Storing onderhoudmelding...
Re: Storing onderhoudmelding...
idd, de berekening is dynamisch en hangt af van je rijstijl (hoe hard/hoelang/hoeveel je remt) . Idem voor het olie interval.
De berekeking van de pollenfilter zou niet betrouwbaar is en is in de LCI vervangen door een fixed interval.
Als ik mij niet vergis geeft de sensor aan wanneer zij bijna versleten zijn. Vanaf wanneer de sensor de berekening beinvloed is mij niet duidelijk maar dit gaat zeker niet in het begin zijn.
De berekeking van de pollenfilter zou niet betrouwbaar is en is in de LCI vervangen door een fixed interval.
Als ik mij niet vergis geeft de sensor aan wanneer zij bijna versleten zijn. Vanaf wanneer de sensor de berekening beinvloed is mij niet duidelijk maar dit gaat zeker niet in het begin zijn.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Bmw 525 Berline
Overdreven veel????Ik rem wanneer het nodig is om te remmen. Ik geef wel toe dat ik veel binnenwegen gebruik en af en toe autosnelweg maar wel vooral binnenwegen dus ja veel stoppen,vertrekken... .Ik woon in een bebouwde kom dus ja kan er ook niet aan doen hé!yltkdy schreef:Rem je overdreven veel dan? Die kilometerstand is een gemiddelde. iemand die veel lange afstanden rijdt zal veel meer kilometers kunnen rijden dan iemand die bijvoorbeeld woon-werkverkeer op provinciale wegen heeft (zoals ik) Iemand die tot het uiterste gas blijft geven en stil gaat staan door hard te remmen zal zijn remmen eerder verslijten dan iemand die zijn wagen uit laat rollen. etc etc etc
Maar echt zo heel hard rijden dan hard stoppen enzo doe ik nu ook weer niet hoor...
Dat bedoelde ik dus.
Ik rij net als jij veel op binnenwegen dus zullen de remmen eerder versleten zijn dan iemand die honderden kilometers over de autowegen cruised. En dat hard rijden was natuurlijk een voorbeeld, maar ja, je zal ze de kost eens moeten geven die dat wel doen...

Ik rij net als jij veel op binnenwegen dus zullen de remmen eerder versleten zijn dan iemand die honderden kilometers over de autowegen cruised. En dat hard rijden was natuurlijk een voorbeeld, maar ja, je zal ze de kost eens moeten geven die dat wel doen...
-
Bmw 525 Berline
Ik heb vandaag gezien en het staat al op 13000Km terwijl de garagist mij duidelijk heeft laten zien dat de blokken evengoed als nieuw waren dus snap niet dat de systeem al zegt dat ik nog maar 13000Km's over heb hoor?????
-
Bmw 525 Berline
En nu is het al 6000Km's maar... DIT KAN TOCH NIET JONGENS!!!!!
probeer eens zonder piepende banden te remmen Berline 
-
Bmw 525 Berline
ma nee man!!! ik rem wanneer het gewoon nodig is he.. ik rij veel in bebouwde kom dus ja veel remmen maar om dan te zeggen dat "bijna nieuwe" remblokken binnen paar weken zo hard vermindert zijn betwijfel ik hoor.. heel hard zelfs!
Ik zou mij niet teveel ongerust maken, naast het interval is er ook en sensor die aangeeft wanneer ze op zijn.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Bmw 525 Berline
aha zo man.. en wat gebeurt dan als de interval op 0 komt dus dat het zegt dat het tijd voor te vervangen is.. en de sensor aangeeft dat de blokken toch niet op zijn? wat gebeurt er dan?
Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt citeren
Goede vraag, ik hoop dat jij ons dit gaat kunnen vertellen.Moderatoropmerking Darudevampire
525d E61 2007 pre-LCI
- MaasMaster
- Contacteer:
Dan moet gewoon in het menu gaan via de knop tussen je tellers en de zaak resetten...
Met mijn velgen kan ik gewoon zien hoeveel er nog op mijn remblokken zit. Ik zal wel bepalen wanneer ik ze vervang en niet een computer
Mijn laatste set zei de boordcomputer ook dat ik ze moest vervangen... Heb er toen nog een slordige 7000 km mee gereden voor de sensor aangaf dat ze op waren...
Met mijn velgen kan ik gewoon zien hoeveel er nog op mijn remblokken zit. Ik zal wel bepalen wanneer ik ze vervang en niet een computer
Mijn laatste set zei de boordcomputer ook dat ik ze moest vervangen... Heb er toen nog een slordige 7000 km mee gereden voor de sensor aangaf dat ze op waren...
- The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us.
- Gun control means: using BOTH hands!
E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"
- Gun control means: using BOTH hands!
E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"
-
Bmw 525 Berline
Dus als ik het goed begrijp heb je eig 2 tellers.. een interval teller(die er soms serieus naast kan tellen) en dan ook nog een speciale sensor als HET ECHT HELEMAAL OP IS???? Dus eig al bij al.. geen zorgen maken tot de sensor aangeeft dat het echt op is?
-
Bmw 525 Berline
Heb vandaag de remblokken achter terug opnieuw laten resetten en nu staat het op 50000Km.. . Heb er even mee gereden en het is niet meteen gezakt gelijk vorige x paar duizend in 1x... . Hopelijk blijft het wat normaal deze x..
Ik heb dit ook. Van 50dkm naar 1100km in iets van 3 weken. Nu loopt het interval iedere 1 a 2 weken op met 100km. Zit nu op 1500km. Ik zou gewoon niet resetten, als het echt aan vervanging toe is krijg je vanzelf een rode melding in je iDrive.
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
-
Bmw 525 Berline
Ik had het laten resetten maar nu is die weer met "sprongen" naar 2800Km gegaan.. maar ik ga nu doen wat je zegt.. niet resetten en eens kijken wat hij gaat doen???? want hij mag nog aan "0Km" geraken.. als de remblokken NIET op zijn tja.. dan weet ik eig niet wat de systeem gaat doen????Gaat het zichzelf resetten dan of hoe zit het allemaal in mekaar???:s:s:s