Ik denk ook niet dat ik er chromeline op ga zetten (met de nadruk op denk ;) ). Het is inderdaad wel erg zwart zo, maar dat vind ik aan de andere kant ook erg mooi. Misschien dat ik in de (verre) toekomst nog een keertje op zoek ga naar een naturbraun interieur, die combo vind ik bij m'n pa ook wel erg mooi en het zwart breken.

Hij zal in de toekomst ook wel minder braaf gaan ogen, maar het duurt denk ik weer even voor ik daar geld voor heb (schroefset en 19"). Eerst deze dingen maar eens fixen, invoeren en van gaan genieten :D
'01 530i touring - daily

Mr._T-Rex

Bericht door Mr._T-Rex » 15 okt 2013, 07:25

Holographic91 schreef:Wat een prachtige wagen! Helemaal in orde. Wat betreft de roestblaasjes bij achterste instaplijsten; daar krijgen ze helaas allemaal vroeg of laat last van. Dat is hard plastic en schuurt tegen lakwerk op. Wat ik zou doen is doorzichtige beschermfolie erachter plakken wat vrijwel niet opvalt. Deze is super sterk en je lakwerk raakt nooit meer beschadigd. Van tevoren natuurlijk de roest wegwerken/primer. Hier kun je nog heel lang plezier van hebben.
Bedankt, goeie tip! Hebben ze het allemaal alleen achter, of ook gewoon bij de voordeuren? (anders neem ik dat meteen mee)
'01 530i touring - daily

P-imCoupé

Bericht door P-imCoupé » 15 okt 2013, 07:32

Zoals ik op Facebook al had gezegd, het is echt een pracht exemplaar en hij is zeker in goede handen terecht gekomen! :duimen:
E36 328i Coupé M '98
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current

Jeremy

Bericht door Jeremy » 15 okt 2013, 07:54

Mr._T-Rex schreef:@BimmerBob en 320ciE46: volgens mij is m-pakket idd altijd in combinatie met shadowline (en witte knipperlichten). Ik denk ook niet dat ik er chromeline op ga zetten (met de nadruk op denk ;) ). Het is inderdaad wel erg zwart zo, maar dat vind ik aan de andere kant ook erg mooi. Misschien dat ik in de (verre) toekomst nog een keertje op zoek ga naar een naturbraun interieur, die combo vind ik bij m'n pa ook wel erg mooi en het zwart breken.
Oh ja dat interieur zou ik zeker doen! Dat gaat echt prachtig staan!

Voor nu inderdaad eerst ff genieten en plezier hebben! :duim:

streamline

Bericht door streamline » 15 okt 2013, 11:17

matheeuwissen schreef:Dat zou ik even bij de rdw navragen. Mijn oom heeft ooit een transam geïmporteerd en deze heeft een ouder kenteken gekregen. Hier dien je wel specifiek om te vragen. Maar dat is zo gedaan als hij gekeurd is bij het RDW.
Waarschijnlijk nog met een blauwe plaat,

Je schijnt wel een oud kenteken te kunnen krijgen, maar dat moet er dan wel een vergelijkbare auto zijn die niet meer bestaat, dus geshredderd...
Neit makkelijk dus ;)

Mikkie

Bericht door Mikkie » 15 okt 2013, 12:29

Nette kar Jordy :). Alcantara is echt gaaf en verder ook een strak ding. Alleen jammer van de sedan, het had een touring moeten zijn ;).

Over dat kenteken: ik heb er nog nooit van gehoord, dat je een 'oud' kenteken kan aanvragen?

Holographic91

Bericht door Holographic91 » 15 okt 2013, 14:13

Mr._T-Rex schreef:
Holographic91 schreef:Wat een prachtige wagen! Helemaal in orde. Wat betreft de roestblaasjes bij achterste instaplijsten; daar krijgen ze helaas allemaal vroeg of laat last van. Dat is hard plastic en schuurt tegen lakwerk op. Wat ik zou doen is doorzichtige beschermfolie erachter plakken wat vrijwel niet opvalt. Deze is super sterk en je lakwerk raakt nooit meer beschadigd. Van tevoren natuurlijk de roest wegwerken/primer. Hier kun je nog heel lang plezier van hebben.
Bedankt, goeie tip! Hebben ze het allemaal alleen achter, of ook gewoon bij de voordeuren? (anders neem ik dat meteen mee)
Aan de voorzijde hebben de instaplijsten een zacht rubber aan de uiteinde waardoor dit niet tegen de lak aanschuurt. Volgens mij had die van mij wel net een beetje roest aan het uiteinde van de instaplijst richting interieur. Zeg maar aan de langwerpige zijde waar die het metaal overlapt onder het deurrubber (beetje lastig uit te leggen :gek: )

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8576 ... c_id=gshop
Zoiets moet je dan eroverheen plakken.

Zoals ik al zei, een zwak puntje:
http://img26.imageshack.us/img26/6537/img0033atm.jpg
http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... 3-8681.JPG

Fedde

Bericht door Fedde » 15 okt 2013, 14:33

Gefeliciteerd! Mooitje

Mr._T-Rex

Bericht door Mr._T-Rex » 15 okt 2013, 15:33

Bij mij is het dus nog net iets minder dan op de tweede foto (denk ik). Eerst de lijsten maar eens eraf halen. Hoe doe ik dat? Eraf trekken en nieuwe pinnetjes kopen of is er een subtiele manier?

@Fedde: thnx :)
'01 530i touring - daily

Holographic91

Bericht door Holographic91 » 15 okt 2013, 17:44

Hier zitten inderdaad ook van die witte kunstof pinnen aan. Indien ze kapot zijn kun je ze gewoon vervangen. Het is nu wel te koud om zelf spuitwerk te gaan doen of je moet een verwarmte garage hebben.
Nog een foto gevonden:
http://www.ebay.com/itm/BMW-E46-REAR-LE ... c6&vxp=mtr

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”