JanWillem schreef:Met alle respect maar heb je dit zelf wel is gedaan?matheeuwissen schreef:Dat gaat niet werken. Je moet alles van de m52 bij elkaar houden. Alleen sensoren van b.v. water temp zou ik Bij de auto houden. Ik weet niet of BMW daar verschillende van heeft. Ik verwacht het niet eigenlijk.
Ik ken zat mensen die een M50B25 motormangement met Vanos op een 328i gebruiken, met een zeer goed resulaat.
Voordelen zijn geen EWS en 1 Lamdasonde
Ook heb ik zelf mee geholpen aan die ombouw met een zeer goed resulaat.
Het enigste is dat hij van een M50B25 naar een M52B28 ging, daarom moest de auto ook gechipt worden.
De auto liep erg arm in de hoge toeren.
Het word anders als je een M52B20 hebt en daar een M50B20 met vanos in zet, als je alle electronica over zet mist die namelijk het nokkenas tandwiel en geeft de storing "nokkenas sensor"
Er zit verschil in het nokje op het nokkenas tandwiel.
Als jij van een M50B25 naar een M52B25 gaat hoef je niet te chippen.Figo91 schreef:Ik snap het niet, eerst zegt u al de sensoren verwisselen en nu zegt u dat het niet gaat werken als ik het doe, ofwel heeft u mij verkeerd begrepen... Dus de oude blok is een m50 en die dat erin moet komen is een m52, dus als ik nu al de sensoren dus al het elektronica die op de m50 zit, op de m52 blok steek zou de m52 blok toch moeten werken met de dme van de m50? Want dan zou hij (dankzij de sensoren van de m50) denken dat het een m50 blok is die erin zit...
Cilinder inhoud blijft gelijk, de ECU denkt gewoon dat er een M50B25 in zit.
Gewoon alles overzetten van je M50B25 naar je M52B25
Inlaatspruitstuk compleet ( die van een M52 heeft een kleinere door laat )
Uitlaat spruitstuk ( die van een M52 heeft een kleinere door laat )
Alle sensoren ( die van een M50 zijn inductief en van een M52 hall )
Carteronluchting ( scheelt een hele hoop slangen en andere milieu )
Kleppen deksel ( omdat er een paar dingen van zijn bij een M52 tenopzichte van een M50 )
Bobines ( die van een M52 passen niet in een aluminium kleppendeksel )
Vanos ( ik dacht dat de aansluiting van de stekker anders was meer weet dit niet meer zeker )
Lamdasonde ( die bij de huidige computer hoort )
LMM ( die bij de huidige computer hoort )
Durf er een krat bier op te zetten dat dit gewoon perfect gaat lopen, een M52 is een stuk lichter dan een M50.
Als je een hele goede kan kopen voor een leuke prijs is dat de moeite wel waard.
Alle electronica van de M52 kan je los verkopen ( wel zorgen dat je één sleutel bij de computer hebt )
Het gaat om een 323 motor....
Ik heb dit idd nog niet uitgevoerd of geprobeerd, en ik denk de ts ook niet. Dus ik zou het niet al te moeilijk voor hem maken. Hij wil het gewoon lopend krijgen. En als hij de computer er toch bij heeft lijkt mij het simpeler om de motorkabelboom om te leggen ipv alle sensoren en computer en dan maar hopen dat het wel draait.