Pagina 2 van 2
Re: Rutgers 320d
Geplaatst: 24 mei 2011, 21:38
door Mikkie
Het verschil ga je sowieso merken! Mooi ding hoor, die wielen staan 'm goed!
Re: Rutgers 320d
Geplaatst: 26 mei 2011, 18:55
door J..
maar, laat vooral weten hoe het ging met chip enzo, heb wel belangstelling
Re: Rutgers 320d
Geplaatst: 26 mei 2011, 19:02
door =BMW320=
Ik ben wel even benieuwd naar je koppel na het tunen aangezien je de swirlflaps er uit hebt.
Hebben ze bij Digicar een testbank om dit voor en na het tunen te controleren?
(ik denk het wel)
Ik hoor het graag!
Re: Rutgers 320d
Geplaatst: 26 mei 2011, 19:44
door Ronnie330D
Nette wagen hoor!
Hoe vind je een e46 nou rijden in vergelijking met voorgaande Audi's?
Re: Rutgers 320d
Geplaatst: 27 mei 2011, 08:08
door Mikkie
J.. schreef:maar, laat vooral weten hoe het ging met chip enzo, heb wel belangstelling
Tot nu toe enkel positieve ervaring met chippen. Kennis van me en ik hebben samen onze PFL 320d laten chippen, samen zo'n 8k mee gereden inmiddels en nog geen enkel probleem. Vooral goede ervaringen: een stuk meer power op de momenten dat je het echt nodig hebt, en verder lekker comfortabel cruisen met een leuker verbruik

. Scheelt een paar tienden liter per 100km. Niet schokkend, maar mooi meegenomen.
Re: Rutgers 320d
Geplaatst: 28 mei 2011, 12:29
door rutger77
=BMW320= schreef:Ik ben wel even benieuwd naar je koppel na het tunen aangezien je de swirlflaps er uit hebt.
Ik hoor het graag!
Gisterochtend bij ASP Peene in Oud Vossemeer (Tholen) geweest, is een soort van dealer van Digicar software. Super aardige gasten, echte autoliefhebbers die weten waar ze het over hebben, niet te beroerd om voor en na het chippen uitgebreid te testen. Hebben trouwens geen rollenbank. De oude software wordt uitgelezen en naar de hoofdvestiging van Digicar gestuurd, waar er een software guru aan de knoppen draait. Kostte uiteindelijk ongeveer 2,5 uur om de juiste settings te vinden voor mijn auto. Min of meer maatwerk dus, maar geen rollenbank.
Resultaat is erg goed! Motor loopt stationair al rustiger en pakt op alle snelheden VEEL mooier op, vooral vanaf 3000 toeren begint ie er flink aan te sleuren

Tot 180 km/uur versnelt hij goed. Resultaat is waarschijnlijk ongeveer 180 pk en tegen de 400 Nm. Verder schakelt de automaatbak minder snel terug bij 'normaal' rijgedrag (groot pluspunt) en zie ik totaal geen rook of roet. Kosten waren trouwens maar 340 euro, volgens mij echt een top prijs/kwaliteit.
Tot nu toe dus erg tevreden!

Re: Rutgers 320d
Geplaatst: 28 mei 2011, 20:38
door rutger77
Ronnie330D schreef:Hoe vind je een e46 nou rijden in vergelijking met voorgaande Audi's?
Goeie vraag. Ik heb een aantal Audi's gehad hiervoor, die allemaal erg verschillend reden:
- A4 2.5tdi (B6 uit 2003): vlot maar weinig stuurgevoel en veel overstuur door lomp gewicht op de voorwielen.
- A4 2.0tdi multitronic (B7 uit 2006): niet erg snel maar reed wel ietsjes beter dan de B6.
- A4 1.8 tfsi (B8 uit 2009): erg fijne en vlotte auto (gechipt naar 210 pk), weinig gevoel in het stuur maar wel goede balans.
- A4 1.9tdi uit 2004 (200 pk / 435Nm) Quattro, handgeschakeld en met S-line onderstel. Die was echt fenomenaal hard en controleerbaar door een bocht te sturen, echt wel beter dan mijn huidige E46. Helaas erg oncomfortabel...
Vergeleken met de Audi's vind ik de E46 opvallend lekker sturen, redelijk speels weggedrag, perfecte verhouding sportief/comfort, maar de achterwiel aandrijving is toch wel ff wennen. Al paar keer heeft de achterkant een stapje opzij gezet, en de automaat maakt hem ook erg onvoorspelbaar: als je gas geeft duurt het een dikke seconde voor er iets gebeurt, en dat wil je echt niet als je gecontroleerd door een bocht wil rijden.
Tja er is veel over te zeggen, maar voorlopig bevalt de E46 prima... (nog ff wachten tot de E91 330d betaalbaar is

)
Re: Rutgers 320d
Geplaatst: 11 jun 2011, 16:33
door rutger77
Vandaag de hydrolagers vervangen. Hierbij de DIY:
http://www.bimmerportal.nl/e46-techniek ... 19864.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Rutgers 320d
Geplaatst: 26 jul 2011, 19:40
door rutger77
Al tijdje last van slecht startende xenon lamp. Soms na 10x aan/uit zetten gingen ze aan, soms helemaal niet. Gezocht naar een nieuwe (originele) starter maar die zijn echt niet te vinden en via de dealert enorm duur (200+ euro). Dus maar een neppert gekocht, maar daar bleek helaas ook de balast aan vast te zitten, waardoor ik de originele balast (en daarmee de bi-xenon functie) niet meer kan gebruiken. Net boeltje erin geklust en alles werkt gelukkig weer perfect!
Om de oude starter te verwijderen moet trouwens de hele lamp uit elkaar, de DIY vind je hier:
http://www.bigpatsfans.com/hl/headlight.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
En nog een plaatje van de boosdoener:

Re: Rutgers 320d > TE KOOP
Geplaatst: 22 aug 2011, 21:18
door rutger77
Zo, de kogel is min of meer door de kerk: ik wil een E61!
Ondanks dat mijn E46 echt prima rijdt en er nog geweldig uit ziet (en ik zo ongeveer alle onderdelen heb vervangen... ) gaat ie in de verkoop. Linkje naar MP:
http://link.marktplaats.nl/469631275" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Rutgers 320d > TE KOOP
Geplaatst: 23 aug 2011, 10:12
door izzy
zonde ... je was zo lekker op weg....aan de andere kant, een e61 is ook geweldig.
Ik geloof echt dat dit een nette BMW is, gezien al het geld en moeite die je erin hebt gestoken de afgelopen paar maanden.
succes met de verkoop....
Re: Rutgers 320d > TE KOOP
Geplaatst: 24 aug 2011, 12:07
door rutger77
Idd wel zonde, het is niet erg slim om hem nu te verkopen. Aan de andere kant was de proefrit in een 525d (E61) vanochtend wel erg lekker

Heel andere auto natuurlijk, maar wel erg geschikt voor mijn 45.000 snelweg km per jaar.
Re: Rutgers 320d > TE KOOP
Geplaatst: 24 aug 2011, 12:14
door Rene08
Je bereikt waarschijnlijk meer mensen (kopers) als je hem / een advertentie in het 'te koop' gedeelte in de Markt van het forum post.

Re: Rutgers 320d > TE KOOP
Geplaatst: 24 aug 2011, 17:07
door bofkont
Prachtige E46 touring zeg, en in topstaat kwa onderhoud als ik die lijst zie wat er vervangen is
E61 zeer goede keus, maar dan zou ik voor een 530d gaan, zelfde kostenplaatje als een 525d kwa onderhoud maar toch leuk wat vermogen meer.