Pagina 9 van 11
Re: Vunz zijn E60
Geplaatst: 17 jun 2016, 17:42
door Vintiem
Degids schreef:Dikke tip, thanx!
Mocht ik ook vermogensproblemen ervaren, dan ga ik eerst die ventielen eens vervangen, die zijn niet zo duur.
mwah, ik vind 250,- voor twee eenvoudige ventielen best veel geld
Re: Vunz zijn E60
Geplaatst: 17 jun 2016, 18:52
door Degids
Huh? Ik dacht dat ik iets van 46 dollar zag staan.
Re: Vunz zijn E60
Geplaatst: 17 jun 2016, 19:12
door Vintiem
Dat kost nr 4. Nr 1 en 2 kosten rond €125,- p/s
Re: Vunz zijn E60
Geplaatst: 17 jun 2016, 20:24
door Vunz
Re: Vunz zijn E60
Geplaatst: 17 jun 2016, 20:29
door Vunz
Nieuw is het inderdaad best wel wat geld maar wat kost een turbo ??
Daarnaast met een beetje zoeken op internet zie je bv voor bovenstaand ventiel al veel prijsverschil
Re: Vunz zijn E60
Geplaatst: 18 jun 2016, 07:16
door Vintiem
ho let op, de ventielen nr 1 en 2 van de realoem site zijn verschillend. De drie links die jij aangeeft betreft alleen nr 1, deze stuurt de wastegate aan. Nr 2 heeft een wit kapje en is niet los te koop, tenminste nog nooit gevonden en alleen leverbaar via de dealer. Ook deze via de Duitse link voor €114,- te krijgen. Alleen komen daar nog verzendkosten bij
Re: Vunz zijn E60
Geplaatst: 18 jun 2016, 12:23
door Vunz
Re: Vunz zijn E60
Geplaatst: 18 jun 2016, 12:43
door Vunz
In mijn beleving nog steeds de moeite waar voordat er evt een complete turbo vervangen gaat worden.
Relatief makkelijk zelf te doen. Uurtje.
En naar woorden van de specialist komt die wel vaker voor.
Re: Vunz zijn E60
Geplaatst: 18 jun 2016, 12:50
door Vunz
Vintiem schreef:Dit is niet zozeer een tekortkoming van de uitleesprogrammatuur. De ventielen zijn blijkbaar dusdanig eenvoudig van bouw dat ze geen detailinfo genereren en teruggeven aan de computer.
Goed dat je het hier even vermeld

Vincent,
Rheingold geeft exact aan wat het probleem is. Dus dat is goed.
Echter loop je in het menu verder met Rheingold om de pneumatische kleppen te testen, dan werkt dat ook. Die krijg je gewoon electronisch aan het bewegen door de ventielen aan te sturen. Dat is open of dicht. Alleen wanneer je aan het rijden bent worden ze door vacuum aangestuurd waarbij ze dicht, gedeeltelijk of open moeten gaan. En met een gescheurd, gerafeld of whatever membraam gaat dat niet conform het gevraagde en wordt de (in mijn geval) grote turbo niet aangestuurd.
Nu de membramen weer heel zijn of werken wordt de grote turbo weer in gang gezet.
En dat is te merken ook

Re: Vunz zijn E60
Geplaatst: 18 jun 2016, 13:21
door Vintiem
Vunz schreef:In mijn beleving nog steeds de moeite waar voordat er evt een complete turbo vervangen gaat worden.
Relatief makkelijk zelf te doen. Uurtje..
sterker nog, je kan de turbo zo vaak vervangen als je wilt hij zal nooit (goed) gaan werken als deze ventielen niet voldoen
Re: Vunz zijn E60
Geplaatst: 18 jun 2016, 18:14
door Vunz
Re: Vunz zijn E60
Geplaatst: 26 jun 2016, 10:53
door Vunz
leeg
Re: Vunz zijn E60
Geplaatst: 15 jul 2016, 10:23
door Vunz
Voor een goed bod is hij te koop
Re: Vunz zijn E60
Geplaatst: 15 jul 2016, 12:33
door Vintiem
Je hebt net allemaal zaken aangepakt, Je ziet er geen heil meer in??
Re: Vunz zijn E60
Geplaatst: 15 jul 2016, 16:12
door Vunz
Het is mijn eerste oudere auto die ik gekocht heb en om eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat er zoveel aan zou mankeren.
Maar goed. Hij moet niet weg. Hij mag. Wetende dat hij nu 100% in orde is geeft ook wel een gerust gevoel.
Maar ik heb ook wat andere jongere speeltjes op het oog
Dus voor een goed bod gaat hij weg.