Runflat tires
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Runflat tires
Idd; prima idee.
Kan je later de Runflats nog wel een keertje vervangen.
Hoewel ik het me niet kan voorstellen dat je een lekke band niet merkt.
Kan je later de Runflats nog wel een keertje vervangen.
Hoewel ik het me niet kan voorstellen dat je een lekke band niet merkt.
Re: Runflat tires
Ik weet het niet. Ik heb het idee dat niemand hier ervaring met runflats heeft.
Moet ik wel zeggen, zat pas bij een maatje in zijn 730d (2007) en we waren goed aan het doorrijden. Zag wel een lampje in zijn dash branden, maar niet direct iets gevraagd. Stapten uit en ik zag toen dat de achterband zacht/lek was. Merkte er helemaal niets van tijdens het rijden. (Hij wist het uiteraard wel, maar we gingen stappen. Geen prioriteit om direct te vervangen
)
Moet ik wel zeggen, zat pas bij een maatje in zijn 730d (2007) en we waren goed aan het doorrijden. Zag wel een lampje in zijn dash branden, maar niet direct iets gevraagd. Stapten uit en ik zag toen dat de achterband zacht/lek was. Merkte er helemaal niets van tijdens het rijden. (Hij wist het uiteraard wel, maar we gingen stappen. Geen prioriteit om direct te vervangen

Re: Runflat tires
Inderdaad.
Als je het in de gaten houdt is het echt geen probleem. De banden slopen echt je auto niet.
Ze zijn iets stugger als normale banden, maar dat is ten opzichte van je velgen op zich beter. Je rijdt ze dan minder snel krom omdat de band meer op kan vangen.
Dat je met runflats een lekke band niet zo merken is deels waar. Maar als je je afrolgeluid gewend bent zal je het wel merken en inderdaad goed in de gaten houden.
Er zijn trouwens ventieldopjes op de markt die rood kleuren als de druk te laag is.
Ik heb het met de 19" wielen al een keer gehad dat ik het niet door gehad hebt dat de band lek was (achterband) De wangen zijn namelijk al zo stug dat je veel minder merkt dan bij bijvoorbeeld een 15 of 16" wiel.
Ik heb het te laat door gehad op een 80 km weg dat de band helemaal verrot was doordat de binnenwang al helemaal kapot gereden was.
Je zal door de stugge wangen namelijk niet veel merken qua trekken van de auto als dit aan de achterzijde is. (|
Ik merkte het eigenlijk eerst door de verbruiksmeter omdat ik op de cruise reed na eerst een paar stoplichten gehad te hebben.
Voor zal je het wel veel eerder merken omdat je in je stuur veel meer aanvoelt.
Ik denk dus dat het geen probleem is om op runflats te rijden, al verdient het niet de voorkeur.
Als je het in de gaten houdt is het echt geen probleem. De banden slopen echt je auto niet.
Ze zijn iets stugger als normale banden, maar dat is ten opzichte van je velgen op zich beter. Je rijdt ze dan minder snel krom omdat de band meer op kan vangen.
Dat je met runflats een lekke band niet zo merken is deels waar. Maar als je je afrolgeluid gewend bent zal je het wel merken en inderdaad goed in de gaten houden.
Er zijn trouwens ventieldopjes op de markt die rood kleuren als de druk te laag is.

Ik heb het met de 19" wielen al een keer gehad dat ik het niet door gehad hebt dat de band lek was (achterband) De wangen zijn namelijk al zo stug dat je veel minder merkt dan bij bijvoorbeeld een 15 of 16" wiel.
Ik heb het te laat door gehad op een 80 km weg dat de band helemaal verrot was doordat de binnenwang al helemaal kapot gereden was.
Je zal door de stugge wangen namelijk niet veel merken qua trekken van de auto als dit aan de achterzijde is. (|
Ik merkte het eigenlijk eerst door de verbruiksmeter omdat ik op de cruise reed na eerst een paar stoplichten gehad te hebben.
Voor zal je het wel veel eerder merken omdat je in je stuur veel meer aanvoelt.
Ik denk dus dat het geen probleem is om op runflats te rijden, al verdient het niet de voorkeur.
Re: Runflat tires
Nou een flinke domper:
Ondanks ik afgelopen dagen continue contact met de verkopen van de betreffende velgen heb gehad (o.a. dat ik z.s.m. zou uitzoeken of de runflats een probleem zijn) zijn ze verkocht.
Ik stuurde de 'vriendelijke' man gisteren een mail dat ik een afspraak met hem wil maken voor overname. Krijg ik doodleuk een mail terug; Heb de set vandaag reeds verkocht aan iemand anders. (|
Nu hoop ik van ganse harte dat het niemand op het forum is geweest die middels dit topic ze voor mijn neus weeggekaapt heeft!
Ondanks ik afgelopen dagen continue contact met de verkopen van de betreffende velgen heb gehad (o.a. dat ik z.s.m. zou uitzoeken of de runflats een probleem zijn) zijn ze verkocht.
Ik stuurde de 'vriendelijke' man gisteren een mail dat ik een afspraak met hem wil maken voor overname. Krijg ik doodleuk een mail terug; Heb de set vandaag reeds verkocht aan iemand anders. (|



Nu hoop ik van ganse harte dat het niemand op het forum is geweest die middels dit topic ze voor mijn neus weeggekaapt heeft!
Re: Runflat tires
Ik heb 3 jaar gereden met 18" styling 189 E92 met Brigestone Potenza Runflats onder een e46 330ci. Ik had de enige coupe e46 + velgen E92 met runflats op e46fanatics.com. Ondanks alle tegen adviezen ging het probleemloos
.
De 189 en styling 225 velgen hebben een ander ET waarde en de achterbanden raakt een bij drempel incidenteel de achter scherm.
Dit kan je verhelpen door rondom 225/40/18 te plaatsen (ipv 255/35/18 op de achter velgen) of door de binnenrand van achterscherm naar buiten te drukken.
Ik controlleerde 1x/2weken. Runflats zijn zwaarder, maar in de bocht ging ik flatout want ze voelen als "rails".
De slijtage was minimaal. 60.000 meegereden. Op e46fanatics sneuvelden ze al rond 20.000-30.000km
Tip: runflats worden onveilig bij 4mm.
Als ik weer een goede deal krijg voor runflats, zal ik het weer doen. Ik heb nu inmiddels Dunlop Sportmaxx TT geplaatst.
Zij zitten niet beter in de bocht dan de runflats.
De styling 225 zijn helaas al verkocht, dus mijn ervaring ter info.

De 189 en styling 225 velgen hebben een ander ET waarde en de achterbanden raakt een bij drempel incidenteel de achter scherm.
Dit kan je verhelpen door rondom 225/40/18 te plaatsen (ipv 255/35/18 op de achter velgen) of door de binnenrand van achterscherm naar buiten te drukken.
Ik controlleerde 1x/2weken. Runflats zijn zwaarder, maar in de bocht ging ik flatout want ze voelen als "rails".
De slijtage was minimaal. 60.000 meegereden. Op e46fanatics sneuvelden ze al rond 20.000-30.000km
Tip: runflats worden onveilig bij 4mm.
Als ik weer een goede deal krijg voor runflats, zal ik het weer doen. Ik heb nu inmiddels Dunlop Sportmaxx TT geplaatst.
Zij zitten niet beter in de bocht dan de runflats.
De styling 225 zijn helaas al verkocht, dus mijn ervaring ter info.
335i boven een 330i
Re: Runflat tires
Thnx dank je wel.
Qua ET waarden moet het gaan, heb nu voor ET 47 (225) en ET 50 (255) achter met 10mm spacers rondom, geen enkel probleem. Heb eventjes achter 15mm gehad maar deze tikte heel af en toe aan.
Dus met deze gegevens ga ik ervan uit dat bij de style 225 met achter een ET van 39 en 255 moet gaan zonder aanpassingen
Bedankt voor de info. Ik ga weer verder zoeken naar deze set, ben wel erg gefocust op deze nu
Qua ET waarden moet het gaan, heb nu voor ET 47 (225) en ET 50 (255) achter met 10mm spacers rondom, geen enkel probleem. Heb eventjes achter 15mm gehad maar deze tikte heel af en toe aan.
Dus met deze gegevens ga ik ervan uit dat bij de style 225 met achter een ET van 39 en 255 moet gaan zonder aanpassingen

Bedankt voor de info. Ik ga weer verder zoeken naar deze set, ben wel erg gefocust op deze nu
