Luchtmassa of luchtstroomsnelheid - en dergelijke
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Het is geen electrische pomp, maar word aangedreven door de multiriem. Maw pomp draait alleen als de motor draait.
BMW handleiding zegt de stop op het motorblok te openen wil je alles eruit.
BMW handleiding zegt de stop op het motorblok te openen wil je alles eruit.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
De dealer maar die vraagt de hoofdprijs Of een echte specialist die Ista heeft draaien en er ook mee weet om te gaan.
Ik weet twee specialisten, SPBA in ‘s Gravendeel waar ik zelf altijd heen ga of Gijsbertsen in Odijk meende ik.
Maar ik verwacht dat er meerdere mensen van dit forum het ook kunnen
Ik weet twee specialisten, SPBA in ‘s Gravendeel waar ik zelf altijd heen ga of Gijsbertsen in Odijk meende ik.
Maar ik verwacht dat er meerdere mensen van dit forum het ook kunnen
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Ok, vreemd. Eens even opzoeken waarom de gaspedaal en airco stand op 0 moet staan dan, want het klinkt dan een beetje dubieus.tom_il schreef:Het is geen electrische pomp, maar word aangedreven door de multiriem. Maw pomp draait alleen als de motor draait.
BMW handleiding zegt de stop op het motorblok te openen wil je alles eruit.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Ik heb gisteren avond laat nog INSTA D geïnstalleerd gekregen, het miste wat libraries van Visual Studio.Vintiem schreef:De dealer maar die vraagt de hoofdprijs Of een echte specialist die Ista heeft draaien en er ook mee weet om te gaan.
Ik weet twee specialisten, SPBA in ‘s Gravendeel waar ik zelf altijd heen ga of Gijsbertsen in Odijk meende ik.
Maar ik verwacht dat er meerdere mensen van dit forum het ook kunnen
Vanmiddag even kijken of ik het uit kan lezen.
Trouwens, de "increased emissions probleem zou ook kunnen komen door een gebarsten uitlaatspruitstuk.
Ik heb een endoscoop, dus ik zou het kunnen controleren op scheurtjes.
En zo ie zo dan even de uitlaatgasdruk meten, dit kan gewoon in stationaire stand toch?
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Dat meten van de tegendruk is een programma dat de software zelf doorloopt, van stationair draaien naar 3000 toeren dacht ik
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Te vinden in ISTA D neem ik aan?
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Zou bv benzine kunnen zijn.frazz schreef:Ok, vreemd. Eens even opzoeken waarom de gaspedaal en airco stand op 0 moet staan dan, want het klinkt dan een beetje dubieus.tom_il schreef:Het is geen electrische pomp, maar word aangedreven door de multiriem. Maw pomp draait alleen als de motor draait.
BMW handleiding zegt de stop op het motorblok te openen wil je alles eruit.
Elke motor type heeft een specifieke procedure voor leeglaten/vullen/ontluchten. De diesel zijn heel simpel. Niks speciaals nodig. Behalve als alle water eruit wil dan moet de stop op het motorblok eraf. Ik heb overwogen dit te doen, maar vond hem niet.
Laatst gewijzigd door tom_il op 03 apr 2018, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Zit midden onder je inlaatspruitstuk meen ik mij te herinneren.
Testprogramma zit inderdaad in Ista D
Testprogramma zit inderdaad in Ista D
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Ik zal eens op zoek gaan naar de tap op de motor blok.
Hoe zit het dan met ontluchten? Moet dat niet gebeuren nadat er niets meer uit de tap komt?
Hoe zit het dan met ontluchten? Moet dat niet gebeuren nadat er niets meer uit de tap komt?
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Veel ontluchten is niet nodig. Stop op de EGR thermostaat is voldoende. Motor keer warm laten draaien, na afkoelen bijvullen is voldoende.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Weet iemand hoe ik de dop van de expansievat check?
Ik wil zeker weten dat mijn dop goed is.
Ik wil zeker weten dat mijn dop goed is.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Ik zou zeggen, first things first. Pak eerst die emissie melding aan en dan de rest. O ja een nieuwe dop voor je KVS expansievat kost nog geen 10 euro bij de dealer. Koop gewoon zo’n ding en zet hem erop.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Dat is het em nou, ik lees dat IE melding veroorzaakt kan worden door een kapotte EGR thermostaat.
En mijn huidige EGR thermostaat is kapot, de vorige keer dat ik KVS heb veranderd kwam ik spat-vlekken tegen rondom het expansievat.
Ik kan met wel voorstellen dat wanneer er een te grote druk ontstaan, de EGR thermostaat hierdoor wel eens stuk kan gaan.
Als dat het probleem is, dan wil ik graag weten of de dop zijn werk doet.
Maar het klopt, ik kan natuurlijk gewoon een nieuwe kopen voor 19 euro bij de dealer.
Dan ben ik er klaar mee, morgen ook even EGR thermostaat bestellen.
En mijn huidige EGR thermostaat is kapot, de vorige keer dat ik KVS heb veranderd kwam ik spat-vlekken tegen rondom het expansievat.
Ik kan met wel voorstellen dat wanneer er een te grote druk ontstaan, de EGR thermostaat hierdoor wel eens stuk kan gaan.
Als dat het probleem is, dan wil ik graag weten of de dop zijn werk doet.
Maar het klopt, ik kan natuurlijk gewoon een nieuwe kopen voor 19 euro bij de dealer.
Dan ben ik er klaar mee, morgen ook even EGR thermostaat bestellen.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Update:
Expansievat dop (1,4 bar) EGR thermostaat met o-ring zijn besteld. EGR-Thermostaat van gates.
Blijkbaar heb je twee ontluchtingsventielen, een aan de EGR thermostaat en een aan de teruglooppijp die aan de hoofdthermostaat zit.
Zie nr: 11

Daarnaast schijnt aftap plug van de motor onderaan te zitten ter hoogte van de wielas:

Bron: https://www.pelicanparts.com/techarticl ... System.htm
Expansievat dop (1,4 bar) EGR thermostaat met o-ring zijn besteld. EGR-Thermostaat van gates.
Blijkbaar heb je twee ontluchtingsventielen, een aan de EGR thermostaat en een aan de teruglooppijp die aan de hoofdthermostaat zit.
Zie nr: 11

Daarnaast schijnt aftap plug van de motor onderaan te zitten ter hoogte van de wielas:

Bron: https://www.pelicanparts.com/techarticl ... System.htm
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid - en dergelijke
Extra update (meldingen):
ISTA +D aan de praat gekregen en auto uitgelezen.
Voorlopig nog alleen maar auto informatie uitgelezen en foutmeldingen.
Heb twee foutmeldingen over (exclusief Increased Emissions melding in dashboard + iDrive):

De LMM melding vanuit INPA met detail:

De ACC melding vanuit INPA met detail:

Even uitzoeken wat dit precies inhoud.
ISTA +D aan de praat gekregen en auto uitgelezen.
Voorlopig nog alleen maar auto informatie uitgelezen en foutmeldingen.
Heb twee foutmeldingen over (exclusief Increased Emissions melding in dashboard + iDrive):

De LMM melding vanuit INPA met detail:

De ACC melding vanuit INPA met detail:

Even uitzoeken wat dit precies inhoud.

