Pagina 2 van 12
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 29 mar 2012, 20:18
door lekkerwijf1
Halllo ron,
T´kan van alles zijn dat is lastig te bepalen.
Lijkt wel iets van een verkeerde montage van het spruitstuk of iets dergelijks, lijkt me iets van valse lucht.
De motor probeert dan steeds meer brandstof in te spuiten om de verbranding optimaal te krijgen.
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 29 mar 2012, 20:21
door Bmw 525 Berline
Ai... het heeft toch risico's precies.. dacht het wel hoor!!!! Zou ik de mijne wel laten wegnemen??? *twijfel twijfel*
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 29 mar 2012, 20:48
door lekkerwijf1
Gewoon verwijderen berline.
Of je wil een risico gaan lopen dat je straks 3 roojen of meer kwijt bent.
Ik heb niks geen problemen met brandstofverbruik gehad toen ik mn swirls heb verwijderd en ook ging de motor niet anders lopen.
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 29 mar 2012, 20:56
door Bmw 525 Berline
jurgen667 schreef:bij mij is er een afgebroken..........
verwijderen die dingen

En? Hoe heb je daarna opgelost makker?
lekkerwijf1 schreef:Gewoon verwijderen berline.
Of je wil een risico gaan lopen dat je straks 3 roojen of meer kwijt bent.
Ik heb niks geen problemen met brandstofverbruik gehad toen ik mn swirls heb verwijderd en ook ging de motor niet anders lopen.
Kijk "lekkerwijf",snap eig niet waarom je die naam gepakt hebt want ga er toch vanuit dat je GEEN lekkerwijfke bent hé???,ma goed.. als het zover moet komen bij mij dat motor kapot is gooi ik de auto weg hoor... of denk je dat ik een nieuwe motor ga inzetten? dat zal ook wel paar duizend euro's kosten he?
Of kunnen ze dat maken zonder een nieuwe motor in moet?
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 29 mar 2012, 20:59
door lekkerwijf1
Ik ben geen lekkerwijf nee maar ik gebruik die naam wel op meerdere fora dusja als ik 20 verschillende namen overal heb is onthouden ook lastig.
Tjah auto weggooien kun je doen maar dat levert helemaal niks op
Voor dat geld heb je een revisie afhankelijke van de schade inwendig en nog geen ééns een nieuwe motor.
Ag je moet het ook zelf weten of je het gaat doen of niet, tis vaker gemeld dat ze eruit moeten.
Ik heb ze in ieder geval wel gezien bij de bmw specialist. waarvan de kleppen afgeknapt waren en dat zijn dure klusjes.
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 29 mar 2012, 21:13
door Bmw 525 Berline
lekkerwijf1 schreef:Ik ben geen lekkerwijf nee maar ik gebruik die naam wel op meerdere fora dusja als ik 20 verschillende namen overal heb is onthouden ook lastig.
Tjah auto weggooien kun je doen maar dat levert helemaal niks op
Voor dat geld heb je een revisie afhankelijke van de schade inwendig en nog geen ééns een nieuwe motor.
Ag je moet het ook zelf weten of je het gaat doen of niet, tis vaker gemeld dat ze eruit moeten.
Ik heb ze in ieder geval wel gezien bij de bmw specialist. waarvan de kleppen afgeknapt waren en dat zijn dure klusjes.
ok man dus het is beetje je "bijnaam" op meerdere fora?

Ps:mss heb je wel een "lekkerwijf" als vriendin???
On topic: nee man ga het toch doen hoor.. maar eerlijk gezegd moet ik er(tegen mijn zin)toch nog even op wachten want heb al genoeg betaald deze tijd..

Zodra het kan ga ik het laten doen hoor.. en ik ga ook eens de schakelbak laten controleren of die ergens wat olielekker vertoont.. als het zo is ga ik dan de olie laten wisselen met nieuwe carter enzo.. (yep yep.. de euro'tjes vliegen de deur uit als niks...

).
jurgen667 schreef:Andere motor in, bij mij was het cyl 4. Piston stuk, 4 kleppen stuk, kras in de cylinderwand.......
daar wordt je niet vrolijk van

Ai man.. krijg het al aan men hart!!!!! Zal het toch maar laten doen!
Maar heb jij een tweedehands motor kunnen vinden ofwa?
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 29 mar 2012, 21:45
door Bmw 525 Berline
Man man man.. ocharme gij man!!!! Dat zijn toch geen goedkope grapjes he!!!!!???? Kom op zeg!!!!! Word echt s tijd dat bmw in duitsland gaat "slimmer" worden.......
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 02 apr 2012, 20:59
door fredjuhhh
ohhhhh jongens.... weer die fucking swirl flaps.
Haal die troep er nou gewoon uit. Mijn motor loopt nu weer als een nieuwe nadat er 1 afbrak en mijn compleet 6e cilinder opvrat. Maar blijven jullie maar lekker twijfelen en over een tijdje ben je vanzelf aan de beurt en dan heb je HEEEEEEEL VEEEEEEL spijt.... Ik

weer heerlijk...ZONDER SWIRL FLAPS
greetz Fred
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 03 apr 2012, 07:03
door MaasMaster
Zoals Fred zegt, heerlijk die gemoedsrust als je swirl-flaps-vrij rijdt...

Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 04 apr 2012, 21:29
door COUPEDOC
+1.
Vlinderklepjes eruit geeft een gerust geweten.
En verandert niets aan verbruik of vermogen.
Als je motor nog maar weinig km heeft gelopen kan je ook de vacuumleiding onderbreken die de stang aanstuurt die de vlinderkleppen bedient.
Dan ligt het zaakje stil en is er ook geen gevaar meer dat ze afbreken.
A propos, wanneer je verbruik veel verandert na de modificatie, heb je ergens een foutje gemaakt. Valse lucht of zo.
Wel meten aan de pomp, en niet met je verbruiksmeter van de computer.
Als je zeker weet dat alles goed gemonteerd is, kan je eventueel je verbruiksmeter opnieuw ijken in je GEHEIMMENU.
Ook reprogram of tuning verstoort je verbruiksmeter ( ! ).
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 05 apr 2012, 00:16
door Bmw 525 Berline
Kijk jongens.. volgende maand ga ik het toch laten doen hoor de swirlflaps laten wegnemen maar soms weet ik het ook niet meer omdat: ik heb met 2 personen gesproken die een 525 hebben met 200000km en ze hebben allebei GEEN problemen met de flaps gehad noch met de automaatbak en ze hebben de auto al van onder de 100000km's...... tja...
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 05 apr 2012, 19:37
door COUPEDOC
Dat is natuurlijk juist : de absoluut overgrote meerderheid van alle vlinderkleppen blijft perfect functioneren zonder af te breken.
Maar....niet allemaal.
En, wanneer het jouw beurt is om pech te hebben, zal je spijt hebben dat je het niet hebt gedaan of hebt laten doen.
Een soort Russische roulette eigenlijk.
Praktisch gesproken : weinig werk voor een gerust gemoed. Geen enkele negatieve bijwerking.
Dus, toch maar doen.

Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 15 apr 2012, 13:23
door bartus
hoi
een vraagje ik heb een bmw 530d maar wat is nu een vlinderklep en waar zit die en wat doet die
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 15 apr 2012, 19:09
door Bmw 525 Berline
COUPEDOC schreef:Dat is natuurlijk juist : de absoluut overgrote meerderheid van alle vlinderkleppen blijft perfect functioneren zonder af te breken.
Maar....niet allemaal.
En, wanneer het jouw beurt is om pech te hebben, zal je spijt hebben dat je het niet hebt gedaan of hebt laten doen.
Een soort Russische roulette eigenlijk.
Praktisch gesproken : weinig werk voor een gerust gemoed. Geen enkele negatieve bijwerking.
Dus, toch maar doen.

Nee man.. volgende maand ga ik het laten doen hoor zeker.. en ik ga ook eens laten nakijken of men automatische schakelbak olie ofzo lekt.. als dat zo is dan ga ik het laten vervangen en andere carter op ook... want heb onlangs toen ik op achteruit heb gezet een rare geluid gehoord en begin wat bang te krijgen..
Re: Swirl Flaps vervangen
Geplaatst: 11 sep 2012, 10:05
door Abii
hi
een beetje oude topic maar ik stel toch liever me vraag hier dan dat ik weer een nieuwe topic aanmaak.
ik weet dat ik me trouwens ook niet heb voorgesteld nog maar dat zal ik ook gelijk doen alleen bij een andere topic..
Mijn vraag is nu eigenlijk heel kort en simpel..
Waarom moet je de Swirl Flaps eigenlijk vervangen en waar dienen deze voor ? want kort geleden las ik ook ergens een reactie op iemand die zijn nieuwe auto ff showde op het forum en iemand zei daar tegen hem: nu zo snel mogelijk je swirl flaps er uit als je lang van je e60 wil genieten tenminste...
Het is een beetje een stomme vraag misschien maar ik ben nieuw met de e60 vandaar :$..
Groetjes Abii