S54 motor loopt stationair onregelmatig

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
Roderik_

Re: S54 motor loopt stationair onregelmatig

Bericht door Roderik_ » 22 apr 2011, 06:41

€12,50?
Als je in de buurt van Oss bent kom je dat spul anders bij mij halen.
Bij ons in de winkel (automaterialen) verkoop ik het voor 8 euro oid. :duim:

willem-57

Bericht door willem-57 » 22 apr 2011, 07:29

speedy25 schreef: begrijp ik nou goed uit jou verhaal dat je normaal gesproken 95 tankt en nu toevallig een keer 98? mocht dit het geval zijn kijk dan je handleiding eens door. voor :///m: motoren word 98 aangeraden heb zelf een beetje het idee dat je het probleem hier ook in moet zoeken.rijd de auto eens helemaal leeg en tank eens voor de grap 98 ultimate en maak eens een lekker sportief ritje de boel een beetje schoonbranden ;) mocht ik je verhaal verkeerd begrepen hebben sorry voor mijn nuttloze post dan :whistle:
Ja, je begrijpt me goed, tank meestal shell fuelsave 95. Ik weet dat de S54 motor beste presteert bij 98. Maar er benzine ingooien met ron 95 kan geen kwaad. Vreemde is dat de probleempjes begonnen nadat ik BP ultimate 98 had getankt, de goede benzine dus !

Ben net op een us forum geweest en ook daar worden addictieven gebruikt zoals je in deze topic kunt lezen. http://m3forum.net/m3forum/showthread.p ... or+cleaner . Voordat ik dit ga doen wil ik wel weten welke de beste en juiste injector cleaner is voor de :///m: 3.

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 22 apr 2011, 07:46

Volgens mij worden dat soort toevoegingen sterk afgeraden door BMW.
Maar als ik dan die us thread lees, zie ik veel goede verhalen over die snake oil....
Dus het ziet ernaar uit dat het niet al teveel kwaad kan.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 22 apr 2011, 08:03

willem-57 schreef: Wat wel verteld werd is dat de injectoren wel eens vuil kunnen gaan worden.
Schijnt dat er een middel is dat je bij je benzine moet doen dat de injectoren daardoor gereinigd worden :s
Wat je ook kan doen is de injectoren eruit halen en ultrasoon laten reinigen, heb je ze ten eerste veel schoner... En ten tweede heb je niet de schoonmaaktroep die bedoeld is voor je injectoren door je hele brandstoftraject.

Naar mijn mening de betere oplossing... Persoonlijk heb ik het totaal niet op die 'wondermiddeltjes', naar mijn mening moet je het probleem gewoon aanpakken en niet een sapje door je brandstof gooien en hopen dat het goed gaat.

speedy25

Bericht door speedy25 » 22 apr 2011, 08:13

willem-57 schreef:
speedy25 schreef: begrijp ik nou goed uit jou verhaal dat je normaal gesproken 95 tankt en nu toevallig een keer 98? mocht dit het geval zijn kijk dan je handleiding eens door. voor :///m: motoren word 98 aangeraden heb zelf een beetje het idee dat je het probleem hier ook in moet zoeken.rijd de auto eens helemaal leeg en tank eens voor de grap 98 ultimate en maak eens een lekker sportief ritje de boel een beetje schoonbranden ;) mocht ik je verhaal verkeerd begrepen hebben sorry voor mijn nuttloze post dan :whistle:
Ja, je begrijpt me goed, tank meestal shell fuelsave 95. Ik weet dat de S54 motor beste presteert bij 98. Maar er benzine ingooien met ron 95 kan geen kwaad. Vreemde is dat de probleempjes begonnen nadat ik BP ultimate 98 had getankt, de goede benzine dus !

Ben net op een us forum geweest en ook daar worden addictieven gebruikt zoals je in deze topic kunt lezen. http://m3forum.net/m3forum/showthread.p ... or+cleaner . Voordat ik dit ga doen wil ik wel weten welke de beste en juiste injector cleaner is voor de :///m: 3.
persoonlijk denk ik toch dat daar jou probleem zit,want je zegt immers dat er voor het tanken van de 98 niks aan de hand was toch? nu weet ik zelf ook dat je rustig op 95 kan rijden de vraag is waarom zou je dat willen met een performance motor? waarschijnlijk omdat je altyd op 95 hebt gereden heeft je motor electronica zich daar op aangepast ivm pingelen het kan best zijn dat de auto even moet wennen aan de 98.daarom zei ik ook tank hem eens vol met 98 koppels desnoods de accu klemmen even een kwartiertje af zodat alles weer een beetje gereset is en maak dan eens een stevig ritje en kijk dan eens of je probleem er nog is.denk dat dit 1 van de makkelijkste en simpelste dingen is om mee te beginnen,rij zelf ook altyd op ultimate 98 met de m5 en vroeger met meerdere m3`s nooit problemen mee gehad opzich.

j0eyv

Bericht door j0eyv » 22 apr 2011, 08:37

Ultra-soon reinigen is inderdaad de beste optie. Een maat van mij heeft dit ooit bij een bedrijf in nijmegen laten doen voor 20 euro p/s?

Zie dit filmpje:
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

Bamies

Bericht door Bamies » 22 apr 2011, 18:47

persoonlijk denk ik toch dat daar jou probleem zit,want je zegt immers dat er voor het tanken van de 98 niks aan de hand was toch? nu weet ik zelf ook dat je rustig op 95 kan rijden de vraag is waarom zou je dat willen met een performance motor?
Prijs? :gek:
Waarom zou je meer betalen voor dat kleine beetje extra vermogen? :whistle:
Bij die van mij is ook 98 met 95 gemengt.. Heb nergens last van.

speedy25

Bericht door speedy25 » 22 apr 2011, 20:48

Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Moderatoropmerking Darudevampire
hahahaha waarom rij je dan in een m3? als je al gaat besparen op de benzine :gek: koop dan lekker een 328i ofso er word niet voor niks 98 aangeraden door bmw he of wacht dat zetten ze erin om de pomphouder te helpen meer 98 te verkopen :gek:
hier rijd ook zo`n knakker rond in een e92 m3 dan zie ik hem tanken bij de tango 95 ongelood dat snap ik gewoon niet voor die 6 euro die je bespaard op een tank? maargoed dat zal wel aan mij liggen denk ik :gek:

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 22 apr 2011, 21:22

Mee eens. M3 rijden is nu eenmaal duurder. En bij mij gaat er alleen maar ultimate 98 in. Behalve in het uiterste noodgeval. De blokken zijn nu eenmaal gemaakt voor 98 of beter.

Het is overigens niet extra vermogen dat je met 98 krijgt. Je hebt juist minder vermogen met 95 ;)

speedy25

Bericht door speedy25 » 22 apr 2011, 21:43

PIR3lly schreef:Mee eens. M3 rijden is nu eenmaal duurder. En bij mij gaat er alleen maar ultimate 98 in. Behalve in het uiterste noodgeval. De blokken zijn nu eenmaal gemaakt voor 98 of beter.

Het is overigens niet extra vermogen dat je met 98 krijgt. Je hebt juist minder vermogen met 95 ;)
in mijn m5 e39 gaat ook alleen maar 98 ultimate en geloof mij maar wat die drinkt daar is een m3 niks bij en ik bedoel het verder niet verkeerd :) maar als je 6 euro moet besparen op een tank benzine dan vraag ik me echt af waarom je dan in een :///m: rijd en je krijg er idd geen extra vermogen door je verliest juist vermogen door 95 te tanken.
en misc gaat het heel lang goed maar uit eindelijk zit je straks met een blok die bv nog maar 320 pk levert ipv 343 pk of je krijgt rare probleemjes zoals bv de stationair loop maargoed dat is mijn gedachte erover
Laatst gewijzigd door Gast op 22 apr 2011, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Bamies

Bericht door Bamies » 22 apr 2011, 21:45

speedy25 schreef:
Bamies schreef:
persoonlijk denk ik toch dat daar jou probleem zit,want je zegt immers dat er voor het tanken van de 98 niks aan de hand was toch? nu weet ik zelf ook dat je rustig op 95 kan rijden de vraag is waarom zou je dat willen met een performance motor?
Prijs? :gek:
Waarom zou je meer betalen voor dat kleine beetje extra vermogen? :whistle:
Bij die van mij is ook 98 met 95 gemengt.. Heb nergens last van.
hahahaha waarom rij je dan in een m3? als je al gaat besparen op de benzine :gek: koop dan lekker een 328i ofso er word niet voor niks 98 aangeraden door bmw he of wacht dat zetten ze erin om de pomphouder te helpen meer 98 te verkopen :gek:
hier rijd ook zo`n knakker rond in een e92 m3 dan zie ik hem tanken bij de tango 95 ongelood dat snap ik gewoon niet voor die 6 euro die je bespaard op een tank? maargoed dat zal wel aan mij liggen denk ik :gek:
Omdat die ''knakker'' misschien wat ruimdenkerder is en begrijpt dat er in Nederland geen slechte octaans meer verkocht worden. (al heel lang niet meer overigens...) Ik heb met zowel 95 als 98 gereden en het verschil is echt minimaal. Misschien handig voor op het circuit, maar voor openbare weg ga je die 10pk vermogensverschil niet merken hoor :)

Ik bespaar niet op brandstof. Ik snap dat 95 goed genoeg is. En om nu 20km te gaan rijden om een 98 pomp tegen te komen :gek: Dat ''pingelen'' waar je het over hebt is een oudheid wat voorkwam/komt bij performance motoren i.c.m lagere octaangehaltes. Zeggende; lager dan 95.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 22 apr 2011, 21:48

Daarbij is volgens mij elke moderne auto wettelijk verplicht in de EU gewoon goed op RON 95 goed te lopen. Wat uiteraard niet betekent dat die het niet beter mag doen op RON 98

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 22 apr 2011, 22:19

Sja, 20 kilometer omrijden om 98 te tanken zou ik ook niet doen, maar als er twee slangen naast elkaar hangen met 95 en 98 dan is de keuze voor mij snel gemaakt. :ja:

dw70

Bericht door dw70 » 22 apr 2011, 22:24

goh, waar ken ik dit verhaaltje van? Een auto die spontaan beter draait na het gebruik van Euro 95.
:tong:

(je kunt BMW verzoeken het ontstekingstijdstip iets te vervroegen. Gebeurde vroeger ook met conventionele ontstekingen van auto's die naar 98 gingen....)
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

speedy25

Bericht door speedy25 » 23 apr 2011, 11:20

laat mij dan maar lekker kortzichtig wezen en die knakker wat ruimdenkerder,leg mij eens uit waar bmw 98 aanraad voor de juiste prestaties van de motor en niet 95? en tuurlijk zou je ook 95 kunnen tanken zullen er vast wel meer doen denk ik.
ik persoonlijk vind het alleen geen verstandige keus,aan de binnenkant van het tankklepje bij mijn e39 m5 staat only 98 roz dus dat staat er zonder reden? waarom heeft bmw er dan ook geen 95 bijgezet? tevens staat er in mijn handleiding dat er 98 getankt moet worden maargoed ik ga voor die 6 euro per tank niet mijn blok verknoeien.
en als je 20 km ervoor moet rijden snap ik dat je eens wat anders tankt maar dan nog zou je er niet verkeerd aan doen om er eens 98 door heen te branden.maargoed ik hoor het wel de meeste hier weten het toch beter en wat bmw aanraad is toch gelul gooien jullie er toevallig ook olie van de aldi in ipv 10w60 tws die bmw aanraad van dat zal vast ook niet nodig zijn en op goedkope olie rijd ie ook wel toch?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”