Pagina 2 van 2
Re: 320d sportuitlaat
Geplaatst: 07 mar 2008, 19:18
door largeproject
Opt1mus schreef:Let op BMWe46320d!! Heb je dit citaat van Marc in de openingspost van Supro gelezen??
Meer in-/uitlaat lucht op een diesel?
Aanpassingen aan de in – en uitlaat brengen vrij weinig. D.w.z. dat er al een goed filter gemonteerd is, dus daar is weinig rendement te behalen. De uitlaat zou ik niet wijzigen indien de originele turbo gemonteerd blijft. De variabele regeling van de turbo is erg gevoelig voor veranderingen aan de uitlaat en zal vrijwel altijd een ongewenst koppelverloop tot gevolg hebben. (Er is een bepaalde mate van tegendruk nodig om bij lage toerentallen genoeg turbodruk te genereren. Teveel tegendruk geeft teveel trekkracht bij lage toeren en veroorzaakt vaak noodloop. Minder tegendruk geeft weliswaar meer vermogen, maar waardeloze trekkracht bij lage toerentallen
Houdt dat geld maar in je zak dus!
Mmm heb een beetje twijfels over deze uitleg.
Heb bij mijn zelf de 1ste oxidatiekat(volksmond roetkat) leeg gehaalt,hoor nu dat de turbo eerder begint te blazen dan voorheen,komt natuurlijk omdat ie makelijker eerste stuk geen weerstand ondervind.
Bij de tditjes is dat een van de eerste dingen die ze doen,kat leeg,egr dicht .
Een turbo wil je toeren laten maken en dat het makelijkst zonder tegendruk,dus die uitleg hierboven snap ik niet helemaal.
Re: 320d sportuitlaat
Geplaatst: 08 mar 2008, 13:14
door BMWe46320d
Naar mijn weet doet een diesel motor met turbo weinig met turbo druk.. maar kan er ook compleet naast zitten een maat van me heeft een ibiza tdi met rechte pijp(sidepipe) vanuit de motor.. maarja moet ik nog even goed uitzoeken want moet zeggen dat ik een reuter toch best leuk vind klinken!
Re: 320d sportuitlaat
Geplaatst: 08 mar 2008, 13:20
door largeproject
BMWe46320d schreef:Naar mijn weet doet een diesel motor met turbo weinig met turbo druk.. maar kan er ook compleet naast zitten een maat van me heeft een ibiza tdi met rechte pijp(sidepipe) vanuit de motor.. maarja moet ik nog even goed uitzoeken want moet zeggen dat ik een reuter toch best leuk vind klinken!
Ik neem aan dat je tegendruk bedoelt,anders zou men geen turbo hoeven te monteren.
Sidepipe???denk downpipe,deze vervangt de roetkat bij een tdi.
Re: 320d sportuitlaat
Geplaatst: 08 mar 2008, 14:44
door Dutch Delight
Siemi schreef:kaserian schreef:diesel en dan lekker geluid, dan zou ik echt geen diesel nemen. Het blijft voor mij altijd wel een beetje tractor van buiten.
Dan moet je op de meeting maar eens meerijden met een 330d. Dan veranderd je mening over het dieselgeluid wel

+1 De Diesels klinken goed hoor !
Re: 320d sportuitlaat
Geplaatst: 08 mar 2008, 16:00
door rboogaardt
Ik heb een sebring onder mijn auto, je hoort stationair iets zwaarder geluid, en met rijden ook wel iets, ik heb alleen de einddemper vervangen, nu hoor ik dus dat je ook een katalysator kunt leeghalen of verwijderen door een rechte buis, maar krijg je dan ook een zwaarder geluid, of word dan alleen het geluid van de turbo versterkt
wat vinden jullie van deze eisenmann uitlaat:
http://nl.youtube.com/watch?v=m9GD1RIDNFc
Re: 320d sportuitlaat
Geplaatst: 09 mar 2008, 12:58
door BMWe46320d
largeproject schreef:BMWe46320d schreef:Naar mijn weet doet een diesel motor met turbo weinig met turbo druk.. maar kan er ook compleet naast zitten een maat van me heeft een ibiza tdi met rechte pijp(sidepipe) vanuit de motor.. maarja moet ik nog even goed uitzoeken want moet zeggen dat ik een reuter toch best leuk vind klinken!
Ik neem aan dat je tegendruk bedoelt,anders zou men geen turbo hoeven te monteren.
Sidepipe???denk downpipe,deze vervangt de roetkat bij een tdi.
Haha ja tegendruk bedoel ik
Ja sidepipe ja dat zie je goed een pijp met sierstuk naar de zijkant van de auto

behoorlijke teringherrie!