F11 -> jaar in het bezit + winterbanden
Re: F11 waarschijnlijk inruilen op E91 LCI diesel met 300 pk
Ik twijfel nu naar al deze reacties, en reacties op FB (BMWfamily)
Voordeel -> sneller, meer rij beleving/ rijdersauto. Afneembare trekhaak die ik nodig heb, veel minder KM's,
Nadeel -> "oud model" 7k bijleggen, kleiner (wat ik niet echt een nadeel vind).
Bij twijfel niet doen is het spreekwoord toch... ?
Voordeel -> sneller, meer rij beleving/ rijdersauto. Afneembare trekhaak die ik nodig heb, veel minder KM's,
Nadeel -> "oud model" 7k bijleggen, kleiner (wat ik niet echt een nadeel vind).
Bij twijfel niet doen is het spreekwoord toch... ?
Re: F11 (nu twijfel) inruilen op E91 LCI diesel met 300 pk..
Ik lees nu ook dat je de trekhaak nodig hebt, waarvoor ?
Ik denk dat de 5 namelijk meer "mag" trekken op kenteken ?
Ik denk dat de 5 namelijk meer "mag" trekken op kenteken ?
Re: F11 (nu twijfel) inruilen op E91 LCI diesel met 300 pk..
Aangezien ik twijfelde heb ik de knoop doorgehakt... Ga het niet doen..
@Bart voor een paardentrailer. De 3 en de 5 kunnen dat beide goed..
Ik blijf de 5 rijden en hou mijn ogen en oren gewoon open..
@Bart voor een paardentrailer. De 3 en de 5 kunnen dat beide goed..
Ik blijf de 5 rijden en hou mijn ogen en oren gewoon open..
Re: F11 inruilen -> bij twijfel niet doen.. Dus F11 blijft
Je begint me al een beetje te kennen he Bart 

Re: F11 inruilen -> bij twijfel niet doen.. Dus F11 blijft
Ach, is menselijk. Als je kriebels over je bolide krijgt dan zal het nooit lang duren voor je wat anders neemt. Wellicht dus een mooie 530 of een 535D maar dan een F11?
Enne, mag ik nog weten waar je je wagen hebt laten chippen?
Enne, mag ik nog weten waar je je wagen hebt laten chippen?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: F11 inruilen -> bij twijfel niet doen.. Dus F11 blijft
Ik zou het wel weten, lekker de 5 blijven rijden. Heb tweemaal een e91 gehad en ja dat rijdt strakker dan de 5 maar de f11 is echt ontzettend goed. Zou zo voor een exemplaar met mijn gewenste opties en minder vermogen gaan en mijn beresterke 535d ervoor inleveren. Het is dat financien achterblijven maar anders zat ik al op dit deel van het forum
Altijd persoonlijk, maar zeker als je er een paardentrailer achter gaat hangen is een hoog eigen wagengewicht erg prettig. Natuurlijk mag een 3 deze trekken maar is als auto wel wat lichter dan de 5.
Alleen wat al gezegd is als het nu al blijft kriebelen dan gaat dat nooit lang 'goed'. Kan je net zo goed nu wat anders halen, scheelt je weer een paar duizend euro afschrijving
Mvg,
Vincent
Altijd persoonlijk, maar zeker als je er een paardentrailer achter gaat hangen is een hoog eigen wagengewicht erg prettig. Natuurlijk mag een 3 deze trekken maar is als auto wel wat lichter dan de 5.
Alleen wat al gezegd is als het nu al blijft kriebelen dan gaat dat nooit lang 'goed'. Kan je net zo goed nu wat anders halen, scheelt je weer een paar duizend euro afschrijving

Mvg,
Vincent
Re: F11 inruilen -> bij twijfel niet doen.. Dus F11 blijft
Ja hij blijft voorlopig!
Mijn BMW specialist (Schutrups in Rolde) werkte vandaag gewoon door en heeft mijn F11 een uitgebreide beurt gegeven.
Nieuwe remblokken, olie + filters, luchtfilter zijn o.a. vervangen
Nu heeft vh weekend het slotje van de kofferbak het begeven en is er een nieuwe besteld die er nog in moet.
Achterbanden hadden toch minder profiel dan ik dacht en moeten vervangen worden, voor zit er in beide banden een hobbel... Voor mij iig geen Dunlop Sportmaxx meer..
Tevens zit het roetfilter er aan te komen... de keuzes zijn vervangen, uitschakelen, of leeghalen en software matig uitschrijven..
Na dit onderhoud ga ik hem zeker nog even doorrijden

Mijn BMW specialist (Schutrups in Rolde) werkte vandaag gewoon door en heeft mijn F11 een uitgebreide beurt gegeven.
Nieuwe remblokken, olie + filters, luchtfilter zijn o.a. vervangen

Nu heeft vh weekend het slotje van de kofferbak het begeven en is er een nieuwe besteld die er nog in moet.
Achterbanden hadden toch minder profiel dan ik dacht en moeten vervangen worden, voor zit er in beide banden een hobbel... Voor mij iig geen Dunlop Sportmaxx meer..
Tevens zit het roetfilter er aan te komen... de keuzes zijn vervangen, uitschakelen, of leeghalen en software matig uitschrijven..
Na dit onderhoud ga ik hem zeker nog even doorrijden

Re: F11 inruilen -> bij twijfel niet doen.. Dus F11 blijft
Roetfilter nu al? Wat is je km stand als ik vragen mag?
Voor de rest regulier onderhoud dus. Dat doe ik normaliter gewoon zelf. Prettig om te vernemen dat het dus allemaal wel meevalt.
Voor de rest regulier onderhoud dus. Dat doe ik normaliter gewoon zelf. Prettig om te vernemen dat het dus allemaal wel meevalt.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: F11 (blijft) -> update 25-5
ja onderhoud hoort er nou eenmaal bij ;-)
Mijn KMstand is nu 212.000, ik rij veel hoor
Mijn KMstand is nu 212.000, ik rij veel hoor

Re: F11 (blijft) -> update 25-5
Dan is het ook niet meer als normaal dat het roetfilter vervangen moet worden ja. Het kan ooit met een latere km stand maar echt vreemd is het niet. Maar goed, voorlopig weer vol op fun dus 

Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: F11 (blijft) -> update 25-5
Nieuwe banden besteld,
Mijn Dunlop Sportmaxx die om style 331 19" liggen gaan vervangen worden. Aan de achterkant omdat ze op zijn en voor niet om jet profiel maar omdat ze "hobbelen"
Er ga er Atlas Sportgreen op laten zetten, voor 225-35-19 (licht getrokken omdat ik dat mooi vind) achter 235-35-19.
Er zat 245-40-19 op..
Ik heb nog nooit zelf voor een B merk gekozen, meestal gekozen voor Pirelli, Dunlop of Michelin...
Waarom nu wel? Ik was niet tevreden over mijn laatste set Dunlops, maat van me met E90 330d had er Atlas onder gezet en is super tevreden. Tevens komen ze super goed uit de testen! Beter als mijn huidige Dunlop Sportmaxx o.a.
Mijn Dunlop Sportmaxx die om style 331 19" liggen gaan vervangen worden. Aan de achterkant omdat ze op zijn en voor niet om jet profiel maar omdat ze "hobbelen"
Er ga er Atlas Sportgreen op laten zetten, voor 225-35-19 (licht getrokken omdat ik dat mooi vind) achter 235-35-19.
Er zat 245-40-19 op..
Ik heb nog nooit zelf voor een B merk gekozen, meestal gekozen voor Pirelli, Dunlop of Michelin...
Waarom nu wel? Ik was niet tevreden over mijn laatste set Dunlops, maat van me met E90 330d had er Atlas onder gezet en is super tevreden. Tevens komen ze super goed uit de testen! Beter als mijn huidige Dunlop Sportmaxx o.a.
Re: F11 nw banden -> verrassende keuze!
Zijn deze banden ook getest onder een zware auto als jouw BMW? e90 is een stukje lichter hè.
Ik zou met zo'n auto niet voor een B merk kiezen
Mvg,
Vincent
Ik zou met zo'n auto niet voor een B merk kiezen
Mvg,
Vincent
Re: F11 nw banden -> verrassende keuze!
En dan weer kiezen voor Dunlop die er slechter uitkomen? 
