Luchtmassa of luchtstroomsnelheid - en dergelijke
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid - en dergelijke
Voor de LMM, check het volgende topic maar eens: 530D reageert soms traag op gas.
Foutmelding was hier ook 3FF0 op de LMM, en vervangen van de LMM (zie pagina 2) heeft het opgelost.
Foutmelding was hier ook 3FF0 op de LMM, en vervangen van de LMM (zie pagina 2) heeft het opgelost.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid - en dergelijke
LMM heb ik zo een twee weken geleden vervangen, dat heeft iets geholpen. Maar probleem bestaat nog steeds.
Het zou turbo kunnen zijn.
Het zou turbo kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Jeremy op 08 apr 2018, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoten volledig voorgaand bericht niet toegestaan. Zie forumregels! :-)
Reden: Quoten volledig voorgaand bericht niet toegestaan. Zie forumregels! :-)
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid - en dergelijke
Houd er wel rekening mee dat je een habbie babbie merk LMM hebt gekocht. Ik heb daar absouluut geen oordeel over maar deze willen ook als ze nieuw zijn weleens gewoon rare storingen geven. BMW kan daar erg gevoelig voor zijn
Trek hem eens los en ga dan eens een paar proefritjes rijden. Maakt het geen verschil dan zal je LMM in orde zijn
Trek hem eens los en ga dan eens een paar proefritjes rijden. Maakt het geen verschil dan zal je LMM in orde zijn
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid - en dergelijke
Dat je beter een OEM (bosch) LMM kunt bestellen heb ik in het begin van dit topic ook al vermeld...LMM is niet een deel om op te bezuiningen
Laatst gewijzigd door Jeremy op 08 apr 2018, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoten volledig voorgaand bericht niet toegestaan. Zie forumregels! :-)
Reden: Quoten volledig voorgaand bericht niet toegestaan. Zie forumregels! :-)
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid - en dergelijke
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid - en dergelijke
Ik heb een Ridex gekocht, klopt. Dat was om te testen nooit om het te vervangen.
De LMM heeft geen oplossing geboden, maar zelfs als je een hele goedkope koopt, hij zou dan toch op zijn minst het even moeten doen?
De LMM heeft geen oplossing geboden, maar zelfs als je een hele goedkope koopt, hij zou dan toch op zijn minst het even moeten doen?
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid - en dergelijke
Als ik LMM stekker los heb, dan rijd de auto normaal.Vintiem schreef:Houd er wel rekening mee dat je een habbie babbie merk LMM hebt gekocht. Ik heb daar absouluut geen oordeel over maar deze willen ook als ze nieuw zijn weleens gewoon rare storingen geven. BMW kan daar erg gevoelig voor zijn
Trek hem eens los en ga dan eens een paar proefritjes rijden. Maakt het geen verschil dan zal je LMM in orde zijn
Ik zal zo als ik naar huis ga, de stekker nog eens los trekken.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid - en dergelijke
je kan toch niet testen met een inferieur nieuw product. Dan zegt de uitkomst toch nog niets of ben ik nu 
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid - en dergelijke
Ik weet natuurlijk niet hoe inferieur zo een product is. Ik doe het met de kennis die ik heb, niets doen is niet mijn stijl.
Maar goed, als jij zegt dat het te inferieur is om er mee te testen, dan moet ik maar een Bosch kopen.
Ik heb ook getest toen ik terug reed naar huis, en met de LLM stekker eruit rijd ie goed.
Nu ben ik natuurlijk allang weer vergeten hoe responsief een kerngezonde 530D rijd, dus hoe goed richting gezond dat was weet ik niet, hij hield i.i.g niet in.
Maar goed, als jij zegt dat het te inferieur is om er mee te testen, dan moet ik maar een Bosch kopen.
Ik heb ook getest toen ik terug reed naar huis, en met de LLM stekker eruit rijd ie goed.
Nu ben ik natuurlijk allang weer vergeten hoe responsief een kerngezonde 530D rijd, dus hoe goed richting gezond dat was weet ik niet, hij hield i.i.g niet in.
Laatst gewijzigd door Jeremy op 08 apr 2018, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoten volledig voorgaand bericht niet toegestaan. Zie forumregels! :-)
Reden: Quoten volledig voorgaand bericht niet toegestaan. Zie forumregels! :-)
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid - en dergelijke
Begrijp me goed, van mij hoef je geen andere lmm te kopen hè. Alleen ik deel mijn kennis en ervaring mbt niet originele lmm. Maar als ik je opmerking nu lees kan je nu toch zelf ook wel objectief concluderen dat de Ridex LMM niet voldoet. BMW’S zijn nu eenmaal bijzonder gevoelig op dit punt en meer elektronika.
Als je met losse stekker rijd krijg je dan ook niet meer de emissie meldingen??
Als je met losse stekker rijd krijg je dan ook niet meer de emissie meldingen??
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid - en dergelijke
Ik ben zeer objectief en rationeel, ik heb geen voorgedefinieerde meningen.
Als ik van te voren wist dat een Ridex LMM niet test waardig was had ik het nooit gekocht.
Ik ben een IT Engineer en Developer, objectievere mensen kan je bijna niet krijgen.
Ik krijg inderdaad een Increased Emissions melding als ik hem unplug.
Ik ga volgende week een Bosch LMM bestellen.
Als ik van te voren wist dat een Ridex LMM niet test waardig was had ik het nooit gekocht.
Ik ben een IT Engineer en Developer, objectievere mensen kan je bijna niet krijgen.
Ik krijg inderdaad een Increased Emissions melding als ik hem unplug.
Ik ga volgende week een Bosch LMM bestellen.
Laatst gewijzigd door Jeremy op 08 apr 2018, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoten volledig voorgaand bericht niet toegestaan. Zie forumregels! :-)
Reden: Quoten volledig voorgaand bericht niet toegestaan. Zie forumregels! :-)
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid - en dergelijke
Update:
De EGR Thermostaat is binnen, moet nog wachten op de dop voor KVS expansievat.
Die zal pas maandag binnenkomen, schat ik.
Mijn plannen is om de EGR Thermostaat te vervangen, KVS en de dop.
Ik hoop dat dan de temperatuur van de motor op niveau komt.
EGR Thermostaat is van Gates; voelt erg degelijk aan. Gisteren; bij Mister Auto besteld voor zo een 26 euro.
De EGR Thermostaat is binnen, moet nog wachten op de dop voor KVS expansievat.
Die zal pas maandag binnenkomen, schat ik.
Mijn plannen is om de EGR Thermostaat te vervangen, KVS en de dop.
Ik hoop dat dan de temperatuur van de motor op niveau komt.
EGR Thermostaat is van Gates; voelt erg degelijk aan. Gisteren; bij Mister Auto besteld voor zo een 26 euro.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid - en dergelijke
Ik ben er niet van overtuigd dat de EGR thermostaat volledige dicht moet zijn.
Ik heb onlangs de mijne vervangen, de nieuwe kon ik ook doorblazen, niet tegenstaande warmt hij goed en veel beter op dan de oude. Oude was niet volledig stuk daar hij nog wel op temperatuur kwam.
Als hij volledig toe zou zijn kan hij de temperatuur niet of moeilijk meten van het water daar dit dan stilstaat.
Ik vermoed dus dat een zeer kleine stroming normaal is.
Althans ik merk dat mijn motor toch snel opwarmt ondanks dat ik ook door de nieuwe kon blazen. Oude en nieuwe gekocht bij de dealer.
Ik heb onlangs de mijne vervangen, de nieuwe kon ik ook doorblazen, niet tegenstaande warmt hij goed en veel beter op dan de oude. Oude was niet volledig stuk daar hij nog wel op temperatuur kwam.
Als hij volledig toe zou zijn kan hij de temperatuur niet of moeilijk meten van het water daar dit dan stilstaat.
Ik vermoed dus dat een zeer kleine stroming normaal is.
Althans ik merk dat mijn motor toch snel opwarmt ondanks dat ik ook door de nieuwe kon blazen. Oude en nieuwe gekocht bij de dealer.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Ik wil geen oude koeien uit de sloot halen maar dit is dus precies de reden waarom ik eerder heb aangegeven dat je geen goedkope LMM moet kopen. Electronica is niet iets om op te bezuinigen, en al helemaal niet een cruciaal onderdeel dat informatie doorgeeft voor het lopen van het motormanagement. Zonde van het geld en uiteindelijk kom je toch uit op het aanschaffen van een kwaliteits product. Ik hoop van harte dat een Bosch LMM je probleem dadelijk gaat oplossenrfs88 schreef:Geen goedkope kopen , alleen Bosch (OEM) of eventueel pierburg.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Bij mij valt een boodschap al heel snel 
Wat is nu een goede koop als LMM? Bosch, Pierburg, FEBI? Je hebt zo veel verschillende merken.
Ik heb ook zitten nadenken over de inlaatlucht temperatuur sensor, ik ga zo ie zo de LMM vervangen natuurlijk en dan kijk ik wel verder.
Maar de inlaatlucht temperatuur sensor is natuurlijk ook erg belangrijk voor een goede mengsel?
Ik hoor jullie gedachten weer graag hierover.
Wat is nu een goede koop als LMM? Bosch, Pierburg, FEBI? Je hebt zo veel verschillende merken.
Ik heb ook zitten nadenken over de inlaatlucht temperatuur sensor, ik ga zo ie zo de LMM vervangen natuurlijk en dan kijk ik wel verder.
Maar de inlaatlucht temperatuur sensor is natuurlijk ook erg belangrijk voor een goede mengsel?
Ik hoor jullie gedachten weer graag hierover.

