BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Beste banden moeten achteraan, onafhankelijk van de aandrijving. Dit is het eerste wat ze je leren op de slipschool.
Want als je grip achteraan verliest sta je vlug achterste voor. Vooraan gripverlies geeft onderstuur wat veel gemakkelijker te corrigeren is.
Want als je grip achteraan verliest sta je vlug achterste voor. Vooraan gripverlies geeft onderstuur wat veel gemakkelijker te corrigeren is.
525d E61 2007 pre-LCI
- RyanAtwood
Ben ik met je eens Tom, alleen was dat hier niet van toepassing, alle 4 de banden zijn nog gloednieuw, alleen eentje nu nog iets nieuwer ;-)
Ging er meer om dat je het zou voelen als trilling in het stuur.
Iets heel anders: vandaag voor de 3e keer met alle foutmeldingen stil komen te staan. Net de snelweg op en kreeg weer volop foutmeldingen en systemen die uitvielen. Dus maar even op de vluchtstrook opnieuw gestart en alles weg.
Wel de melding "bevestiging accuklemmen nakijken" bleef staan..
Nou heb ik die al bekeken en daar leeks niets mis mee. Ook geen water achterin en ook niet voor in de ECU box onder het interieurfilter.. Nou weet ik 't ook niet meer eigenlijk..
Ging er meer om dat je het zou voelen als trilling in het stuur.
Iets heel anders: vandaag voor de 3e keer met alle foutmeldingen stil komen te staan. Net de snelweg op en kreeg weer volop foutmeldingen en systemen die uitvielen. Dus maar even op de vluchtstrook opnieuw gestart en alles weg.
Wel de melding "bevestiging accuklemmen nakijken" bleef staan..
Nou heb ik die al bekeken en daar leeks niets mis mee. Ook geen water achterin en ook niet voor in de ECU box onder het interieurfilter.. Nou weet ik 't ook niet meer eigenlijk..
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
- RyanAtwood
Toch maar weer ff naar Odijk rijden denk ik..
Balen man, hopelijk valt het mee!
(ik klop even af dat ik de afgelopen 40K 1x een melding heb gehad over bandenspanning op vakantie wat kwam door temperatuurverschillen)
(ik klop even af dat ik de afgelopen 40K 1x een melding heb gehad over bandenspanning op vakantie wat kwam door temperatuurverschillen)
- RyanAtwood
Vandaag weer eens onder de kap gedoken om te kijken of er toch echt geen water in m'n ECU box staat of dat er water door de kabels gelopen is. Niets kunnen vinden, dus dat is op zich goed nieuws denk ik zo.
Was al de 3e keer dat ik de box open had maar blijkbaar ben ik half blind, want pas deze keer kwam ik het volgende tegen:
Gelijk contact opgenomen met TDSL, was wel benieuwd hoe of wat.
Blijkt dus een powerbox te zijn, dus de Bimmer is blijkbaar al een hele tijd getuned.
Wist ik niets van af, de vorige eigenaar bij navraag ook niet, dus dit kastje zit er echt al lang in.
Volgens TDSL heeft ie nu ongeveer 300pk en 610NM ipv de standaard.. Ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal dus ga deze powerbox morgen uitschakelen, eens zien hoe de auto dan rijdt en of het verschil dus echt merkbaar is.
Ik ken dit bedrijf verder niet en ben het hier op het forum ook nog niet eerder tegen gekomen (search geeft 1 resultaat). Dacht dat de auto nog 100% standaard was vwb tuning en wilde dat eigenlijk ook zo houden. Vooral ook omdat dit dus een standaardchipje is voor de *35D, als je al die verhalen leest over verkeerde tuning ben ik wel benieuwd in hoeverre dit nou werkt.
Wordt vervolgd..
Was al de 3e keer dat ik de box open had maar blijkbaar ben ik half blind, want pas deze keer kwam ik het volgende tegen:
Gelijk contact opgenomen met TDSL, was wel benieuwd hoe of wat.
Blijkt dus een powerbox te zijn, dus de Bimmer is blijkbaar al een hele tijd getuned.
Wist ik niets van af, de vorige eigenaar bij navraag ook niet, dus dit kastje zit er echt al lang in.
Volgens TDSL heeft ie nu ongeveer 300pk en 610NM ipv de standaard.. Ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal dus ga deze powerbox morgen uitschakelen, eens zien hoe de auto dan rijdt en of het verschil dus echt merkbaar is.
Ik ken dit bedrijf verder niet en ben het hier op het forum ook nog niet eerder tegen gekomen (search geeft 1 resultaat). Dacht dat de auto nog 100% standaard was vwb tuning en wilde dat eigenlijk ook zo houden. Vooral ook omdat dit dus een standaardchipje is voor de *35D, als je al die verhalen leest over verkeerde tuning ben ik wel benieuwd in hoeverre dit nou werkt.
Wordt vervolgd..
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolink verwijderd
Reden: Niet werkende fotolink verwijderd
-
Ben ik toch benieuwd waarom?
Zowel RyanAtwood als de vorige eigenaar hebben er schijnbaar zonder problemen meer gereden.
Zowel RyanAtwood als de vorige eigenaar hebben er schijnbaar zonder problemen meer gereden.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 07 okt 2015, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Natuurlijk ga je het merken, alleen hoeveel is de vraag. Bij mij heeft er waarschijnlijk ook ooit eentje ingezeten want in een van de afdichtrubbers zat een 10mm2 gat en daar gaat zo'n kabel wel doorheen
Het is troep zo'n standaard tussenvoegsel. Kan ook schade tot gevolg hebben wat je pas na jaren gaat merken. Rare slijtage aan verstuivers bijvoorbeeld.
Gr
Vincent
Het is troep zo'n standaard tussenvoegsel. Kan ook schade tot gevolg hebben wat je pas na jaren gaat merken. Rare slijtage aan verstuivers bijvoorbeeld.
Gr
Vincent
Google maar even op schade powerboxen, totaal niet afgesteld op de wagen.
- RyanAtwood
Tnx heren. Dat zo'n powerbox schade oplevert ben ik dus ook bang voor, vooral omdat het een standaard chipje is en niet afgesteld op de wagen zoals Bart zegt.
Morgen gelijk eruit halen; zou loshalen van de kabel al voldoende zijn?
Morgen gelijk eruit halen; zou loshalen van de kabel al voldoende zijn?
Vaak wel, alleen waar zit ie precies tussen? Kan je de stekkers weer origineel terugplaatsen, even bekijken voordat je begint.
- RyanAtwood
Hij komt vanaf de zijkant de ECU box in en ligt daar gewoon los.. Kreeg van dat bedrijf te horen dat je iig een palletje kunt omzetten in de powerbox zodat deze wordt uitgeschakeld, maar haal m er het liefst dan gelijk helemaal uit.
Zal morgen eens wat dieper zoeken waar de kabel ergens naar toe gaat.
Zal morgen eens wat dieper zoeken waar de kabel ergens naar toe gaat.
Mooie bak Ryan!
Een van mijn favo kleuren!
Ik zou die powerbox er gelijk uithalen ja! Tijdens bimmerfest nog met zon gozer gepraat bij een stand, hoe slecht een standaard chip voor je auto kan zijn.
Ik lees op je hoofdpagina dat je de LM1 hebt vervangen door de LM2, wat is dat precies?
Een van mijn favo kleuren!
Ik zou die powerbox er gelijk uithalen ja! Tijdens bimmerfest nog met zon gozer gepraat bij een stand, hoe slecht een standaard chip voor je auto kan zijn.
Ik lees op je hoofdpagina dat je de LM1 hebt vervangen door de LM2, wat is dat precies?
- RyanAtwood
LM is de lichtmodule.
De LCI heeft volgens mij standaard al de LM2, de pre LCI niet.
Met de LM2 kun je bijvoorbeeld dagrijverlichting schakelen en thuiskom verlichting ed programmeren.
De LCI heeft volgens mij standaard al de LM2, de pre LCI niet.
Met de LM2 kun je bijvoorbeeld dagrijverlichting schakelen en thuiskom verlichting ed programmeren.