Trillen bij Hard remmen e60
Re: Trillen bij Hard remmen e60
Hij is nu op de remmbank geweest.
Rechts voor remt hij niet goed.
waarschijnlijk de schijf weer krom.
Rechts voor remt hij niet goed.
waarschijnlijk de schijf weer krom.
Re: Trillen bij Hard remmen e60
Nieuwe zimmerman geperforeerde schijven gekocht.
Weekend monteren ben benieuwd of het helpt!
Weekend monteren ben benieuwd of het helpt!
Re: Trillen bij Hard remmen e60
Nou gemonteerd en tot nu toe nog geen getril gehad!
Re: Trillen bij Hard remmen e60
Hoi pluto. Remt de auto nog goed ? Ik heb namelijk ook problemen met trillende remmen bij mn 530i. Probleem manifesteert zich bij hoge snelheden en als de auto vol is. Ik heb de schijven recht laten slijpen samen met blokken en het ging vervolgens half jaar goed en nu begint de ellende weer. Misschien dat de vorige eigenaar geen originele remmen heeft gemonteerd maar voordat ik nieuwe set laat monteren wil ik wel graag weten of er ook andere oorzaken kunnen zijn. Met mn onderstel is niks aan de hand, geen rammelende draagarmen of iets dergelijks.
Re: Trillen bij Hard remmen e60
Blijf even mee volgen, mijne trilt alleen bij langzaam, niet krachtig remmen, nam automatisch aan dat het de schijven zijn maar als ik het zo lees hoeft dit dus niet het geval te zijn ? Bij mijn andere wagen had ik zelfde probleem en ze laten afdraaien, probleem weg en niet meer terug gekomen, op de Bimmer vind ik de schijven te dun hiervoor en wilde ze gaan vervangen, ben nu weer aan het twijfelen.....
Re: Trillen bij Hard remmen e60
Ben benieuwd wat het kan zijn. Toen ik mn schijven liet afdraaien bleken ze zo goed als nieuw te zijn qua dikte, alleen krom dus. Na afdraaien ging het half jaar goed en toen begon het weer, en ik heb geen noodstops gemaakt ofzo. Ik vermoed dat het aan de kwaliteit van de schijven zit maar voordat ik een nieuwe set erop laat zetten is het handig om te weten wat andere oorzaken zouden kunnen zijn voordat ik de nieuwe set ook krom rijd. Als ik een nieuwe set laat monteren is OEM dan voldoende of zijn Brembo of Zimmerman sets veel beter qua remkracht ?
Re: Trillen bij Hard remmen e60
Als je problemen hebt gehad zou ik niets anders betrouwen dan OEM.
Brembo en ATE krijgen ook wel goede commentaren. Maar OEM blijven de beste.
Brembo en ATE krijgen ook wel goede commentaren. Maar OEM blijven de beste.
525d E61 2007 pre-LCI
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: Trillen bij Hard remmen e60
Ate is zelfde als oem bmw, alleen dan zonder bmw verpakking
Re: Trillen bij Hard remmen e60
Dat word beweert, maar het is niet omdat ATE de schijven maakt voor BMW dat ze hetzelfde zijn.
Ik ga de ATE binnenkort monteren op de mijne omdat ze een heel stuk goedkoper zijn. Maar ik ga er niet vanuit dat ze hetzelfde zijn. Heb zelf bijna 9jaar bij 2 toeleveranciers van de automobiel industrie gewerkt, en daar werd steeds een onderscheid gemaakt tussen het eigen merk en diegene geleverd aan het fabriek.
Indien ik problemen krijg twijfel ik niet en gaan er oem schijven onder.
Ik ga de ATE binnenkort monteren op de mijne omdat ze een heel stuk goedkoper zijn. Maar ik ga er niet vanuit dat ze hetzelfde zijn. Heb zelf bijna 9jaar bij 2 toeleveranciers van de automobiel industrie gewerkt, en daar werd steeds een onderscheid gemaakt tussen het eigen merk en diegene geleverd aan het fabriek.
Indien ik problemen krijg twijfel ik niet en gaan er oem schijven onder.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Trillen bij Hard remmen e60
kunnen ook gecupte banden zijn he!
Re: Trillen bij Hard remmen e60
Schijven moet je laten afdraaien op de as.Lowkey schreef:Ben benieuwd of het niet/wel terugkomt! Ik heb dit ook gehad bij E39 eerst afgedraaid en daarna nieuwe schijven maar het trillen bij remmen bleef. Zoals Ad al zegt kan ook in stuur / ophangdelen zitten.
Elk garage bedrijf heeft daar een frees apparaat voor.
Alleen op die manier weet je zeker dat het 100% weg is.
rens
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.
Re: Trillen bij Hard remmen e60
Tom,
Ik was ooit product manager remhydrauliek geweest. In die tijd was ik verantwoordelijk voor de "natte" remmenlijn bij een bedrijf dat remdelen leverde aan automaterialen handels. Toendertijd werden BMW af fabriek geleverde met Ate remdelen. Ate leverde aan meerdere auto fabrikanten. Dus Ate is simpelweg OEM .... er zit echt geen verschil tussen OEM en Ate ... Een kennis van een vriend van ons is Ferrari verzamelaar. Hij heeft een keer een oliefilter bij de dealer gekocht voor iets van € 130,-. Op een gegeven moment stond hij in een automaterialen handel en zag naast hem iemand die een oliefilter kocht voor een Ford. Toen deze uit de verpakking gehaald werd zag hij dat deze wel erg veel op zijn pas gemonteerde filter leek. Met bleek exact dezelfde te zijn. Deze kostte allen nog geen € 25,- omdat het in een andere doos zat ... we worden belazerd waar we bij staan ...
Ik was ooit product manager remhydrauliek geweest. In die tijd was ik verantwoordelijk voor de "natte" remmenlijn bij een bedrijf dat remdelen leverde aan automaterialen handels. Toendertijd werden BMW af fabriek geleverde met Ate remdelen. Ate leverde aan meerdere auto fabrikanten. Dus Ate is simpelweg OEM .... er zit echt geen verschil tussen OEM en Ate ... Een kennis van een vriend van ons is Ferrari verzamelaar. Hij heeft een keer een oliefilter bij de dealer gekocht voor iets van € 130,-. Op een gegeven moment stond hij in een automaterialen handel en zag naast hem iemand die een oliefilter kocht voor een Ford. Toen deze uit de verpakking gehaald werd zag hij dat deze wel erg veel op zijn pas gemonteerde filter leek. Met bleek exact dezelfde te zijn. Deze kostte allen nog geen € 25,- omdat het in een andere doos zat ... we worden belazerd waar we bij staan ...
F31 320DA en E88 120i cabrio
Re: Trillen bij Hard remmen e60
ATE leverd aan BMW idd.
Maar dat wil daarom niet zeggen dat deze idem zijn als de ATE die je in de handel verkoopt.
Zo een toeleveraar heeft verschillende product lijnen.
Bv Bosch heeft EA (erst ausrustung of oem) / FH (fertigungshandel ofwel garages) / KH (kundenhandel ofwel aftermarket) . Maw zij maken een verschil tussen fabriek/garages/aftermarket. Verschil is al zeker de verpakking maar ook het product 'kan' verschillen, dit kan gaan over kwaliteitseisen tot bijna totaal verschillend.
De reden hiervan is dat zij in de aftermarket moeten concurreren met de andere merken die niet noodzakelijk de kwaliteitseisen van fabrikant volgen.
Ik wil gewoon zeggen : het is niet omdat een bepaalde fabrikant aan de fabriek leverde dat zijn producten in de handel dezelfde zij. Dit kan, maar evengoed ook niet.
Maar dat wil daarom niet zeggen dat deze idem zijn als de ATE die je in de handel verkoopt.
Zo een toeleveraar heeft verschillende product lijnen.
Bv Bosch heeft EA (erst ausrustung of oem) / FH (fertigungshandel ofwel garages) / KH (kundenhandel ofwel aftermarket) . Maw zij maken een verschil tussen fabriek/garages/aftermarket. Verschil is al zeker de verpakking maar ook het product 'kan' verschillen, dit kan gaan over kwaliteitseisen tot bijna totaal verschillend.
De reden hiervan is dat zij in de aftermarket moeten concurreren met de andere merken die niet noodzakelijk de kwaliteitseisen van fabrikant volgen.
Ik wil gewoon zeggen : het is niet omdat een bepaalde fabrikant aan de fabriek leverde dat zijn producten in de handel dezelfde zij. Dit kan, maar evengoed ook niet.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Trillen bij Hard remmen e60
BMW monteert inderdaad ATE alleen ze zijn anders dan de ATE schijven die je elders koopt.
De dealer ATE schijven zijn een keer extra gehard t.o.v de los verkrijgbare schijven.
Maar de los verkrijgbare ATE schijven zijn al heel goed is mijn ervaring.
Mvg,
Vincent
De dealer ATE schijven zijn een keer extra gehard t.o.v de los verkrijgbare schijven.
Maar de los verkrijgbare ATE schijven zijn al heel goed is mijn ervaring.
Mvg,
Vincent
Re: Trillen bij Hard remmen e60
Laat ze freesen op de as. Elk goed autobedrijf kan dit voor je doen. Kost je minder dan nwe remschijven. Wel nwe blokken steken.
Als kers op de taart kun je de velg dan ook nog laten balanceren op de as.
Natuurlijk wel eerst andere zaken controleren (lagers, ophanging ed)
Als kers op de taart kun je de velg dan ook nog laten balanceren op de as.
Natuurlijk wel eerst andere zaken controleren (lagers, ophanging ed)
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.