MP3 functie vrijschakelen
- henri.thijssen
Re: MP3 functie vrijschakelen
Sinds update naar MP3, en Alamrpiep en AM Skip, heb ik paar rare dingen met Idrive
- in Telefoon menu is SMS optie weg
- ik kan niet meer versneld door de Menu, bijv 2sec naar bovendrukken en dan kom je gelijk telefoon etc..
nu moet ik elke keer terug naar info, en zeker met navigatie aan iri
- Welliswaar onbelangrijk, maar IDrive knop biedt geen weerstand meer.
kan dit met ipdate te maken hebben ?
Grt
- in Telefoon menu is SMS optie weg
- ik kan niet meer versneld door de Menu, bijv 2sec naar bovendrukken en dan kom je gelijk telefoon etc..
nu moet ik elke keer terug naar info, en zeker met navigatie aan iri
- Welliswaar onbelangrijk, maar IDrive knop biedt geen weerstand meer.
kan dit met ipdate te maken hebben ?
Grt
E60 530D 2005
265hp 667nm
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **

E34 520i 24V 1995
Ik wist zelfs niet dat er een SMS optie was in de Idrive...
Wat hield die dan juist in? SMS'jes lezen vanop je via bluetooth aangesloten gsm?
Wat hield die dan juist in? SMS'jes lezen vanop je via bluetooth aangesloten gsm?
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
Sms optie werkte alleen in het begin van dit model met maar 1 type ingebouwde telefoon dus heeft toch geen zin.
De andere twee problemen kan ik niets over zeggen, nog nooit eerder mee gemaakt na programmeren dus lijkt mij niet dat dit door programmeren komt.
Heb trouwens direct na mijn vakantie alweer 3 tevreden klant op weg gestuurd die nu ook mp3 cd's kunnen afspelen
De andere twee problemen kan ik niets over zeggen, nog nooit eerder mee gemaakt na programmeren dus lijkt mij niet dat dit door programmeren komt.
Heb trouwens direct na mijn vakantie alweer 3 tevreden klant op weg gestuurd die nu ook mp3 cd's kunnen afspelen

- henri.thijssen
SMS optie
ik heb een duo sim kaart.
Als je SMS krijgt kan je hem op je scherm lezen, wat best handig is
Antwoorden kan er helaas niet mee.
ik heb een duo sim kaart.
Als je SMS krijgt kan je hem op je scherm lezen, wat best handig is
Antwoorden kan er helaas niet mee.
E60 530D 2005
265hp 667nm
E34 520i 24V 1995

E34 520i 24V 1995
Ik heb de auto van Henri gecodeerd.
En alles verliep zoals het al jaren verloopt....Gewoon goed zonder problemen.
Herken de problemen niet.
Ik maak altijd een backup van de originele module.. dus kan altijd terug.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat het daaraan ligt.
En alles verliep zoals het al jaren verloopt....Gewoon goed zonder problemen.
Herken de problemen niet.
Ik maak altijd een backup van de originele module.. dus kan altijd terug.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat het daaraan ligt.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
- Joliet_Jake
Hallo allen,
Afgelopen week heb ik een Gateway500 (gebruikt) gekocht en aangesloten in mijn E61 (11/2005), met business-navi en cd wisselaar. Na het nodige gepruts (glaskabels, dipswitches ed) kreegg ik er dan eindelijk geluid uit
. Zowel vanaf de iPod als USB stick wordt prima afgespeeld, maar.....
Helaas geen menu
(alleen maar track 01-99), niet erg handig als je +/- 1000 mp3's op je USB stick hebt staan.
Natuurlijk wil ik iets van een afspeellijst zien.
Overigens krijg ik wel een overzicht te zien als ik een mp3 cd in de dvd-speler mijn naviagtie leg, dus mijn Bimmer kan het op zich wel, maar blijkbaar niet via mijn cd wisselaar (hier heb ik de GW500 namelijk op aangesloten)
Na het nodige gespit op Internet heb ik gelezen dat de MP3 functie moet worden vrijgeschakeld, zo ook op dit forum :-)
Nu heb ik twee vragen:
1. Moet in mijn geval de MP3 functie inderdaad worden vrijgeschakeld?
2. Zo ja, wie kan mij daar dan bij helpen?
Alvast bedankt voor de hulp
Groet
Jan
Afgelopen week heb ik een Gateway500 (gebruikt) gekocht en aangesloten in mijn E61 (11/2005), met business-navi en cd wisselaar. Na het nodige gepruts (glaskabels, dipswitches ed) kreegg ik er dan eindelijk geluid uit

Helaas geen menu

Natuurlijk wil ik iets van een afspeellijst zien.
Overigens krijg ik wel een overzicht te zien als ik een mp3 cd in de dvd-speler mijn naviagtie leg, dus mijn Bimmer kan het op zich wel, maar blijkbaar niet via mijn cd wisselaar (hier heb ik de GW500 namelijk op aangesloten)
Na het nodige gespit op Internet heb ik gelezen dat de MP3 functie moet worden vrijgeschakeld, zo ook op dit forum :-)
Nu heb ik twee vragen:
1. Moet in mijn geval de MP3 functie inderdaad worden vrijgeschakeld?
2. Zo ja, wie kan mij daar dan bij helpen?
Alvast bedankt voor de hulp
Groet
Jan
BMW-E61
BMW-E39
BMW-E39
Na alles gelezen te hebben moet inderdaad de mp3 functie vrij geschakeld worden. Om dit zeker te weten, kan je wel een mp3 cd of dvd afspelen (niet inde wisselaar)?
Als je in de buurt van Zoetermeer woont er heen wilt rijden kan ik je helpen en nog meer leuke functie's vrij schakellen. Stuur maar een pm.
Als je in de buurt van Zoetermeer woont er heen wilt rijden kan ik je helpen en nog meer leuke functie's vrij schakellen. Stuur maar een pm.
- Joliet_Jake
Hmmm
Ik heb een PB'tje proberen te versturen aan BMW_Lover, maar deze blijft in mijn Postvak Uit staan en komt komt niet in mijn Verstuurde berichten mapje.
Doe ik iets fout?
Ik heb een PB'tje proberen te versturen aan BMW_Lover, maar deze blijft in mijn Postvak Uit staan en komt komt niet in mijn Verstuurde berichten mapje.
Doe ik iets fout?
BMW-E61
BMW-E39
BMW-E39
Neen, dat is een teken dat het nog niet gelezen is.
525d E61 2007 pre-LCI
Ik heb de pb inmiddels gelezen en volgens mij moet je de wisselaar even los koppellen want je kan dus wel mp3 cd's afspelen dus dat ondersteunt je auto. Ik weet niet of een dension en wisselaar gelijk tijdig kunnen werken....
Als je namelijk alleen de dension hebt (komt in de plaats van de wisselaar) dan ziet de idrive de dension als zijnde de cd wisselaar en nu bijten die twee elkaar volgens mij. Kan je de wisselaar eens los koppellen?
Als je namelijk alleen de dension hebt (komt in de plaats van de wisselaar) dan ziet de idrive de dension als zijnde de cd wisselaar en nu bijten die twee elkaar volgens mij. Kan je de wisselaar eens los koppellen?
Nog ff gegoogled en het kan wel samen maar de Dension moet wel als laatste op de ring, zie:
http://www.dension.com/sites/default/fi ... _guide.pdf
http://www.dension.com/sites/default/fi ... _guide.pdf
- Joliet_Jake
Ik ben er vrij zeker van dat ik de Dension juist heb aangesloten
Het gaat hier trouwens om een Dension 500 en niet om een 500S.
Bij de Dension wordt een "service" schakelaar meegeleverd. Je kan hiermee de Dension uitschakelen omdat er anders mogelijk leesfouten optreden als de Bimmer is aangesloten op de computer voor onderhoud.
Als de GW is ingeschakeld met de "service schakelaar" kan de wisselaar niet worden gebruikt, maar de GW wel
Als de GW is uitgeschakeld met de "service schakelaar" kan de wisselaar wel worden gebruikt, maar de GW niet
Het gaat hier trouwens om een Dension 500 en niet om een 500S.
Bij de Dension wordt een "service" schakelaar meegeleverd. Je kan hiermee de Dension uitschakelen omdat er anders mogelijk leesfouten optreden als de Bimmer is aangesloten op de computer voor onderhoud.
Als de GW is ingeschakeld met de "service schakelaar" kan de wisselaar niet worden gebruikt, maar de GW wel
Als de GW is uitgeschakeld met de "service schakelaar" kan de wisselaar wel worden gebruikt, maar de GW niet
BMW-E61
BMW-E39
BMW-E39
- Joliet_Jake
En zojuist voor de zkerheid de cd wisselaar ook nog even losgehaald
Nog steeds het zelfde resultaat :-(
Zou het aan de software van de Bimmer kunnen liggen?
Nog steeds het zelfde resultaat :-(
Zou het aan de software van de Bimmer kunnen liggen?
BMW-E61
BMW-E39
BMW-E39
Geeft een mp3 dvd wel de nummers aan? Z ja dan zou het niet aan de software liggen volgens mij....
- Schmiedmann530
Ook iemand in de omgeving Eindhoven?