Pagina 8 van 20
Re: BMW 530D Touring *CarbonSchwarz* *M Performance* -Fotosh
Geplaatst: 29 nov 2014, 15:42
door Bart70
Jammer dat we elkaar misschien net mis lopen, misschien kom ik wel iets eerder
P.s. Bij Gijsbertsen rekenen ze 50,00 euro per uur, geen 100,00 euro

Oh, je bedoelt 2 uur a 50,00 euro is 100,00 euro, was weer te snel met lezen

Re: BMW 530D Touring *CarbonSchwarz* *M Performance* -Fotosh
Geplaatst: 29 nov 2014, 16:17
door lekkerwijf1
@quadranz, dat valt me nog mee. Heb ook al verhalen gelezen dat ze 3 a 3.5 uur rekenen. Ik heb destijds meer betaald voor de hoofdthermostaat a 85 euro dacht ik. In het filmpje is exact gelijk aan jou motor en ziet er hetzelfde uit. Nja de reden vsn de egr thermostaat. Die gaan Altijd kapot en zijn het simprlste vervangen. Vandaar. Allebij vervangen kan nooit kwaad natuurlijk. Maar ik kan niet in een ander zn portomonee kijken

maargoed je wagen zal iets minder gaan verbruiken als die weer op temperatuur komt. En snel
Re: BMW 530D Touring *CarbonSchwarz* *M Performance* -Fotosh
Geplaatst: 29 nov 2014, 21:56
door Quadrantz
Ik heb de auto net dus ik zie het nu ook wel als investeren voor de toekomst....maar ik vind het ook zonde om nu 250 euro uit te geven terwijl je met 40 euro al het gewenste resultaat hebt...
Tenzij de kans groot is dat de hoofd thermostaat ook een keer de geest zal geven bij deze kmstand (224.000)?
Edit: ik heb nog wat topics nagelezen en ik lees bij veel dat ze na het vervangen van de EGR alsnog de hoofd thermostaat moeten vervangen. Maandagochtend bel ik nog even met Gijsbertsen dat ze beiden mogen vervangen zodat we er weer even tegen kunnen

.
(ben benieuwd hoe lang dit probleem al speelt...al zeker sinds ik de auto heb denk...en dat is al 6K :S)
Re: BMW 530D Touring *CarbonSchwarz* *M Performance* -Fotosh
Geplaatst: 30 nov 2014, 15:56
door Quadrantz
Heeft de EGR thermostaat nog steeds nut als de EGR dicht gezet gaat worden? (15dec gepland)
Re: BMW 530D Touring *CarbonSchwarz* *M Performance* -Fotosh
Geplaatst: 30 nov 2014, 18:22
door tom_il
Neen dan kan je beter de slang afsluiten.
Re: BMW 530D Touring *CarbonSchwarz* *M Performance* -Fotosh
Geplaatst: 30 nov 2014, 21:59
door bmw530i
Naar mijn weten is de egr niet 100% af te sluiten. Ik dacht iets van 90%.
Re: BMW 530D Touring *CarbonSchwarz* *M Performance* -Fotosh
Geplaatst: 01 dec 2014, 09:02
door Jiro_2012
Als de kachel zelf nog wel warme lucht geeft dan zou je denken dat de thermostaat zelf niet stuk is, maar de EGR theromstaat. Mjahh paar weken geleden bij mij hetzelfde en zei ik ook doe maar de EGR thermostaat, maar die heb ik niet. Thermostaat vervangen en alles doet het weer gewoon.
En zoals aangegeven is dat met een half uur vervangen. Goedkoopste beginnen idd
Geen idee hoeveel KMs je rijdt tot 15 dec, maar te lage temp. is niet al te goed voor je DPF en kat. Mjahh die heb jij er niet meer in zitten toch ?
Is een DPF niet verplicht vanaf bj 2006?
Re: BMW 530D Touring *CarbonSchwarz* *M Performance* -Fotosh
Geplaatst: 01 dec 2014, 09:23
door Quadrantz
Kachel en stoelverwarming worden gewoon snel warm, naja ik laat ze maar gewoon allebei vervangen dan kan ik er sowieso weer even tegen. Heb in een stuk of 3 topics gelezen dat iemand eerst de EGR thermostaat ging vervangen en daarna alsnog de gewone thermostaat (ook bij hun werd de motor niet warmer dan 70gr).
DPF eruit, EGR dicht en tuning gaat 15dec. gebeuren. Hij wordt er op zo'n manier uitgehaald dat hij gewoon door de APK komt (en ook weggeschreven in de software)

.
Re: BMW 530D Touring *CarbonSchwarz* *M Performance* -Fotosh
Geplaatst: 01 dec 2014, 15:58
door Quadrantz
Zow net terug van Gijsbertsen, hoofdthermostaat is vervangen (EGR thermostaat was al een keer vervangen gaf hij aan). Nu werd hij zojuist netjes 90-93gr bij een cruise stand op 120/130. Later zakte hij wel nog even naar de 80-82gr (wat meer heuveltjes naar beneden).
Streepjes staan nu iets verder (1 of 2) dan voorheen

.
Re: BMW 530D Touring *CarbonSchwarz* *M Performance* -Fotosh
Geplaatst: 01 dec 2014, 16:41
door Bart70
Hoop dat het allemaal goed gaat, ben je helaas net mis gereden
Was er 15.45 en was je net weg geloof ik.
Re: BMW 530D Touring *CarbonSchwarz* *M Performance* -Fotosh
Geplaatst: 01 dec 2014, 21:23
door Quadrantz
Hoop het ook!
Ben je idd net misgelopen want reed rond 15u weg, wel gelukkig voor de files weer thuis. Die van jou word flink onder handen genomen (2dgn) begreep ik, hopelijk rijdt ie daarna weer als nieuw
Als hij stationair loopt dan geeft hij 78gr aan, is sowieso meer dan eerst want toen werd ie niet warmer dan 73gr. Maar is dat normaal? En ook dat hij van 90gr weer een keer terug kan lopen naar 80gr? Of moet hij strak 90gr blijven als hij eenmaal warm is?
Re: BMW 530D Touring *CarbonSchwarz* *M Performance* -Fotosh
Geplaatst: 01 dec 2014, 21:31
door Bart70
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, lijkt me dat het vrij regelmatig moet zijn met deze temperatuur, in de zomer kan dat fluctueren door aanslaan van de koelvin maar die slaat nu niet, of de thermostaat moet fluctueringen veroorzaken door open en minder ver open.
Ik zou eens rondneuzen op het forum of er iets te vinden is.
Re: BMW 530D Touring *CarbonSchwarz* *M Performance* -Fotosh
Geplaatst: 15 dec 2014, 19:08
door Quadrantz
Vandaag ben ik bij Erwin geweest van roetfilter-verwijderen.com voor het combipakket --> Roetfilter verwijderen, EGR dicht en OBD tuning

.
Hij is zo'n 2,5u bezig geweest, ik heb een aantal keer meegekeken en vragen gesteld. Roetfilter is leeg gemaakt en weer netjes dicht gelast! EGR is software matig dicht gezet.
Terugweg was een STUK leuker dan de heenweg

. Pffff wat een verschil!! Kan me niet herinneren dat het bij m'n 320D zo'n verschil was

.
Re: BMW 530D Touring *CarbonSchwarz* *M Performance* -Fotosh
Geplaatst: 15 dec 2014, 23:06
door izzy
Wow je hebt echt serieuze stappen ondernomen al

blijft een mooie auto, en zo te lezen keurig verzorgd..
Wat voor verschil merk je met het pakket dat je hebt afgenomen....? Rijdt hij soepeler of?
Re: BMW 530D Touring *CarbonSchwarz* *M Performance* -Fotosh
Geplaatst: 16 dec 2014, 21:56
door Quadrantz
Yep op onderhoud gaan we niet bezuinigen

. Volgend jaar komt de krukaspoelie eraan evenals wat rubbers + uiteraard 1 of 2 beurten (afhankelijk van de km's).
Qua soepel rijden merk ik niet veel verschil maar vond hem al mega soepel. Kwam ook van een stugge E46 4 cilinder diesel

. Qua vermogen merk ik wel een ENORM verschil!! Hij lijkt ook ietsje zuiniger (kwam vandaag op 1 op 13,6 uit met aardig wat doortrekken, files en paar keer de 200 aangetikt gisteren)

. Tot nu toe is ie sowieso ietsje zuiniger dan de 320D...onvoorstelbaar gewoon
