Pagina 2 van 2
Re: cilinderkop wisselen
Geplaatst: 18 nov 2010, 09:01
door 318icabriozld
buutnhuus schreef:het bovenblok van een 318is e36 ook?
Voor zover ik weet wel..
En wat betreft jouw opmerking bimmer-jeroen, daar ga ik even mijn database op naslaan

Ik kom hier nog wel even op terug..
Re: cilinderkop wisselen
Geplaatst: 18 nov 2010, 15:16
door buutnhuus
oke weet ik genoeg.

Had ik maar een zes in lijn moeten kopen :~
Re: cilinderkop wisselen
Geplaatst: 13 dec 2010, 13:04
door Kaantjee
Zet een kop van een 318IS er op en je hebt een zeldzame BMW 1.6 16v 3 serie
Net zoals een gast ergens een E34 518IS heeft gemaakt..
Re: cilinderkop wisselen
Geplaatst: 22 dec 2010, 23:00
door Verheeske
Zit er zo weinig verschil in het blok van de M43 en M44 dan? dat kan ik me haast niet voorstellen.
Re: cilinderkop wisselen
Geplaatst: 05 mar 2011, 14:18
door Kannekens
hallo,
het gaat zoiezo niet lukken.
precies hoe je het vertelde de cilinder boring komt niet overheen.
overigens zijn er wel uitvoeringen van een e36 waarbij een 316 een 318 motor heeft.
dan is het type bmw e36 316i B18 een 1.8 blok dus.
als dat het geval is dat je een e36 316i B18 hebt dan kan het wel.
en dan heb je bij een e36 318 een B18 of een B19 blok.
en dat is het zelfde voor de e46 want die maakt ook gebruik van de m43 blokken
je hebt dan alleen een andere ecu en injectoren nodig. + er komen een paar slotjes bij, bij de ketting of een andere ketting halen is wel zo makkelijk.
wat ik zelf zou doen is een donor 318is opzoeken (van de sloop) het blok reviseren en swapen.
of gewoon voor een 320 of 323/325i gaan. een 323i loopt wel fijner is gewoon een 325i maar in geknepen op het spruitstuk
misschien dat je er iets aan hebt.
met vriendelijke groeten,
M.Kannekens
Re: cilinderkop wisselen
Geplaatst: 06 mar 2011, 11:37
door Verheeske
de IS heeft een ander onderblok M42 en M44(nieuwe type) wat dan het verschil tussen M40 en M42
of M43 en M44 is kan ik je zo niet vertellen
Re: cilinderkop wisselen
Geplaatst: 16 mar 2011, 21:24
door rajino
m40 = 8v en m42 = 16v maar allebei met riem als ik me niet vergis.
en van de 316/318 m40 is alles precies hetzelfde.
alleen de kop en de inlaat van een 318 is iets groter dan die van een 316