Bmwsmg2 schreef:Nog een vraagje onder de kenners.
Ik heb volledig software,inpa en Dis. maar ik zag dat je het relai van smg systeem eraf moet halen.
Ik heb namelijk gisteren het volledige systeem uit elkaar gehad.
Waarom?:
Ik heb mijn actautor een revisie laten doen, en bleek dat er dus aan geknutseld is en verkeerde keering er ingedaan te hebben. gelukkig heeft die man alles kunnen reaperen en originele afdichtingen erin. moest heel mijn systeem leeghalen wegens helemaal vol zat met kleine korreltjes rubberplastic !!!!
Maar goed kan iemand dan in het kort zeggen what to do?
relai eruit in de auto zitten laptop aansluiten dan eerst ontluchten maar wat dan?
Ik heb INPA gebruikt voor het ontluchten van mijn SMG2. Ik weet niet 100% of de SMG en SSG procedure hetzelfde is. Maar je moet in iedergeval bij INA de relais erin doen, anders wordt er geen druk opgebouwd. bij ISTA en DIS zal dat anders zijn.
wat er volgens mij moet gebeuren is:
1. Zorg dat alles goed aangesloten is en de hydraulische vloeistof gevuld is.
2. Zorg ervoor dat de accu goed geladen is of dat er een acculader is aangesloten.
3. Doe de relais erin.
4. Zet de BMW stand op de 'AAN' stand. (de stand voor het starten). NIET starten dus! Je zal de pomp horen primen(pompen).
5. Sluit je laptop aan met INPA via OBD.
6. Als het goed is herkend (afhankelijk van je soort kabel) INPA dat er verbinding is. Er staat dan Battery: ON + Igintion: ON. Als je dit ziet, dan heb je goede verbinding.
7. In het hoofdmenu van INPA zie je alle modellen staan, maar ook de optie: Specials. Ga naar het menu: Specials
8. Je kan hierin je soort versnellingbaktype selecteren. Kies hiervoor SSG.
9. Volg de instructies die INPA geeft. BEGIN bij de eerste test, dus niet de 2e (clutch adaptation) of 3e (inleren).
10. Als alles goed doorlopen is, maak dan een proefritje. ER is een menu in INPA om je hydraulische druk te lezen. Als het goed is moet je SSG weer naar behoren functioneren.
Succes.!