Alles over de remmerij

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
addicted
Contacteer:

Re: Alles over de remmerij

Bericht door addicted » 15 jul 2010, 05:18

bjornc schreef:Waarom dan niet gewoon OEM klauwen met geperforeerde schijven gaan monteren?
Vind Porsche set op een BMW sowieso een beetje vreemd.
Omdat ik dan weer veel moet aanpassen. Er is al veel aangepast om de porsche remmen passend te krijgen.
Ik vind de porsche remmen wel wat hebben. Hebben niet veel mensen.

Wat zou het dan koste om alles weer oem te maken?
6x een Bmw en nu een audi A6 pro line

Dnl

Bericht door Dnl » 15 jul 2010, 07:46

Lekker zo laten...!
Al kun je nog veel vragen voor zo´n set natuurlijk..

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 15 jul 2010, 09:55

Daniël schreef:Kan aan een setje OEM geperforeerde schijven komen voor: €185.64.
Wat zouden de zimmermann´s kosten p/s?
Ik heb ze voor 140 op ebay in duitsland
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 15 jul 2010, 20:03

Als je voor Zimmermann wil gaan kun je net zo goed de Brakemax-sportkit nemen. Heb ik zelf eronder liggen (Hennep ook trouwens) en ben er zeer tevreden over. Voordeel is dat je gewoon in Nederland deze set koopt en niet via E-bay in Duitsland. De remblokjes zijn van Textar en hebben een verhoogde frictiewaarde tov OEM. :~

Maar als je weinig remstof wil dan zou ik alleen de schijven nemen en deze combineren met EBC-redstuff remblokken. Remt iets minder goed (vergelijkbaar met OEM) maar je hoeft minder te poetsen. Deze setjes kun je ook bij de Autoteilemann bestellen als ik me niet vergis.

PS: tegenwoordig bied Zimmermann ook gecoate remschijven aan dus als je niet wil dat je naaf roestig wordt dan is dit een optie die de moeite waard is. In Nederland zit ook een leverancier van Zimmermann maar die levert in beginsel alleen remschijven voor Mercedes maar zal dus ook de schijven voor een E46 kunnen leveren. Zij leveren ook een spuitbus om zelf de schijven te lakken.

Succes met de keuze :zwaai:
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Dnl

Bericht door Dnl » 15 jul 2010, 20:20

Ebay zitten ook verzendkosten aan, uit eindelijk ben je 10 euro goedkoper uit? Mij de moeite niet :)...

Ik laat ze deze maand keuren, als ze aan vervanging toe zijn .. Dan moet ik serieus gaan zoeken, wil iets goeds (rij toch wel stevig) maar niet zoveel poets werk steeds :p..

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 15 jul 2010, 20:42

Als je een beetje handig bent met Ebay kan het een hoop geld schelen... zo heeft een maat van mij een complete Brembo set incl slangen, schijven, adapters enz voor 600 euro gekocht, splinternieuw. Via een NLse zaak kost zo'n setje ruim 1200 euro.

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 16 jul 2010, 06:43

Daniël schreef:Ebay zitten ook verzendkosten aan, uit eindelijk ben je 10 euro goedkoper uit? Mij de moeite niet :)...

Ik laat ze deze maand keuren, als ze aan vervanging toe zijn .. Dan moet ik serieus gaan zoeken, wil iets goeds (rij toch wel stevig) maar niet zoveel poets werk steeds :p..

neem ff contact op met david van fineline in almere, die hebben heel veel verschillende merken en die weet ook waar ze over praten. Tevens zijn ze scherp met de prijzen :!
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 16 jul 2010, 07:14

bmwpeter schreef:Maar als je weinig remstof wil dan zou ik alleen de schijven nemen en deze combineren met EBC-redstuff remblokken. Remt iets minder goed (vergelijkbaar met OEM) maar je hoeft minder te poetsen. Deze setjes kun je ook bij de Autoteilemann bestellen als ik me niet vergis.
Hoe weet jij dat, rijd jij met die dingen... ?? Ik rijd met die dingen en deel die ervaring totaal niet met jou (|

Het pedaal gevoel is anders maar ze remmen wel degelijk een stuk beter als OEM... Vergelijkbaar met OEM is het dan ook allesbehalve :X

Ik heb daarbij ook de EBC gegroefde schijven en die zijn van zichzelf al gecoat, combinatie bevalt mij nog steeds super...

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 16 jul 2010, 18:27

Ikke niet Sander maar een aantal vrienden van mij wel en tsja als ik die al niet meer op hun woord kan vertouwen wie moet ik dan nog wel geloven.

De meeste zijn best te vreden over hun redstuffs maar om nou te zeggen dat dit echt beter remt dan OEM konden ze helaas niet beamen. Ja het remt goed en het stoft minder maar daar bleef het dan ook bij.

Dat jij en ook mijn vrienden er best tevreden mee zijn is begrijpelijk maar als het om echte verbetering in stopkracht aankomt sla je met deze setup toch een beetje de plank mis. Kijk maar op internet naar de vele reviews van gebruikers van de Redstuffs dan weet je eigenlijk al genoeg. EBC Redstuff is goed maar zeker niet het beste wat te koop is, daarvoor zijn de blokjes gewoonweg te veel gebaseerd op het vermijden (gebruik van kevlar) van remstof.

Laat mijn velgjes maar een beetje vuiler worden, dit vind ik namelijk van ondergeschikt belang bij een remmen-upgrade, als de boel maar significant beter remt ben ik daar veel blijer mee. Ook als mijn remmen-setup zou tegenvallen zou ik dat gewoon zeggen natuurlijk maar dat wisten jullie natuurlijk al als jullie het Mercedes-, BMW- en Fiatrijdersverhaal gelezen hebben. En tjsa laat ik nu tot de twee laatste autorijdersgroepen behoren. ;)

Maar zoals ik al in mijn vorige post aangaf, als je schonere velgen belangrijk vind met behoud van een goede remwerking dan zijn de Redstuffs de beste koop op dit moment.

Oh ja Daniël, als je remmen piepen wil dat natuurlijk niet zeggen dat je remblokken en remschijven versleten zijn. Gewoon ff de schijfdikte controleren en de werking van de remzuigers controleren. De boel goed schoonmaken is meestal al de oplossing om het piepen te verhelpen. Misschien is het een idee om eerst alleen de remblokjes te vervangen door het door jou gewenste type. Als je dan helemaal lyrisch bent over de blokjes kun je ter zijner tijd altijd nog een complete set (schijven incl. remblokken) monteren. :duim:

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 16 jul 2010, 18:28

Van horen zeggen... Net als je onderstel, I rest my case :roll:

Overigens wordt niet het verbruik van kevlar vermeden, maar het gebruik van metalen deeltjes... Er wordt juist gebruik gemaakt van kevlar delen (| Van horen zeggen, en dan nog niet eens goed geluisterd... :z
This material is a Kevlar® fibre based brake compound enhanced with ceramic particles. If you have previously tried EBC redstuff (pre-ceramic compound) this material is light years ahead. It lasts longer, it brakes better and is quieter.
Verder doen EBC remblokken het ook gewoon al goed als ze koud zijn, iets wat met de meeste remblokken die extra goed remmen vaak een euvel is, op mijn vorige auto had ik Ferrodo DS2500 en die hadden echt eerst een beetje temperatuur nodig waarmee ze voor mij ongeschikt worden voor straatgebruik. Vergeet niet dat wij het op straat gebruiken en niet op een circuit... De kans dat je een overstekend kind tegen komt is vaak het grootst vlak bij huis als je remmen nog koud zijn...

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 16 jul 2010, 18:53

Waarom sta ik nu en vele anderen op het forum weer niet te kijken van je reaktie Griff maar tijdens de Babant-Zeelandroute kunnen we hier weer lekker over verder kletsen onder het genot van een cola'tje en het onvermijdelijke koekje ;)

Laten we het nu weer over de remmetjes gaan hebben, zodat iedereen zijn ervaringen kan delen en iedereen zijn of haar keuze kan maken aan de hand van de forumtips. Feit blijft natuurlijk dat wat de één als prettig/goed ervaart door de ander weer als niet goed/prettig kan worden beschouwd. Gelukkig dat er dan zoiets als een forum bestaat toch?

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 16 jul 2010, 19:17

Een mening verkondigen is één ding, dingen roepen die 'van horen zeggen' zijn en onwaarheden vertellen is imho een ander ding...

Maar ach, onder genot van een koekje en een cola komen we er vast wel weer uit... Hopelijk onder een mooi zomers zonnetje ;)

Chris

Bericht door Chris » 16 jul 2010, 19:36

leuk onderwerp. ik heb voor de gein even een rekening opgezocht maar ik was ongeveer 685,- kwijt voor 4 oem schijven/blokken en 4 maal rem indicatie's die kosten al 8,50,- pp dat zal denk ik wel een normale prijs zijn.

zou je deze setup willen met geperforeerde schijven tik je al snel 830,- aan gok ik zo ?
//.00.-// > /.-////.-///.-

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 16 jul 2010, 19:38

Dat was voor de 330d neem ik aan... ?? Remmerij daarvan is vaak net een tikje duurder als van de overige modellen.

Dnl

Bericht door Dnl » 16 jul 2010, 19:38

€185.64 2x voor alleen de schijven dan ..
Voor een 330i dan hé ...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”