Opzicht wel makkelijk, als er wat meer ruimte zou zijn
Door ruimte gebrek dus wel tijd rovend klusje. Zal er nette Howto van maken als ik weer achter mijn pc zit dan heb ik ook wat foto die ik kan toevoegen.
Benodigdheden:
Uitwendige torkx e14 dop of sleutel
Dop of sleutel 8, 10 en 14
Dop 11 voor de intake
Gewone torkx maat 8 denk ik
Als je ratel wilt gebruiken moet ook een knie stukje en verleng stuk hebben.
Eerst alles er af zodat je intake er af kunt halen.
Accu loskoppelen
Daarna kun je net met een kleine ratel de bovenste bout verwijderen (met de ratel bijna tegen het schutbord aan achter de koelslangen langs.
Kabels van de startmotor verwijderen (1 grote vanaf de dynamo, 1 grote vanaf de accu die loop over de motor heen en gaat naar beneden, 2 kleine dit samen komen en een verdeel doosje in gaan) heel makkelijk kabels kunnen maar op 1 manier aangesloten worden.
Vervolgens rechtsvoor op een goede krik zetten en het wiel onder de auto leggen voor de zekerheid ( ik ben niet groot en kon onder de auto komen zo, als je iets groter geschapen bent adviseer ik toch een brug op te zoeken en dan mag het wiel blijven zitten)
Nu kom je de afwerk kap onder de motor ruimte tegen die zal er onder uit moeten komen.
Daarna kun je van onder de laatste bout los maken (hier heb je het knie en verleng stuk nodig) waar op de versnellingsbak bmw staan zie je een bout zitten die is het niet hij zit er namelijk net boven.
Vanaf boven heb ik het handvat van een schroeven draaier op het uit einde van de startmotor gezet en er een voorzichtig een paar tikken met een hamer opgegeven waardoor de startmotor los kwam van de versnellingsbak.
Van boven heb ik hem helemaal los getrokken en naar beneden laten zakken, en toen vanonder de startmotor er uit gemanoeuvreerd.
Het monteren is het zelfde proces maar dan andersom