Ikke niet Sander maar een aantal vrienden van mij wel en tsja als ik die al niet meer op hun woord kan vertouwen wie moet ik dan nog wel geloven.
De meeste zijn best te vreden over hun redstuffs maar om nou te zeggen dat dit echt beter remt dan OEM konden ze helaas niet beamen. Ja het remt goed en het stoft minder maar daar bleef het dan ook bij.
Dat jij en ook mijn vrienden er best tevreden mee zijn is begrijpelijk maar als het om echte verbetering in stopkracht aankomt sla je met deze setup toch een beetje de plank mis. Kijk maar op internet naar de vele reviews van gebruikers van de Redstuffs dan weet je eigenlijk al genoeg. EBC Redstuff is goed maar zeker niet het beste wat te koop is, daarvoor zijn de blokjes gewoonweg te veel gebaseerd op het vermijden (gebruik van kevlar) van remstof.
Laat mijn velgjes maar een beetje vuiler worden, dit vind ik namelijk van ondergeschikt belang bij een remmen-upgrade, als de boel maar significant beter remt ben ik daar veel blijer mee. Ook als mijn remmen-setup zou tegenvallen zou ik dat gewoon zeggen natuurlijk maar dat wisten jullie natuurlijk al als jullie het Mercedes-, BMW- en Fiatrijdersverhaal gelezen hebben. En tjsa laat ik nu tot de twee laatste autorijdersgroepen behoren.
Maar zoals ik al in mijn vorige post aangaf, als je schonere velgen belangrijk vind met behoud van een goede remwerking dan zijn de Redstuffs de beste koop op dit moment.
Oh ja Daniël, als je remmen piepen wil dat natuurlijk niet zeggen dat je remblokken en remschijven versleten zijn. Gewoon ff de schijfdikte controleren en de werking van de remzuigers controleren. De boel goed schoonmaken is meestal al de oplossing om het piepen te verhelpen. Misschien is het een idee om eerst alleen de remblokjes te vervangen door het door jou gewenste type. Als je dan helemaal lyrisch bent over de blokjes kun je ter zijner tijd altijd nog een complete set (schijven incl. remblokken) monteren.