Pagina 9 van 35
Re: 323ti Compact project
Geplaatst: 22 feb 2016, 19:23
door BMWf20 2.0d
Ook geprobeerd, werkte niet, ding lijkt van graniet......
Föhn, schroevendraaier, mes, bankschroef, niks maakt hem lossig.
Er zitten echt niet meer dan 2 schroeven in, en op internet kom je geen how-to tegen.
Re: 323ti Compact project
Geplaatst: 27 feb 2016, 20:00
door BMWf20 2.0d
Gister weer even op de sloop geweest, en 2 OEM sirenes bemachtig voor, schrik niet, € 5, - per stuk.
De knappe, de linker dus, heb ik vanmiddag geswapt met de mijne, en hij werkte, na een tijdje prik te hebben gehad, meteen.
De mindere, de rechter, gaat op de pijnbank, deze zal opengemarteld worden zodat ik weet hoe je zo'n kreng opent, en ik kan gelijk zien welke batterijen ik als alternatief kan gaan gebruiken indien de huidige sirene het toch snel blijkt op te geven.
De piep bij openen en dichten wordt dus gestuurd door de oplaadbare batterijen die in de sirene zitten, zoals ik begrepen heb.
Re: 323ti Compact project
Geplaatst: 27 feb 2016, 20:54
door lj328
Goed bezig
Fijn dat we straks ook op dit gebied een expert onder ons hebben

Re: 323ti Compact project
Geplaatst: 27 feb 2016, 20:56
door BMWf20 2.0d
Expert "hakken en zagen"......

Re: 323ti Compact project
Geplaatst: 28 feb 2016, 16:40
door BMWf20 2.0d
Nou, in de naam van de wetenschap dan maar:
Niks aan te doen dus, de Gemels zijn helemaal gesealed, niks aan te vervangen dus.
Was uitgegaan van dit plaatje:
Maar dit is dan schijnbaar of een eerdere uitvoering, of een andere toeleverancier.
Iig weer wat wijzer..........

Re: 323ti Compact project
Geplaatst: 28 feb 2016, 18:21
door woutervandriel
Mm wss dus gewoon wat anders ingebouwd in de behuizing van bmw?
vandaar dat het waarschijnlijk zo vast zat denk ik.
Re: 323ti Compact project
Geplaatst: 28 feb 2016, 19:33
door BMWf20 2.0d
Denk dat ze het gewoon hebben aangepast, ik las dat de versie waarbij je de batterijen kunt zien nogal gevoelig waren voor corrosie, dus storingen, en vermoed dat Gemel dat heeft opgelost door alles in een hars te gieten.
Dit zorgt er echter wel voor dat je zonder grof geweld deze behuizingen niet kunt openhalen, dus kansloos om het te gebruiken/ te renoveren.
Zal van de week de föhn er nog eens lichtjes overheen halen, kijken of de hars zacht is te maken......

Re: 323ti Compact project
Geplaatst: 10 mar 2016, 17:53
door woutervandriel
Mm ik ben bang dat dat lastig wordt.
Even beetje materiaalkunde er bij halen:
Hars(epoxy) is een theroharder, dit soort kunststof is niet plastisch vervormbaar en kun je dus pas verwijderen nadat het verbrand is. De behuizing is wss gemaakt van een thermoplastisch kunststof dat zal gaan vervormen bij bepaalde temperaturen. De smelttemperatuur van een termoharder ligt hoger als de vervormtemperatuur van een termoplast waardoor je behuizing als je al wel kan raden gaat vervormen.
Als je het technisch bekijkt lijkt het me geen slim plan, maar als je de gok durft nemen dan kan het miss werken. Wie niet waagt, wie niet wint

Re: 323ti Compact project
Geplaatst: 10 mar 2016, 19:20
door BMWf20 2.0d
Ga ook niet de behuizing verhitten, die is al kaputt.
Was van plan het elektrische gedeelte langzaam te ontharsen (batterijen!), gewoon, in the name of BMW science.......
Anders wordt het bikken.
Maar heb vandaag de Colourlock spullen binnengekregen, dus de spelerei bewaren we voor later.
De vervanger doet het trouwens prima, dus weer voor weinig door de sloop geholpen, luide en duidelijke piepen bij (ont)sluiten.
Ledje op de middenconsole knippert ineens ook weer constant, viel anders vaak weg, het een zal met het ander te maken hebben........

Re: 323ti Compact project
Geplaatst: 10 mar 2016, 21:05
door woutervandriel
Nee snap ik, maar waarschijnlijk door het verhitten van de hars zal de behuizing ook verhit worden waardoor deze eerder gaat smelten.
Gelukkig doet de vervanger het goed!
Wat ga je met colorlock behandelen?
Re: 323ti Compact project
Geplaatst: 10 mar 2016, 22:28
door BMWf20 2.0d
Mijn voorstoelen, de wangen zijn versleten.......

Re: 323ti Compact project
Geplaatst: 12 mar 2016, 19:39
door BMWf20 2.0d
Vandaag dus Colourlock dag, tijd om de instapschade aan te pakken:
Eerst het leer schoongemaakt met meegeleverde reiniger:
Vervolgens het leer ontvet met wasbenzine, en evt grove kantjes gladgeschuurd.
Toen was het tijd om (bij te) kleuren:
Tussentijds föhnen om de verschillende lagen te laten drogen:
Na 3x bijwerken:
Toen moest de verf nog ff uitharden, dus meteen project 2 aangepakt, mijn hangbank:
Na 4x kleuren:
Ik laat de bank een nachtje overstaan, morgen de Protector erop.
De Bimmer was al wel toe aan de laatste behandeling, de Protector, dit voedt en beschermd:
Het eindresultaat:
Ben er erg blij mee, stoorde me verschrikkelijk aan de instapschades, en het resultaat (uurtje werk) mag er zijn......

Re: 323ti Compact project
Geplaatst: 12 mar 2016, 20:06
door Patrick320i
Ziet er netjes uit!
Mijn stoel is er wel een stuk erger aan toe dan die van jou, zou ColorLock dan nog werken?
Re: 323ti Compact project
Geplaatst: 12 mar 2016, 20:15
door BMWf20 2.0d
De bank was er veel erger aan toe dan de stoelen, veel schade door hondennagels, is op de foto helaas niet echt goed te zien.
Dan moet je gewoon 1 a 2x extra kleuren, bank is nu weer in prima staat.
Vooral met lichte kleuren scheelt goed schoonmaken al erg veel, viel me op.
Maak anders ff een foto van je stoel en stuur hem naar
info@colourlock.nl, heb ik ook gedaan voor de bank.
Je krijgt snel een duidelijk behandelplan.(nee, ik heb geen aandelen

)
Re: 323ti Compact project
Geplaatst: 12 mar 2016, 20:25
door lj328
Goed bezig, ook fijn dat je er bij vermeld hoe je het gedaan hebt.
Geeft ook ideeën voor anderen
