xenon inbouwen help?!!?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Beens1

Re: xenon inbouwen help?!!?

Bericht door Beens1 » 30 nov 2011, 19:43

Heeft die koplamp van de TS al niet een projector. Dat zie je wel vaker, ook bij halogeen. Heb zelf namelijk ook een projector in de lampen, halogeen. En als ik het goed begrepen had, heeft Sygnus ook zulke lampen gebruikt voor de xenon?

Sygnus

Bericht door Sygnus » 30 nov 2011, 20:46

Hij kan inderdaad een projector hebben, maar deze blijft uiteraard ontwikkeld voor een halogeenlamp (ervan uitgaande dat een aftermarket koplamp ook een redelijke ontwikkelingstijd heeft gehad, wat vaak niet zo is..). De manier waarop een xenonlamp licht afgeeft, is anders dan een halogeenlamp en daardoor kan het lichtbeeld negatief beïnvloed worden. Voor de andere verkeersdeelnemers en de meeste mensen die zich niet al te veel hebben ingelezen in de spreiding van het licht, zal het resultaat veelal gewoon acceptabel zijn met een halogeenprojector.

Zelf heb ik aftermarket xenonprojectors waarvan ik wel durf te beweren dat ze minstens zo goed zijn als OEM oplossingen.

Beens1

Bericht door Beens1 » 30 nov 2011, 20:55

Ah oké, dan zit ik niet helemaal goed. Dacht zoiets gelezen te hebben, maar dat ging dan over die aftermarket xenonprojectors. Ik heb destijds gezien dat jij een heel goed lichtbeeld hebt met de projectors, dus ik geloof je helemaal.. :)

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 30 nov 2011, 23:30

Het klopt helemaal wat Sygnus zegt. Omdat iedere halogeen projector weer anders is weet je niet vantevoren of het werkt om daar xenon in te zetten. Zo werkt de projector van een DEPO koplamp heel slecht. De projector van de e36 waar destijds halogeen in zat werkt, als ik het me goed herinner, wel redelijk. De hotspot en de cutoff zijn goed. De step is alleen heel erg overdreven groot. Dat is echter iets wat je kan aanpassen door het cutoff shield aan te passen of te vervangen (een plaatje aluminium is zo geknipt met een blikschaar)
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

FedorB

Bericht door FedorB » 02 dec 2011, 00:05

nou hier kan slotje op want ben er goed uurtje mee bezig geweest en was makkelijker dan ik dacht.
En inderdaad bij mijn koplampen zit al een projector..

Thnx voor de reacties en hulp.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Styling”