Runflatbanden af te raden?
Re: Runflatbanden af te raden?
275/40R18 is een maat te groot. Jouw band is 13,8mm hoger dan de juiste maat. Het scheelt je ook 4,2% in omwentelingsverhouding. (bij mij wijkt de teller 3-4km naar beneden af dus dat zal nog wel meevallen maar hij geeft nog steeds te weinig aan)
De juiste maat voor deze auto is 275/35R18 en die loopt net niet aan. De kans dat een 13,8mm hogere band aanloopt is vrij reëel gezien de ruimte die er tussen zit. (Dat is echt niet veel) Je merkt dit ook doordat de band bij het monteren tegen de wielkast aanzit maar als je de auto laat zakken hij weer vrij loopt.
De juiste maat voor deze auto is 275/35R18 en die loopt net niet aan. De kans dat een 13,8mm hogere band aanloopt is vrij reëel gezien de ruimte die er tussen zit. (Dat is echt niet veel) Je merkt dit ook doordat de band bij het monteren tegen de wielkast aanzit maar als je de auto laat zakken hij weer vrij loopt.
- stingree69
Allereerst bedankt voor alle reacties. Ik rij er nu een tijdje op en ik moet zeggen, het bevalt me prima. De grip is goed, ik hou wel van wat contact met de weg dus dat ze wat harder zijn vind ik ook prima. En de breedset staat er fantastisch onder! De tellerafwijking zal ik nog es even op de GPS nameten...
Groet, Rene
550d F11 2014

Mijn banden staan ook meestal op 2.6 bar voor en 2.9-3.0 bar achter. En dat mag een dergelijk lage band zeker hebben, vooral achter.
Ik heb nog een stel velgen leggen 275 breed die passen niet onder een E61 zonder aanpassingen aan de auto
Volgens BMW moeten OEM velgen van 275 breed gewoon passen op een E61. Bij het monteren zitten ze tegen de wielkast aan maar na het zakken zitten ze precies goed.
Zijn het misschien geen originele BMW velgen en dat de ET afwijkt?
(als het wel OEM velgen zijn, heb ik wellicht intresse)
Zijn het misschien geen originele BMW velgen en dat de ET afwijkt?
(als het wel OEM velgen zijn, heb ik wellicht intresse)
Het zijn deze velgen
zien er goed uit 

Laatst gewijzigd door Rene08 op 05 feb 2013, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Ik krijg de foto's er niet op
Laatst gewijzigd door Rene08 op 14 feb 2013, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.