316i, 318i of toch 320i

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Wes
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 feb 2009, 22:26
Locatie: Breda

Re: 316i, 318i of toch 320i

Bericht door Wes » 08 nov 2010, 23:31

Voordat ik de mijne kocht heb ik ook gereden met een FL 318i en een PFL 330i.
De 330 is natuurlijk het leukst, maar voor z'n leeftijd en km-stand een stuk prijziger.
De 318i vond ik persoonlijk te langzaam, is toch een redelijk zware auto en dat voel je.
Ik heb uiteindelijk een FL 320i gekocht, is ook geen sprinter maar vlot genoeg en heerlijk soepel. En het geluid gaat nooit vervelen ;) Het verbruik met 250km per week waarvan 75% snelweg komt uit op 1:11,5 Valt me niet tegen.

berndw
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 nov 2010, 11:45

Re: 316i, 318i of toch 320i

Bericht door berndw » 09 nov 2010, 09:56

Het is een 318ci uit 2000 geworden. Op LPG nota bene. Goedkoop rijden en het was een mooie luxe uitvoering. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.

bedankt voor de tips

bofkont
Berichten: 4527
Lid geworden op: 03 mar 2008, 12:37
Locatie: Stormwind city

Re: 316i, 318i of toch 320i

Bericht door bofkont » 09 nov 2010, 10:16

Zonde ga je spijt van krijgen :+
Maar zonder gekkigheid mooie wagen man, hopen dat je gasinstallatie wat probleemloos is.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

berndw
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 nov 2010, 11:45

Re: 316i, 318i of toch 320i

Bericht door berndw » 09 nov 2010, 13:08

ik hoop het ook ja, vanmiddag ga ik hem helemaal na laten kijken. Maarja een beetje risico loop je altijd met een tweedehands auto.

Gebruikersavatar
bmwpeter
Berichten: 934
Lid geworden op: 04 feb 2008, 11:51
Locatie: Brabant

Re: 316i, 318i of toch 320i

Bericht door bmwpeter » 11 nov 2010, 19:09

Als het een Vialle LPI-gasinstallatie is ga je er zekers geen spijt van krijgen.

Rij ik nu al een aantal jaren vrijwel probleemloos mee rond.

Het enige wat bij mij vervangen is zijn de o-ringetjes van de gasinjectoren kostte me 250 euries. De ringetjes zelf kosten maar een euro of tien maar de gasspecialist is er wel een half dagje mee bezig om ze te vervangen. ;)

Tip: probeer je gastank te vullen voordat hij leeg is want de gasbrandstofpomp kan minder goed tegen het helemaal leegrijden. Hoewel de installatie automatisch overschakelt op benzine is het beter om op tijd gas te tanken dit verlengd de levensduur van de pomp aanzienlijk.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”