Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Dacht ik in eerste instantie ook, maar dan komen de gaten en de bouten niet uit. en na ff checken blijkt die van een 4cyl dus net ff andersom te zitten tov een 6cyl
en denk idd dat het gewoon slijpen wordt. maar dat gebeurt lekker pas als het pakketje aerocatch ook binnen is. hoef voorlopig als het goed is toch niks onder de kap te doen
en denk idd dat het gewoon slijpen wordt. maar dat gebeurt lekker pas als het pakketje aerocatch ook binnen is. hoef voorlopig als het goed is toch niks onder de kap te doen
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
zal wel goedkomen ja. Aerocatch? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Deze dingetjes. Eigenlijk zijn t gewoon hood pins voor race- en rallywagens enzo, maar dan een verbeterde/strakkere versie ervan. En nog met slotje te krijgen ook, wat ik dus heb besteld.
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Nog steeds raar van die veerpootbrug. Deze kan idd niet andersom, sowieso om dat ie dan door het inlaatspruitstuk heen moet
Die E36 motorkap sluitingen blijven een ramp, soms moet je geweld gebruiken, maar dat kan ook weer je motorkap kosten.. kijk eens of je van buitenaf de nieren eruit kan halen, en via de nieren de kap los kunt forceren.

Die E36 motorkap sluitingen blijven een ramp, soms moet je geweld gebruiken, maar dat kan ook weer je motorkap kosten.. kijk eens of je van buitenaf de nieren eruit kan halen, en via de nieren de kap los kunt forceren.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Andersom, 180graden gedraaid dan he Kevin 

Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Volgens mij zitten wij op een lijn hoor 

320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Die veerpootbrug moet inderdaad voorom (dus anders als bij de 6 cyl).
Ik had precies hetzelfde probleem bij mijn oude 316I, paste ook totaal niet...
Heb toen de veerpootbrug iets verbogen (op gaan staan), zodat deze lager zit en niet meer tegen de motorkap aankomt.
Succes
Ik had precies hetzelfde probleem bij mijn oude 316I, paste ook totaal niet...
Heb toen de veerpootbrug iets verbogen (op gaan staan), zodat deze lager zit en niet meer tegen de motorkap aankomt.
Succes


Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Ben je dan niet het hele idee van de brug kwijt? Iets met structural integrity ofso?
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Deze aluminium bruggen doen sws niet zo heel veel als het aankomt op sterkte, maar als je 'm iets verbuigt en daarna weer wat strakker zet zou er geen verlies moeten zijn lijkt me.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Dutchie schreef:Volgens mij zitten wij op een lijn hoor

- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Mooie vorderingen weer Bram, ben benieuwd hoe de panelen het gaan doen.
Is soms ff zoeken hoe en wat, maar creativiteit betaalt zich altijd uit.
Verstevigen met roerhoutjes, dikke plus........
PS zou die veerpootbrug idd iets verbuigen, alles beter dan in je motorkap slijpen/zagen.
En je kap.....
viewtopic.php?f=79&t=15540
Is soms ff zoeken hoe en wat, maar creativiteit betaalt zich altijd uit.
Verstevigen met roerhoutjes, dikke plus........

PS zou die veerpootbrug idd iets verbuigen, alles beter dan in je motorkap slijpen/zagen.
En je kap.....
viewtopic.php?f=79&t=15540
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Thanks Sander.
Ja Schmiedmann heeft me uitgenodigd om bij hun werkplaats langs te komen om er samen naar te kijken. Probleem is alleen dat zij aan de andere kant van het land zitten en ik het een beetje zonde vind om een halve tank leeg te rijden voor een "goedkope" veerpootbrug. En de kap kan nu toch niet open hah.
Ja Schmiedmann heeft me uitgenodigd om bij hun werkplaats langs te komen om er samen naar te kijken. Probleem is alleen dat zij aan de andere kant van het land zitten en ik het een beetje zonde vind om een halve tank leeg te rijden voor een "goedkope" veerpootbrug. En de kap kan nu toch niet open hah.
Moet ik hier uit ophalen dat ik ff langs de dealer moet? Dat is wat die jongen uiteindelijk ook heeft gedaan, toch?
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Nou, er staan meer oplossingen in volgens mij.
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
De rest al geprobeert. Nieren uithalen heeft ook geen zin. Kan wel bij die haak aan bestuurderszijde, ook zonder nieren eruit, maar tis de passagierszijde die vast zit. Aanduwen en iemand anders aan hendel trekken doet niks. Kan de hendel verder dan horizontaal trekken, wat altijd al moest, maar je voelt geen klik of iets zoals normaal en er gebeurt dus ook niks
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Vandaag even langs Ekris in Velp geweest. Die wilden me op zich wel helpen, maar die zouden vanaf onder te werk gaan, vanalles loshalen zodat ze erbij konden en ze wisten niet hoe lang ze daar mee bezig zouden zijn. En ze vragen wel gewoon ff 100 euries per uur. Leuk idee zo'n dealer, maar de portemonnee moet me ook toe lachen.
Toen ineens zij een Turkse medewerker daar dat zijn neefje ook in de E36 business zit en me misschien wel kon helpen. Zijn nummer gekregen, ff op het industrieterrein samengekomen en ja hoor.
Ruim een uur en heel veel priegelen later was ie weer los.
Hij heeft wel wat plastic moeten breken om er bij te kunnen, maar dat moest dan maar.
Voor:

Na:

Dit kloteding wat het probleem veroorzaakte er dus maar ff eraf gehaald

Rustig naar huis gereden, en er daar weer opgezet. Dit keer wel op de goede plek. Moet zeggen dat de kap nu ook makkelijker opent, ook al is het nog steeds niet zoals het hoort. Nu hoor je wel een duidelijkere klik, ipv een doffe bop die je soms zelfs helemaal niet hoorde.
Toen zag ik ook ineens dit onder het ruitenwisservloeistofreservoir

Is het dan die tank die lek is, en niet de sproeiertjes? Heb de voorruit sinds de laatste keer vullen namelijk echt maar 1x gebruikt. Hoort ie niet zo leeg van te zijn.
Van die jongen ook meteen een nieuwe tank gekregen, deze maar plaatsen als de huidige echt goed leeg is. Kijken of het probleem daarmee is opgelost.

Tadaaaaa.
En dan nog iets. Iets waar ik al langer over zeur en wat ik dus eigenlijk veel te lang heb uitgesteld. Deurpanelen van de week dus gelijmd zoals jullie weten, en ze hangen hoor!
Kan je nagaan dat ik hier maandenlang mee heb gereden?

Het ziet er nu gewoon weer zo uit


Ja ik weet dat het leer loslaat, en dat ze vies zijn, en dat ik die lijsten om de deurgreep mis, en dat het speakertje aan de rechterkant met Sugru vast zit. Het punt is dat ik weer deurpanelen heb, en een wat netter interieur dan de afgelopen tijd.
Wat ik ook ben vergeten is de speakertjes en buitenspiegelbesturing aan te sluiten. Maarja, speakertjes deden het toch al niet, en de buitenspiegels staan goed afgesteld so no big deal. Het belangrijkste is iig gebeurt; kap kunnen openen en deurpanelen aan de deuren. Geeft toch wel een goed gevoel, ergens niks van weten en het dan toch ff gefixt hebben.
Toen ineens zij een Turkse medewerker daar dat zijn neefje ook in de E36 business zit en me misschien wel kon helpen. Zijn nummer gekregen, ff op het industrieterrein samengekomen en ja hoor.
Ruim een uur en heel veel priegelen later was ie weer los.
Hij heeft wel wat plastic moeten breken om er bij te kunnen, maar dat moest dan maar.
Voor:

Na:

Dit kloteding wat het probleem veroorzaakte er dus maar ff eraf gehaald

Rustig naar huis gereden, en er daar weer opgezet. Dit keer wel op de goede plek. Moet zeggen dat de kap nu ook makkelijker opent, ook al is het nog steeds niet zoals het hoort. Nu hoor je wel een duidelijkere klik, ipv een doffe bop die je soms zelfs helemaal niet hoorde.
Toen zag ik ook ineens dit onder het ruitenwisservloeistofreservoir

Is het dan die tank die lek is, en niet de sproeiertjes? Heb de voorruit sinds de laatste keer vullen namelijk echt maar 1x gebruikt. Hoort ie niet zo leeg van te zijn.
Van die jongen ook meteen een nieuwe tank gekregen, deze maar plaatsen als de huidige echt goed leeg is. Kijken of het probleem daarmee is opgelost.

Tadaaaaa.
En dan nog iets. Iets waar ik al langer over zeur en wat ik dus eigenlijk veel te lang heb uitgesteld. Deurpanelen van de week dus gelijmd zoals jullie weten, en ze hangen hoor!
Kan je nagaan dat ik hier maandenlang mee heb gereden?


Het ziet er nu gewoon weer zo uit


Ja ik weet dat het leer loslaat, en dat ze vies zijn, en dat ik die lijsten om de deurgreep mis, en dat het speakertje aan de rechterkant met Sugru vast zit. Het punt is dat ik weer deurpanelen heb, en een wat netter interieur dan de afgelopen tijd.
Wat ik ook ben vergeten is de speakertjes en buitenspiegelbesturing aan te sluiten. Maarja, speakertjes deden het toch al niet, en de buitenspiegels staan goed afgesteld so no big deal. Het belangrijkste is iig gebeurt; kap kunnen openen en deurpanelen aan de deuren. Geeft toch wel een goed gevoel, ergens niks van weten en het dan toch ff gefixt hebben.