Airco word niet koud

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
eclipce

Re: Airco word niet koud

Bericht door eclipce » 21 jul 2010, 21:52

Vanavond deed hij het wel en vanmiddag niet. Ik denk serieus dat het met de buitentempratuur te maken heeft. Is dat mogelijk?
En wat zou er dan kapot zijn?

eclipce

Bericht door eclipce » 25 jul 2010, 18:21

Ik ben er nog niet uit. Wie kan mij helpen??

Mario TT

Bericht door Mario TT » 25 jul 2010, 19:13

Je airco is gekoppeld aan je buitentemperatuursensor. In sommige gevallen kan het zo zijn dat als het koud is dat je airco het niet doet omdat hij beveiligd is tegen vastvriezen e.d. Wellicht is de bedrading niet goed van je tellerunit naar je airco paneel. Check even de stekkers van de airco unit en van de teller unit. Bekijk dan goed of de pennen van de stekkers goed zitten. Ik heb zo 1-2-3 niet het WDS bij de hand om te vertellen welke draden het zijn. Maar je buitentemp sensor komt aan bij je tellerunit en gaat dan via de bus door naar je airco, uit me hoofd dacht ik dat. Dus als er een overgangsweerstand is kan je dit soort problemen krijgen misschien. Misschien los je het alleen al op door de stekkers los te halen en vast te zetten.
Ik zeg dit puur en alleen omdat je zegt dat hij het wel doet onder de 20 graden. Je indicatie geeft wel de juiste temperatuur aan van buiten??
Als het kouder is dan die 20 graden en je airco doet het dan altijd dan is het een bedradings/sensor probleem. Hapert hij ook bij koudere temperaturen dan moet je het in je pomp zoeken of die druksensor waarvan ik ook niks weet.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

eclipce

Bericht door eclipce » 25 jul 2010, 20:49

De indicatie op het dashboard klopt wel. S'avonds en s'ochtends als het buiten nog koel is werkt de airco wel. Ook met die wat kouder weer werkt hij wel. Het is dus puur en alleen bij heet weer dat hij niet werkt. Waar kan ik die sensor vinden? Ook zal ik de stekkers eens los halen en wat contactspray in spuiten.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”