Het gaat om een sedanlekkerwijf1 schreef:@ speedy wordt het een station of een sedan ?
Aanschaf 5-serie ivm caravan
Re: Aanschaf 5-serie ivm caravan
ik heb bewust voor een 330d aut gekozen om te trekken, scheelt weer wat in gewicht tov de 530d.
maar benzine kun je vergeten in de bergen met die caravan.
peet330d schreef:ik heb bewust voor een 330d aut gekozen om te trekken, scheelt weer wat in gewicht tov de 530d.
Hoi Peet330d,
Ik heb zelf ook dit vermoeden, ik vind de auto echt grandioos mooi om te zien, maar als ik alweer lees, dat de VANOS ventielen kapot kunnen gaan let ik alweer even op. (en deze zijn erg prijzig heb ik gehoord.)
En om nu voor een 330d te gaan kijken en zelf altijd in een passat te hebben gereden met erg veel ruimte. Ook voor de 2 pubers van bijna 1.90 op de achterbank, denk ik zelf dat de 3serie te klein is voor mij.
Heb nog wel eens naar een 330d gekeken in een station uitvoering maar ook dit hield niet over.
- lekkerwijf1
Een aantal zaken wat IQM verteld geld voor een station nml:
Draadbreuk in de kabelboom bij de achterklep bij de schanieren geld alleen voor een station(E61)
Ook is de compressor van de luchtvering achter een redelijk vaak voorkomend probleem. Die luchtvering is trouwens wel handig met een caravan. De auto pompt zich ongeacht de belading altijd op tot een bepaald niveau. Dit geld eigenlijkl ook alleen voor de station (E61)
Hier hoef jij je dus geen zorgen om te maken bij een sedan
Draadbreuk in de kabelboom bij de achterklep bij de schanieren geld alleen voor een station(E61)
Ook is de compressor van de luchtvering achter een redelijk vaak voorkomend probleem. Die luchtvering is trouwens wel handig met een caravan. De auto pompt zich ongeacht de belading altijd op tot een bepaald niveau. Dit geld eigenlijkl ook alleen voor de station (E61)
Hier hoef jij je dus geen zorgen om te maken bij een sedan
mijn zoon is 1.85 en die heeft nergens problemen mee achterin, denk ook dat er nogal wat verschil zit in een passat en een bmw.
Vanos ventielen wat zijn dat?
Elke auto heeft zijn problemen de 2 en 3 liter diesel zitten met het swirl flaps probleem, maar die heb ik er al uit laten halen.

Elke auto heeft zijn problemen de 2 en 3 liter diesel zitten met het swirl flaps probleem, maar die heb ik er al uit laten halen.
Heb ook voor een 3 gekeken, maar kwa ruimte kwam hij enigzins te kort. Kon amper achterin zitten en ik ben 182cm.
Bij de 5 zit je vele malen comfortabeler
Bij de 5 zit je vele malen comfortabeler
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

Dat probleem heb ik ook, ben zelf 1.87 dus mijn stoel staat al pittig naar achteren en dan de kids achterin die zullen dan snel gaan zeuren.
Nee, ik houd(zoek) het wel bij een 5-serie.
Nee, ik houd(zoek) het wel bij een 5-serie.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 11 feb 2011, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd....zie forumregels m.b.t. citeren!
Reden: Citaat verwijderd....zie forumregels m.b.t. citeren!
Dit heeft te maken met de variabele nokken-as verstelling. Het zelfde systeem als bij een Honda crx Vtec van vroeger, die had ook een soort gelijk systeem.peet330d schreef:mijn zoon is 1.85 en die heeft nergens problemen mee achterin, denk ook dat er nogal wat verschil zit in een passat en een bmw.![]()
.
Met de vanos ventielen ook wel vanos rubbers wordt de afdichtingsrubbers van de vanos verstelling bedoeld. Als je zoekt op dit forum kun je er wel eea. over vinden. bijv.: http://www.bmwportal.nl/e46-algemeen-f3 ... 95-15.html
Ik heb geen idee hoeveel zoiets kost. Het is bij mij onder garantie vervangen door de dealer. Wel loopt de motor nadien nog stiller en mooier rond.
Diesel is sterker maar heeft ook zijn specifieke problemen als swirl flaps maar ook de turbo, LMM en injectoren die kapot kunnen gaan. Allemaal erg dure reparaties.
Ik heb geen idee hoeveel zoiets kost. Het is bij mij onder garantie vervangen door de dealer. Wel loopt de motor nadien nog stiller en mooier rond.
Diesel is sterker maar heeft ook zijn specifieke problemen als swirl flaps maar ook de turbo, LMM en injectoren die kapot kunnen gaan. Allemaal erg dure reparaties.
Ik heb zelf een 520i en een caravan van leeg 615kg en heb in de bergen geen problemen gehad,echter als je een caravan van 1500kg ex belading hebt dan ga je het met een 525i echter ook niet redden.
Ik ben zelf eigenlijk een "diesel man" en een diesel is gewoon het werkpaard onder de motoren en als je vaak met zo'n last achter je de bergen in gaat zou ik sowieso niet voor een automaat gaan die vinden dat nl helemaal niet leuk.
Voor de VANOS hoef je niet zo bang te zijn ze gaan niet echt kapot maar de "O-ringen" die BMW gebruikt verharden op den duur.
Er is een goedkope en simpele manier om dat op te lossen mocht je er last van krijgen.voor info daarover kun je het beste even de zoekfunctie gebruiken in dit gehele forum.
Ik ben zelf eigenlijk een "diesel man" en een diesel is gewoon het werkpaard onder de motoren en als je vaak met zo'n last achter je de bergen in gaat zou ik sowieso niet voor een automaat gaan die vinden dat nl helemaal niet leuk.
Voor de VANOS hoef je niet zo bang te zijn ze gaan niet echt kapot maar de "O-ringen" die BMW gebruikt verharden op den duur.
Er is een goedkope en simpele manier om dat op te lossen mocht je er last van krijgen.voor info daarover kun je het beste even de zoekfunctie gebruiken in dit gehele forum.
ik heb een 530d en een Fendt van 1500 kg.
Prima combinatie, ook bergop
Mijn zwager rijdt een E39 touring 528i en heeft ook een Fendt van 1600 kg en die heeft er geen problemen mee al gaat het bergop iets moeizamer dan met mijn diesel. Lijkt me toch dat een e60 525i ook voldoende koppel moet hebben om er een grote caravan achter te hangen.
Je hoeft tenslotte ook niet met 120 km per uur een berg op toch?
Prima combinatie, ook bergop

Mijn zwager rijdt een E39 touring 528i en heeft ook een Fendt van 1600 kg en die heeft er geen problemen mee al gaat het bergop iets moeizamer dan met mijn diesel. Lijkt me toch dat een e60 525i ook voldoende koppel moet hebben om er een grote caravan achter te hangen.
Je hoeft tenslotte ook niet met 120 km per uur een berg op toch?

When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
Nee geen 120 maar wil toch wel boven de 100 blijven, dat red ik nu ook (oke diesel ), maar vindt dat BMW toch wel een naam heeft qua prestaties..
Ik wil dan ook niet voorbij gereden worden door een maat van mij in zijn Skoda octavia 1.8 tsi uit 2010. hij heeft een 7bak DSG en afgelopen jaar vloog hij er over met zijn 160pk en 250nm koppel, moest afgelopen jaar alle zeilen bijzetten, om voor te blijven de berg op.(vooral met een 5-serie)
hij heeft er een burstner van 1300kg achter hangen.
mijn ouders hadden een volvo V70 2.5 5cil 200pk maar deed ook weinig in het klim werk.
Ik moet nu echt even goed na gaan denken wat wijsheid is mannen, kan het maar 1x uitgeven.
dit verhaaltje stond op caravantrekker:
stabiele combinatie, de caravan gaat niet snel met de auto aan de haal. Wel is de trekkracht van de BMW bij lage toeren zeer matig. De hoogste versnelling kun je dan ook wel thuislaten met de caravan. En het verbruik, je moet wel wat over hebben voor zo'n mooie en comfortabele combinatie

Ik wil dan ook niet voorbij gereden worden door een maat van mij in zijn Skoda octavia 1.8 tsi uit 2010. hij heeft een 7bak DSG en afgelopen jaar vloog hij er over met zijn 160pk en 250nm koppel, moest afgelopen jaar alle zeilen bijzetten, om voor te blijven de berg op.(vooral met een 5-serie)
hij heeft er een burstner van 1300kg achter hangen.
mijn ouders hadden een volvo V70 2.5 5cil 200pk maar deed ook weinig in het klim werk.
Ik moet nu echt even goed na gaan denken wat wijsheid is mannen, kan het maar 1x uitgeven.
dit verhaaltje stond op caravantrekker:
stabiele combinatie, de caravan gaat niet snel met de auto aan de haal. Wel is de trekkracht van de BMW bij lage toeren zeer matig. De hoogste versnelling kun je dan ook wel thuislaten met de caravan. En het verbruik, je moet wel wat over hebben voor zo'n mooie en comfortabele combinatie
Als je een BMW van 1600kg met caravan van 1500kg plus bagage gaat vergelijken met een Skoda Octavia van 1300kg en een caravan van 1300kg plus bagage dan scheelt dat zomaar even 500kg. Dat is een behoorlijk verschil waar je flink veel vermogen tegenover moet zetten hoor! En die nieuwe turbo motoren hebben serieus veel trekkracht uit relatief weinig cc's. Dan merk je dat een motor die ontworpen is in 2003 al weer zwaar verouderd is.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar ik neem aan dat je een niet al te ruim budget hebt. Anders zou een 530i misschien ook een goede optie zijn. Maar die zijn wel wat duurder. Misschien goed om te weten dat modeljaar 2005 een aantal veranderingen zijn doorgevoerd. Naast de startknop ipv. sleutel draaien zijn ook de motoren sterker en zuiniger geworden. 525i ging van 192pk naar 218pk en 530i van 231pk naar 258pk. Helaas ging de trekkracht niet zoveel omhoog.
Persoonlijk ben ik ook van BMW diesel naar benzine overgestapt. Ik ken het gevoel dat je elke maand meer dan 150,- aan MRB af moet tikken voor een auto die bijna geen km's meer maakt. Ik zou dan ook eerder een zwaardere benzine uitvoering kiezen dan voor een diesel.
Als je kunt accepteren dat je maat met zijn 500kg lichtere combinatie eerder boven is dan doe je met een 525i geen verkeerde aankoop. Kun je dat niet dan zul je dieper in de buidel moeten tasten...
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar ik neem aan dat je een niet al te ruim budget hebt. Anders zou een 530i misschien ook een goede optie zijn. Maar die zijn wel wat duurder. Misschien goed om te weten dat modeljaar 2005 een aantal veranderingen zijn doorgevoerd. Naast de startknop ipv. sleutel draaien zijn ook de motoren sterker en zuiniger geworden. 525i ging van 192pk naar 218pk en 530i van 231pk naar 258pk. Helaas ging de trekkracht niet zoveel omhoog.
Persoonlijk ben ik ook van BMW diesel naar benzine overgestapt. Ik ken het gevoel dat je elke maand meer dan 150,- aan MRB af moet tikken voor een auto die bijna geen km's meer maakt. Ik zou dan ook eerder een zwaardere benzine uitvoering kiezen dan voor een diesel.
Als je kunt accepteren dat je maat met zijn 500kg lichtere combinatie eerder boven is dan doe je met een 525i geen verkeerde aankoop. Kun je dat niet dan zul je dieper in de buidel moeten tasten...
- Kingfisher
- Contacteer:
Of gewoon een gechipte Octavia RS aanschaffen... :>
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Kingfisher schreef:Of gewoon een gechipte Octavia RS aanschaffen... :>
Geen optie, mag maar 1400kg trekken en de caravan mag beladen max 1500kg.
Meestal beladen wij hem tot 1400kg ik mag met mijn huidige auto 1800kg trekken.
Dat zou inhouden, dat ik aan mijn max zit met de skoda en als het dan toch geen BMW wordt, ga ik voor een Golf GTI Edition 30 met 230pk maar dat is niet aan de orde.
Ik wil gewoon een BMW :~
Zag dat een 530 ook 300nm koppel heeft, dat moet lukken, zal mijn zoek tocht voortzetten.