Hallo lekkerwijf,
Ik denk echter dat u de plank goed misslaat.
Dat spoelen is helemaal niet zo heilig en goed voor een bak.
Ik heb dus foto's gezien bij een erg goed vakman.
deze hebben de proef op de som genomen, en een bak laten spoelen, daarna hebben ze de bak in hun werkplaats onder de auto vandaan gehaald en het kleppenblok uitgebouwd, en eens bekeken wat er van dat verhaal spoelen met de aditieven over zal blijven.
Zo dadelijk gaat u misschien nog vertellen, dat men ook zo kan vertellen, dat zij de klepjes van buiten af ook nog kunnen beoordelen, want in feite is dat het verhaal over het spoelen.
Net wat ik dus al gemeld heb, het was een zooitje in dat kleppenblok, klontjes troep, de kanalen vol met residu.
Dus met andere woorden, dat spoelen is een farce, dan kan je bij het spoelen beter helemaal niets doen, het spoelen werkt dus echt niet.
Want in feite is het helemaal niet goed.
Dat van die koppelomvormer, ik weet zeker hoe een koppelomvormer er van binnen uitziet, met al die lamellen.
Ik heb er ooit een aantal geopend middels het door midden snijden.
Het verhaal van u gaat dus niet helemaal op.
Als ik een bedrijf zou starten in het spoelen van automatische versnellingsbakken, denkt u dan echt dat ik dat ga afreden, hahaha, nee dus!
Want dan sta ik me broden loos te maken, en mijn eigen kuil te graven, nog al wiedus dat deze bedrijven dit promoten.
Maar ik zeg dus, dat spoelen is niet helemaal waar, en dat laat genoeg rotzooi achter in het systeem van de automaat, en verder, de klepjes hé, dat is zo'n belangrijk onderdeel in de bak.
Hydrauliek met versleten kleppen, dat gaat helaas niet werken, en die ervaring heb ik daar wel in.
Ik heb al in binnen en buitenland al meer dan voldoende verhalen gelezen op diverse auto fora, waar het allemaal een lekker mis gegaan is.
Nee, daarentegen bij ZF, daar lees ik helemaal geen storingen over, en dat men nog eens een aantal keren terug kan gaan, omdat het niet helemaal volgens plan werkt met dat spoelen.
Maar ga lekker uw automaat lekker laten spoelen, dan zal ik wel naar ZF gaan, en heerlijk zonder enige vorm van storingen en een bokkige bak " mit freude fahren "
En ja, ik durf het te beweren, dat men veel beter af is met de service van ZF.
Dat zeggen de specialisten immers ook al, " Spoelen is uit den boze "
Wil men een storing gevoelige bak hebben, ga dan spoelen!
En denkt u dat die paar liter oude olie er iets toe doet, nee dus!
Waarom is het advies, verversen tussen de 80.000 en de 100.000 km.
Vaak zijn er bestuurders die na 200.000 km gaan spoelen, denkt u nu echt dat dit nog iets gaat uithalen, daar kunnen die aditieven echt niets meer aan veranderen, de rotzooi in de bak zal echt niet meer loskomen, en als dat wel los zal komen, dan zit echt alles pot dicht, en komt er helemaal niets meer van zijn plaats, de klepjes zijn dan geheel geblokkeerd. Gevolg, de bak doet mooi niets meer!
dat zal er wel anders aan toe gaan bij ZF, daar word het kleppenblok netjes gereinigd, en het kleppenblok ziet er weer uit als nieuw.
Maar ik zeg het er wel bij, doe wat u wilt doen met uw voertuig, bekaaid er van af wil komen, en voor een duppie op de eerste rij wil zitten, gewoon lekker doen, dat spoelen.
Dat is mijn laatste woord er over, want het heeft toch geen enkel zin om tegen dovemans oren te praten.
U kent het gezegde, wie niet horen wil, die moet het dan maar voelen, zo is het dan toch!
Ik wens de spoelers veel succes toe.
Met vriendelijke groet,
Ad