Goed weer een grotere update
Sommigen zullen het al gezien hebben op facebook.
Nu een week later toch meteen het interieur kunnen monteren. Donderdag avond begonnen, eerst naar de garagebox van een vriend van mij gereden en vervolgens gestart met het demonteren van het interieur. Eerst de stoelen er uit toen de stootlijsten en de afdekplaten onder het dashboard. Ook het dashboard kastje er uit zodat ik goed bij de zekeringenkast kon.
Zo zag het er na een tijdje uit:
Zonder voorstoelen:
Zonder achterbank:
Het plusverdeelpunt onder de bijrijder stoel:
Ik heb helaas tussendoor bijna geen foto's gemaakt vanwege de tijd. Nadat alles er uit was naar huis gebracht door een vriend, voelde toch raar de E39 op een vreemde plek achter te laten voor 2 nachten.
Zaterdag ochtend vroeg om 9 uur werd ik thuis weer opgehaald om om half 10 weer te beginnen. Begonnen met de kabels van het plusverdeelpunt naar de zekeringkast te trekken, netjes door de kabelgoten. Toen van de zekeringkast weer terug naar de bijrijdersstoel om weer netjes langs de originele stoel kabel hem naar boven te laten lopen. Daarna de min voor de bijrijdersstoel ook aangelegd, deze zit bijna direct onder de stoel dus dit was zo gedaan. Daarna van de zekeringkast achter het dashboard langs naar de bestuurderskant en ook daar weer netjes door de kabelgoot naar beneden. En voor het min draad weer hetzelfde gedaan als aan de bijrijderskant, van onder de stoel gepakt.
De vriend die bij mij was om te helpen kwam zelf uit hoorn en die moest ook nog voor 6 uur velgen ophalen met semi slicks voor zijn Nissan Silvia S14, dus dat hebben we tussendoor nog gedaan dit koste ook de nodige tijd wat ervoor zorgde dat het 's avonds toch nog wat harder doorwerken werd!
Omdat de stoelen bij mij nog thuis stonden hebben we vervolgens 1 stoel weer vastgezet en naar mijn huis gereden waar de stoelen en de bank er weer uit gingen en de lederen zetels er in gingen. Hierna weer terug naar de garagebox maar dit keer met lederen deurpanelen mee. Toen dus rustig de deurpanelen gewisseld en toen was het alweer 10 uur 's avonds. Nog even wat gekaart en toen naar huis met een compleet nieuw interieur. Vandaag de hele dag werken en net de Eind foto's kunnen maken!
Voor:
Achter:
Overzicht:
Ben erg blij met het resultaat, nu nog een keer goed schoonmaken. De vloer is wel 100% schoon die is grondig gestofzuigd.
Weer wat om af te strepen van de To-Do list die er nu als volgt uit ziet:
To-Do Lijst:
- Beurtje
- M-Tech Bumpers.
- Kw Variant 1 Schroefset.
- 545i shortshifter.
- Schmiedmann headers + cats en een nieuwe einddemper die mooi bij m-tech past.
- Xenon upgrade naar Hella Evo-X-R & Reparatie stelnokken.
- Chrome lijst kofferklep.
- Gasdrukveren kofferklep.
- M Stuur.
- RVS Remslangen.
- Hardyschijf preventief.
- Speaker Upgrade.
- OEM Bluetooth Retrofit.
- Navigatie.
- Goed laten poetsen.
- CP600BMW.
Gedaan:
- Pixel uitval
- Teller ringen
- DISA Repair kit
- Parkeersensor
- Deur rubber voor
- Ontbrekende kapjes
- inlaat nokkenas sensor
- Grote beurt (zelf)
- VANOS Revisie
- Carter ventilatie
- Mattenset
- Airco Service.
- Nieuwe Draagarmen voor.
- Rondom nieuwe remmerij.
- Uitlijnen
- Koperen remleidingen achter.
- Velgen & Banden.
- Blanke achterlichten
- Lederen M5 interieur.
Volgende stop, Bumpers spuiten en monteren. Hopelijk heb ik daar gauw weer de centjes voor. Vergeet niet ik ben en blijf voorlopig nog student
