Oja, dat cooling down valt wel mee hoor. Als je een lange snelle rit of nog wat harder gereden hebt

Gr. Ingvar
Dat zou je denken. Maar de BMW E60/E61 vindt dat er dan nog heel wat andere zaken aan bod komen als computers en uitleesapparatuur zich ermee gaan bemoeien. Vraag dat maar eens aan medeforum lid Kingfisher.Ik ga ook niet zeggen dat ik in die 10 maanden elke dag problemen gehad heb beter.. eig is dit men eerste x dat ik ECHTE PROBLEMEN heb maar het zijn dan weer in 1x DIKKE PROBLEMEN!! Wat je zegt van de dynamostoringen.. dat kan toch simpel opgelost worden dan??..gewoon een nieuw dynamo toch?
Geen tijd voor...een koprevisie duurt langer. Dat komt uit de eind jaren 70 tijd. Trokken alle bmw koppen scheef na flink gasgeven en bij thuiskomst de sleutel gewoon op OFF te zetten. De rokende machines waren destijds te herkennen. Ze heetten namelijk allemaal BMW. Ze waren een van de eersten met een aluminium cylinderkop op een gietijzeren onderblok.En eerlijk gezegd ik warm men wagen alleen maar in de winter wat op maar cooling down doe ik nooit en heb ik ook geen tijd voor man.. . Hoe lang zou je dan eig moeten laten afkoelen voor je de auto helemaal stopt?
Hehe.. dat heb ik voluit gedaan hoor!!! Lekker wat rondgecruised!! LOVE IT!! LOVE MY BMW!! Heb hem al bij al 4 weken moeten missen!! WAT EEN NACHTMERRIE!!fastfisico schreef:Gelukkig! Die ellende is weer opgelost! Kan je weer gaan genieten van je Beemer :driving
Snap wel ene ding echt niet en dat is dat de eerste bmw service waar men auto 3 lange weken gestaan heeft dat hun die foutmelding van de relais niet hebben kunnen vinden en deze service wel.. maar heb opzettelijk de tweede x voor een grotere bmw service gekozen met 12 mekaniekers en het heeft geholpen precies!! Voor mensen uit België als ze willen weten welke stuur pm en ik geef de gegevens door!JzAero schreef:Gelukkig is het opgelost, prima dat het niet te duur was. Relais zijn bij mij ook al boosdoeners geweest.
Men volgende??? Hehe.. nu hij gemaakt is komt er geen volgende en blijf ik lekker bij hem man.. hehe..highperformance schreef:Ik hoop dat de volgende, welke het ook moge zijn, meer plezier biedt dan je tot nu toe hebt ervaren.
Voor ik deze gekocht had was ik echt enorm aan't twijfelen tussen een soortgelijke E-klasse en men E60 maar het is uiteindelijk de E60 geworden. Och ja.. ik zeg het auto is echt gelijk een vrouw JE MOET ER DIK GELUK MEE HEBBEN!!!! Kan zijn dat je oom dan weer ongeluk had maar ben zeker dat niet alle E-klasses zo zijn hoor!?JzAero schreef:Klopt, zo heeft mijn oom zijn Mercedes E-klasse ook constant elektronica problemen, vorige keer verdomde zijn auto het gewoon om compleet uit te vallen op 100km/u, motor uit, elektronica uit en van het contact af te gaan. Stuurlock aangesprongen en remdruk weg, toen kwam het weer een beetje terug en kon hij nog net in een vluchthaven sturen langs de A2. Levensgevaarlijk en dan vind zijn startproblemen nog een minder erg een probleem. Hij kon ook niet meer gestart worden na het stilvallen. Betreft een W211 bouwjaar 2002 die hij al een hele lange tijd heeft (sinds 2007 geloof ik). Ook heel vaak elektronicastoringen of meldingen die er niet eens echt zijn. Ach ja, hij rijdt wel al jaren Mercedes, dus blijkbaar neemt hij het ook voor lief.
Thx man!tom_il schreef:Mooi dat ze het probleem gevonden hebben.
Toch ben ik van de mening dat een Amerikaan echt wel evenveel comfort(soms nog meer)als een BMW heeft hoor echt wel! Mijn Chevrolet Beretta was een oude maar toch klopte die genoeg nieuwere Europese wagens waar ik in ging zitten! En dan ook nog bordeaux kleurige interieur maakte het helemaal Amerikaans en beter.. "Don Corleone"-achtig..tom_il schreef:In een amerikaan voel je inderdaad niets van de weg, ook niet als je een bocht neemt. Is gewoon niet te vergelijken een BMW betekend rijplezier, een Amerikaan wel ik zou het niet rijden noemen. Tenzij je er eentje hebt die op een europees chassis staat dan valt het mee maar niet te vergelijken met een BMW.
yltkdy schreef:Allereerst enorm gefeliciteerd dat het probleem opgelost is. Een relais, tja dat horen we wel meer (gm5 module).
yltkdy schreef:Het probleem met de E60 is is dat er veel en veel te veel electronische meuk in zit en ga dan maar zoeken (zoals je zelf tot grote frustratie heb kunnen ondervinden).
yltkdy schreef:Jammer voor het comfort dan, maar een auto moet in de eerste plaats doen waar hij voor gemaakt is, en dat is rijden.
Vandaar dat ik een 318I E36 heb en tot nu toe rijdt hij als een tierelier. Hij mag dan niet zo comfortabel en snel zijn als een E60, maar dat boeit me niet.
yltkdy schreef:En nu zit ik met nog een mankement. De centrale deurvergrendeling, precies WEER een electronisch probleem en wel met de hoogste waarschijnlijkheid door de GM5 module wat ook met relais te maken heeft. Maar da's dan wel na 15 jaar.
Weet je wat het is.. als je niet beter weet dan is het niks.. maar als je éénmaal die grootte/luxe/comfort van een E60 gewoon zijt tja.. dan valt het echt wel DIK tegen als je lager moet gaan.. . Ik ben zelf getuige want heb dat in die 4 weken echt wel gemerkt hoor!!dw70 schreef:Met dat andere geef ik je gelijk: met minder luxe die niet kapot kan gaan, als het er niet is, heb ik net zo veel fun. De motor blijft gelukkig hetzelfde. Ieder zijn ding. Meer ding, meer kapot.
In de jaren '70 en '80 waren de MB diesels onverwoestbaar. Wij keken vaak me verbazing naar de Turkse buren die weer naar Turkije gingen met een 200D. En die lwan ook weer afgeladen terug. Uit de periode stamt de reputatie. Verder is MB meer een vervoersmiddel en BMW meer een stuurmansauto. Vandaar dat beide merken elkaar nagenoeg niet bijten. Compleet andere filosofie. De eerste AMG's werden nog met 4 traps ouwelullen automaat op de markt gebracht. Dat was in die tijd heiligschennis. De huidige automaten zijn zo goed dat het nu niets meer uitmaakt. Maar het zegt alles over de filosofie.Bmw 525 Berline schreef:Hey JzAero thx man!!!!
Die onderwerp van hoe het komt dat er bijna geen BMW taxi's rondrijden maar grotendeels Mercedes heb ik vroeger een topic van geopend want vroeg me het ook wel dik af hoor!!! Ik dacht hebben mercedessen nu meer klasse/comfort dan bmw's ofzo???? Maar het is niet zo.. de reden is dat Mercedes veel goedkoper is in onderhoud dan BMW en dat ze wss bij Mercedes veel meer korting enzo krijgen. Het schijnt dat BMW op dat vlak niet zo soepel is.. . Tja??? Wat zou jij doen als je baas was van een taxifirma????