probleem met climate control

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
KJ_bmw

Re: probleem met climate control

Bericht door KJ_bmw » 18 sep 2011, 12:29

Afvullen kan helpen maar wellicht ook niet. Ook in je kachelhuis zitten div temp sensoren, het lijkt mij dat een dealer of iemand met de juiste apparatuur deze sensoren kan uitlezen om te zien of er bijv uberhaupt wel voldoende gekoeld word.
Een aantal kleppen draaien na het afschakelen naar hun uiterste stand om het nulpunt weer op te zoeken en ik heb ook wel eens begrepen dat dit ook dient om de rubber afdichtingen op deze kleppen soepel en schoon te houden.
Je kan het draaien van de kleppen zelf alleen controleren als je je hele dashboard eerst uitbouwd.. Wel kan je als je het dasboard kastje eruit haalt 3 of 4 van de 5 stelmotoren losnemen om te zie of deze uberhaupt draaien na het verstellen van de luchtverdeling. De 5e stelmotor zit juist aan de bestuurderszijde op je kachelhuis, net naast je stuurkolom.
BMW 318CI 2003 M-Technik II Afbeelding

michael lagerwey

Re: probleem met climate control

Bericht door michael lagerwey » 29 dec 2011, 14:42

hoi

ik heb presies hetzelfde probleem met mijn e46 uit 2001,
alleen dan andersom! bij mij werkt presies de linkerhelft van mijn verwarming niet.
het is ook geen gescheiden systeem, en de rechterkant word wel lekker warm.
graag wil ik horen of je er al een oplossing voor hebt gevonden... want mijn voeten bevriezen bijna.....
ik hoor wel kleppen verstellen enz... maar hij wordt gewoon niet warm! dus ik denk niet dat het aan je airco ligt..
ik zelf denk ook dat er ergens een klep blijft hangen waardoor er geen warme lucht door het linker kanaal gaat.

graag hoor ik jullie reacties

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”