Kent iemand deze banden?
Re: Kent iemand deze banden?
En op banden zou ik niet besparen. Je kunt nog zo veel aan je auto doen, maar die banden zijn het enige contact dat je hebt met de weg, en zijn dus ultiem belangrijk voor veiligheid en grip.
pace banden is troep
enne zoals griff als zegt. Een knap setje 235-35-19, een beetje de standaard 19" maat, kost al snel een bandje 150 per stuk.
Dan heb ik het niet over bridgestone of michelin e.d. maar over een Falken.
Falken is wat dat aan gaat een stuk beter dan een band van pace.
Dus of een tweedehands setje scoren met knappe banden van een goed merk of terugzakken naar 18"
Bezuinigen op banden is imho een NO-GO.
enne zoals griff als zegt. Een knap setje 235-35-19, een beetje de standaard 19" maat, kost al snel een bandje 150 per stuk.
Dan heb ik het niet over bridgestone of michelin e.d. maar over een Falken.
Falken is wat dat aan gaat een stuk beter dan een band van pace.
Dus of een tweedehands setje scoren met knappe banden van een goed merk of terugzakken naar 18"
Bezuinigen op banden is imho een NO-GO.
Duidelijk verhaal, ik had niet verwacht dat er nog zoveel verschil kon zitten in een stukje rubber. Maar jullie klinken allen erg serieus dus neem ik het als goed advies 

BMW: Bayerische Motoren Werke
Even ter aanvulling: Ik heb deze zomer gereden op banden van Pace. Deze zaten al op de velgen toen ik de set kocht.
Uitgeprobeerd op droog en nat wegdek;
Conclusie: K.U.T. (Kwaliteit Uitermate Teleurstellend) Het zijn banden van je reinste baggertroep gemaakt. Vrijwel geen grip met nat weer (mega veel overstuur) en met droog weer beetje sportief rijden?? Vergeet het maar, bij de eerste bocht breekt de voorkant uit (onderstuur)
Vorige maand maargauw Conti's Sportcontact 2 eronder laten leggen. Wat bleek bij de bandenboer; er zit geen wangversterking in.
Maargoed, een 18" inch band voor bijna gratis en made in china. Daar mag en kan je niks van verwachten
Uitgeprobeerd op droog en nat wegdek;
Conclusie: K.U.T. (Kwaliteit Uitermate Teleurstellend) Het zijn banden van je reinste baggertroep gemaakt. Vrijwel geen grip met nat weer (mega veel overstuur) en met droog weer beetje sportief rijden?? Vergeet het maar, bij de eerste bocht breekt de voorkant uit (onderstuur)
Vorige maand maargauw Conti's Sportcontact 2 eronder laten leggen. Wat bleek bij de bandenboer; er zit geen wangversterking in.
Maargoed, een 18" inch band voor bijna gratis en made in china. Daar mag en kan je niks van verwachten
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
Ik rij nu op Michelin's - moet zeggen dat ik ERG tevreden ben met de grip
Diezel

Diezel

BMW: Bayerische Motoren Werke
Heb zelf ervaringen gehad met Kumho banden op een van mijn vorige auto's ( volvo S80 1999 )
Kan niks anders dan goeds zeggen over de kumho's! ik was er persoonlijk beter over te spreken als de michelins die origineel op de volvo lagen.
Grip en remeigenschappen bij droog en nat vond ik zeer goed voor deze prijs!
Ik zou ze zelf absoluut weer kopen.
Kan niks anders dan goeds zeggen over de kumho's! ik was er persoonlijk beter over te spreken als de michelins die origineel op de volvo lagen.
Grip en remeigenschappen bij droog en nat vond ik zeer goed voor deze prijs!
Ik zou ze zelf absoluut weer kopen.
pace is ruk,
kies beter vredestein inderdaad, maar de ultrac sessanta slijt wel best snel, (ook wel bergen grip schijnbaar)
kies beter vredestein inderdaad, maar de ultrac sessanta slijt wel best snel, (ook wel bergen grip schijnbaar)

-
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/te ... 10_185.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/te ... 10_225.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
gaat wel niet om de juiste banden maat, maar geeft wel een idee wat goede banden zijn en welke niet.
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/te ... 10_225.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
gaat wel niet om de juiste banden maat, maar geeft wel een idee wat goede banden zijn en welke niet.