stuurbekrachtigingpomp
Re: stuurbekrachtigingpomp
weet jij toevallig wat het verschil is tussen PFL en FL? ik zie bij de advertentie 3 stuuromwentelingen staan. zou het dat zijn?
lijkt mij toch niet dat er veel verschil in zit tussen FL en PFL
lijkt mij toch niet dat er veel verschil in zit tussen FL en PFL
-- Houdoe wanne --
Re: stuurbekrachtigingpomp
Lijkt me sterk dat het verschil maakt als je de leidingen ook vervangt.Hompie schreef:Ik heb er ook net een nieuwe LUK LF20 (imitatie) onder, maar vind de auto nog steeds erg zwaar sturen (net zo zwaar als met me oude originele LUK LF20) ook met snel draaien bij keren lijkt het als ie niet helemaal soepel draait maar met een kleine hapering.
Heeft het nu zin om de leidingen ook een keer te vervangen, de olie is helemaal ververst (meerdere keren) lijkt net alsof er niet voldoende druk op de pomp staat/komt.
Zoals je eerder in dit topic kan lezen heb ik mijn LF20 vervangen door een LF30 (doorontwikkelde versie volgens de daeler)
het heeft me wat gekost maar ik heb totaal geen problemen gehad na de wissel van de pomp.
Wat het probleem bij jou misschien nog kan zijn omdat het een imitatie pomp is dat hij niet hetzelfde aantal bar leverd als de originele pomp. dus dit zou je nog even kunnen nakijken.
uit mijn hoofd brengt mijn nieuwe LF30 pomp rond de 120 bar en ik heb ok een pomp van een e46 in mijn handen gehad die maar 98 bar bracht maar deze was van een 4 cilinder.
Re: stuurbekrachtigingpomp
Oke, ik heb hem vervangen op advies van de dealer omdat ik met koude start een rammelend geluid hoorde en met sturen werd dat meer hoorbaar, na het monteren van de nieuwe pomp is dat geluid er nog steeds, ook het sturen is precies hetzelfde als voorheen met me oude LUK LF20 pomp.
Op de nieuwe pomp staat een label met 110 bar erop, zelfde volgens mij als de LUK LF20.
Wat bouwt de druk op dan in het stuurbekrachtiging systeem precies ?
Geluid is zoals op het filmpje, alleen bij mij met koude start en niet constant met sturen, alleen met korte bewegingen.
Op het filmpje is het erger en de motor is ook al opgewarmd.
http://www.youtube.com/watch?v=9BhMTekaZrY" onclick="window.open(this.href);return false;
Zal kijken of ik er een klein filmpje van kan maken met het geluid, zet ik dat wel op YouTube als het is gelukt.
Op de nieuwe pomp staat een label met 110 bar erop, zelfde volgens mij als de LUK LF20.
Wat bouwt de druk op dan in het stuurbekrachtiging systeem precies ?
Geluid is zoals op het filmpje, alleen bij mij met koude start en niet constant met sturen, alleen met korte bewegingen.
Op het filmpje is het erger en de motor is ook al opgewarmd.
http://www.youtube.com/watch?v=9BhMTekaZrY" onclick="window.open(this.href);return false;
Zal kijken of ik er een klein filmpje van kan maken met het geluid, zet ik dat wel op YouTube als het is gelukt.
Re: stuurbekrachtigingpomp
110 bar zou indd genoeg moeten zijn. Het geluid vind ik erg vreemd en als je de pomp hebt vervangen lijkt mij dit niet van de pomp af te komen. wellicht komt het dan van je stuurhuis af.
wat druk opbouwd in de stuurbekrachtiging:
de pomp wordt aan de hand van een poelie door een riem aangedreven aan de poelie zit een as met aan het uiteinde hiervan een rotor deze rotor drukt de olie met hoge druk naar het stuurhuis wat in principe een soort van hydroliekcilinder is.
hoe het stuurhuis precies werkt weet ik ook niet, deze heb ik nog nooit uit elkaar gehad.
succes met het oplossen van je probleem
wat druk opbouwd in de stuurbekrachtiging:
de pomp wordt aan de hand van een poelie door een riem aangedreven aan de poelie zit een as met aan het uiteinde hiervan een rotor deze rotor drukt de olie met hoge druk naar het stuurhuis wat in principe een soort van hydroliekcilinder is.
hoe het stuurhuis precies werkt weet ik ook niet, deze heb ik nog nooit uit elkaar gehad.
succes met het oplossen van je probleem
Re: stuurbekrachtigingpomp
Thanks, misschien ligt het wel aan iets anders, ga maar eens verder onderzoeken, heb geprobeerd een filmpje te maken van het geluid maar dat is 3x niks.
Laatst gewijzigd door Hompie op 09 mei 2012, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: stuurbekrachtigingpomp
Eindelijk mijn pomp vervangen, via Hompie aan een goed adresje gekomen voor een remanufactured LUK-20 model waarvoor overigens mijn grote dank Hompie
Ik heb ook even de oude pomp uit elkaar gehaald om te kijken wat er stuk gegaan is en dat zag er niet best uit. Er is een pompblad afgebroken, deze is vervolgens tegen het volgende pompblad aangekomen waardoor deze ook brak en daardoor liep de pomp. Tevens is ook de schacht gebroken wat ook een logisch gevolg is. Verder viel mij op dat er veel vuil op het de zwarte schijf zat. Precies op de plek van de 7 puntjes en de 3 op zijn kop, was ongeveer een millimeter hoog hoopje....e.e.a. is te zien in de foto's (behalve het vuilhoopje).

https://picasaweb.google.com/lh/photo/c ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;

https://picasaweb.google.com/lh/photo/p ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;

https://picasaweb.google.com/lh/photo/Y ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/c ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/p ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/Y ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 320i Executive Sedan, Step-tronic - E46_AV11 - M54 < 2,2 Liter > 170pk / 210 Nm - bj: 09-2000
http://picasaweb.google.com/11328070472 ... directlink
http://picasaweb.google.com/11328070472 ... directlink
Re: stuurbekrachtigingpomp
Bedankt, dat is goed om te horen 

