@ IQM als het alleen aan mij lag
inmiddels lang overleg gehad met mijn vrouwtje,...
Ze vindt de BMW 530d oubollig overkomen, met name het int. met dat hout en zwartleer. De buitenkant noemt ze een beetje saai. De kleur is OK, maar zwarte raamlijsten komt niet mooi over. Het is een mooie auto maar de huidige 320d vindt ze sportiever, frisser, compacter en de chrome grill en raamlijsten vindt ze een stuk "rijker" staan. Ze noemt de 320d elegant doch sportief.
Daarnaast krijg ik haar niet uitgelegd dat we een 6 in-lijn 3.0 moeten gaan rijden:,( ze zegt dat de dieselprijzen de laatse maanden enorm zijn gestegen. Ook die 20 eur per maand meer aan wegenbelasting ziet ze niet zitten. In 2008 betaalde we 118 eur p/m. nu 134 p/m en het blijft stijgen.
Ik heb haar enkele andere e39 laten zien....sommige vond ze echt mooi....met name de m5 met caramelkleur stoelen....
Ikzelf ben verliefd op de e39, maar minstens net zo verliefd op mijn e46....als ik die 1750 eur de komende jaar in onderhoud en een M stuurtje stop kan ik voorlopig nog vooruit... Daarnaast lees ik dat er in de 530d geen commonrail klopt dit? Ik heb wel met de 3.0 gereden maar dat was de 218 pk...
Ik denk dat de 530 ook veel afschrijft als ik er nog een ton bijzet. De 320d heeft de meeste afschrijving wel gehad....tis nu een kwestie van zoveelmogelijk op rijden en dan verkopen...
moeilijke keus.....ik heb een zwak voor de e39 met name met de 6 in lijn, opendak, BMW navi en een invidual kleur....
aan de andere kant blijft de e46 wel mijn favoriet....en eerlijk, blijft hij inderdaad goedkoper in verbruik, verzekering en belasting
pffffffffffff