Stoelverwarming E60?
Re: Stoelverwarming E60?
Als je van halfelectrische stoelen naar volelectrische comfortstoelen ga moet je toch wel het een en andere veranderen. De halfelectrische hebben namelijk geen modules onder de stoelen, daar waar de comfort stoelen deze wel hebben. Ook de verwarming is anders bekabeld. Vooral met de airbags moet je oppassen, deze durven nogal eens foutcodes geven. De comforstoelen moeten gecodeerd worden.
Als je nu al volelectrische stoelen hebt is het een stuk gemakkelijker.
Als je nu al volelectrische stoelen hebt is het een stuk gemakkelijker.
525d E61 2007 pre-LCI
Ai, het gaat om de switch van half electrische stoelen naar comfort stoelen.. Welke modules zitten er onder de stoelen ? voor mem functies o.i.d. ?
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
Voor de gehele bediening van de stoel. Bij de Volelectrisch zitten de bediening aangekoppeld aan de modules onder de stoel. Bij de halfelectrisch is er geen module en schakel je met de knoppen direct de motoren. Ook dienen er kabels getrokken te worden voor de bus aangezien de halfelectrische deze niet heeft. Is zeker niet plug en play maar doenbaar met voldoende opzoekwerk.
Ben zelf opzoek naar beige comforstoelen met verwarming.
Ben zelf opzoek naar beige comforstoelen met verwarming.
525d E61 2007 pre-LCI
Ik ook !! haha,
Wat voor stoelen heb jij nu dan ? en hoeveel informatie heb jij inmiddels verzameld om een wissel te realiseren ?
Ik heb wel gezocht naar een retro-fit handleiding maar hier niets iets fatsoenlijks van gevonden helaas.
Wat voor stoelen heb jij nu dan ? en hoeveel informatie heb jij inmiddels verzameld om een wissel te realiseren ?
Ik heb wel gezocht naar een retro-fit handleiding maar hier niets iets fatsoenlijks van gevonden helaas.
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
ik heb nu de halfelectrische sportstoelen met verwarming waar ik eigenlijk wel tevreden over ben. Zijn een stuk beter dan de standaard maar niet zo goed als de comfort. Mij gaat het vooral om de memory functie die wel mis.
ik had er bijna gevonden maar ze hadden geen verwarming en dit wou ik niet opgeven.
Handleiding zijn idd niet zo geweldig. Maar met behulp van WDS zou dit moeten lukken.
ik had er bijna gevonden maar ze hadden geen verwarming en dit wou ik niet opgeven.
Handleiding zijn idd niet zo geweldig. Maar met behulp van WDS zou dit moeten lukken.
525d E61 2007 pre-LCI
Wat is het verschil met half electrische sportstoelen en half electrische normale stoelen dan ? een uitschuifbaar beensteun ?
Die memory functie vind ik ook wel een gemis, omdat mijn vriendin ook nog wel eens in de funfer rijd en niet altijd de stoel terugzet zoals het zou moeten
kom ik er zelf nog wel eens mee aan het verstellen.. Opzich geen groot probleem, maar als het voor een minimale financiele investering verholpen kan worden dan graag 
En het staat natuurlijk weer mooi een setje comfortstoelen met memory
Die memory functie vind ik ook wel een gemis, omdat mijn vriendin ook nog wel eens in de funfer rijd en niet altijd de stoel terugzet zoals het zou moeten

En het staat natuurlijk weer mooi een setje comfortstoelen met memory

E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
Ken de verschillen niet kwa instelmogelijkheden, belangrijkste verschil dat ik ervaren heb is dat ze een beter steun geven. Als je zo leest in de fora zijn weinge echt tevreden over de standaard stoelen. De sport zijn een stuk beter, maar de comfort zijn echt super. Alleen jammer dat ze niet gemakkelijk te vinden zijn in de juist kleur behalve zwart
.

525d E61 2007 pre-LCI
Het lijkt met verstandig om de fabriekopties te bekijken misschien zijn de stoelen vervangen of is de module kapot
BMW e60 530D 231 PK 2006
| Op zoek naar Privacy Shades |
| Op zoek naar Privacy Shades |
-
Ik ben in het bezit van een 530D High Executive met sportstoelen, half electrisch. Geen stoelverwarming
Welke mede forumlid kan voor mij de stoelverwarming activeren/coderen als ik een paneel aanschaf met de stoelverwarming knop?

Als de matten niet in de stoel zitten zal coderen niet helpen.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Hoe kan ik controleren of er matten in de stoel zitten?
Die zitten er niet in tenzij het gewisseld is.
Je stoel openmaken dan kan je zien of er matten inzitten. Als je het niet af fabriek besteld dan zit het er niet in.
Codeerwerk kan ik wel voor je doen.
Je stoel openmaken dan kan je zien of er matten inzitten. Als je het niet af fabriek besteld dan zit het er niet in.
Codeerwerk kan ik wel voor je doen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
ik heb volledig elektrische sportstoelen. Auto komt oorspronkelijk uit Oman. Wel is het een euro spec auto.
Is stoel openmaken de einige manier om er achter te komen?
Vreemd is dat in de middenconsole wel een paneel zit met alle knoppen waarvan alleen de middlste 2 in te drukken is en de rest van de harde niet in te drukken knoppen.
Is stoel openmaken de einige manier om er achter te komen?
Vreemd is dat in de middenconsole wel een paneel zit met alle knoppen waarvan alleen de middlste 2 in te drukken is en de rest van de harde niet in te drukken knoppen.
Even een oud onderwerp omhoog helpen omdat ik eigenlijk geen resultaten heb gelezen ervan.
Is het iemand gelukt?
Ik heb ook volledig electrische comfort stoelen met geheugen maar zonder stoelverwarming.
Ik heb de nieuwe knoppen (incl stoelverwarming) er zojuist in geklikt.
Dan zou het 'alleen' nog een kwestie van programmeren moeten zijn om het te activeren?
Thanks alvast!
Is het iemand gelukt?
Ik heb ook volledig electrische comfort stoelen met geheugen maar zonder stoelverwarming.
Ik heb de nieuwe knoppen (incl stoelverwarming) er zojuist in geklikt.
Dan zou het 'alleen' nog een kwestie van programmeren moeten zijn om het te activeren?
Thanks alvast!
- twanheering
Ik wil binnenkort ook een retrofit naar comfort stoelen met stoelverwarming doen. Ik heb nu vol elektrische sportstoelen zonder stoelverwarming.
Dus als ik het goed begrijp is het dan alleen een kwestie van de comfort stoelen + paneel voor stoelverwarming monteren en dan laten coderen? Er hoeven dus geen extra kabels gelegd te worden voor de stoelverwarming?
Dus als ik het goed begrijp is het dan alleen een kwestie van de comfort stoelen + paneel voor stoelverwarming monteren en dan laten coderen? Er hoeven dus geen extra kabels gelegd te worden voor de stoelverwarming?