Pagina 2 van 2
Re: 316i, 318i of toch 320i
Geplaatst: 08 nov 2010, 23:31
door Wes
Voordat ik de mijne kocht heb ik ook gereden met een FL 318i en een PFL 330i.
De 330 is natuurlijk het leukst, maar voor z'n leeftijd en km-stand een stuk prijziger.
De 318i vond ik persoonlijk te langzaam, is toch een redelijk zware auto en dat voel je.
Ik heb uiteindelijk een FL 320i gekocht, is ook geen sprinter maar vlot genoeg en heerlijk soepel. En het geluid gaat nooit vervelen

Het verbruik met 250km per week waarvan 75% snelweg komt uit op 1:11,5 Valt me niet tegen.
Re: 316i, 318i of toch 320i
Geplaatst: 09 nov 2010, 09:56
door berndw
Het is een 318ci uit 2000 geworden. Op LPG nota bene. Goedkoop rijden en het was een mooie luxe uitvoering. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.
bedankt voor de tips
Re: 316i, 318i of toch 320i
Geplaatst: 09 nov 2010, 10:16
door bofkont
Zonde ga je spijt van krijgen
Maar zonder gekkigheid mooie wagen man, hopen dat je gasinstallatie wat probleemloos is.
Re: 316i, 318i of toch 320i
Geplaatst: 09 nov 2010, 13:08
door berndw
ik hoop het ook ja, vanmiddag ga ik hem helemaal na laten kijken. Maarja een beetje risico loop je altijd met een tweedehands auto.
Re: 316i, 318i of toch 320i
Geplaatst: 11 nov 2010, 19:09
door bmwpeter
Als het een Vialle LPI-gasinstallatie is ga je er zekers geen spijt van krijgen.
Rij ik nu al een aantal jaren vrijwel probleemloos mee rond.
Het enige wat bij mij vervangen is zijn de o-ringetjes van de gasinjectoren kostte me 250 euries. De ringetjes zelf kosten maar een euro of tien maar de gasspecialist is er wel een half dagje mee bezig om ze te vervangen.
Tip: probeer je gastank te vullen voordat hij leeg is want de gasbrandstofpomp kan minder goed tegen het helemaal leegrijden. Hoewel de installatie automatisch overschakelt op benzine is het beter om op tijd gas te tanken dit verlengd de levensduur van de pomp aanzienlijk.