m pakket lci e60

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Bart70
Contacteer:

Re: m pakket lci e60

Bericht door Bart70 » 25 feb 2014, 18:09

lekkerwijf1 schreef:NIce freddie, hebbe we toch ff netjes gefixt.
Bartje waar blijven jou fotos van je mooi gespoten spul ? :D
Even geduld jongens, zit natuurlijk weer mega tegen bij mij, verschrikkelijk veel aanpassingen nodig, zagen in zijskirts, bumperbalken aanpassen, uitlaatrubbers aanpassen, andere mistlampen en ga zo maar door, meteen de elektrisch inklapbare spiegels er maar op dus hoop dat het vrijdag klaar is, zaterdag de navi er in en dan moet ik eerst jaartje gaan sparen denk :gek:

freekje

Bericht door freekje » 25 feb 2014, 20:03

heb je wel die beschrijving erbij hoe je de modderkuipen moet aanpassen bart
anders word het wel heel lastig om te maken...
Een dag niet gereden, is een dag niet geleefd...

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 25 feb 2014, 20:22

freekje schreef:heb je wel die beschrijving erbij hoe je de modderkuipen moet aanpassen bart
anders word het wel heel lastig om te maken...
Klopt Freddie, had ik, had alleen verwacht mijn mistlampen te kunnen hergebruiken, helaas. Grootste probleem zat achter, uitlaat moest omlaag dmv langer rubber, diffuserkap die naar reservewielbak gaat moest mega gat in gemaakt worden voor trekhaak , bumperbalk er af , voor bumperbalk ook aanpassen, etc. Lukt allemaal wel is alleen niet kwestie van kleine aanpassingen en er op zetten maar. Jammer vind ik ook dat je aan de achterzijde nu tegen het blok van de afneembare trekhaak aan zit te kijken maar dit kan nu eenmaal niet anders. De M5 bumper valt verder terug dan de originele bumper aan de onderzijde waardoor je dat stalen blok nu ziet zitten. Verder is de achterzijde wel superdik met deze bumper !

freekje

Bericht door freekje » 25 feb 2014, 20:30

ja met de m5 achterbumper ben ik niet bekent maar bij een gewone m5 bumper past het allemaal 1 op 1
Richard had ook een m5 bumper op zijn 530d, ik weet niet of hij er ook last van had dat je dit bleef zien ??

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 25 feb 2014, 21:04

Dat van die moddekuipen voor aanpassen snap ik niet want het is zonder die dingen aan te passen ook gewoon netjes te krijgen. De diffusor moet inderdaad een gat ingemaakt worden. De trekhaak had ik aangepast. Dat stangetje waar die draaimechanisme aanzit heb ik 5 cm naar links gezt en wa afgezaagd en opnieuw gelast. Bij mij klapte de stopcontact precies naast het insteekgat van de trekhaak, volgens mij heb ik wel ergens gezegd tegen je dat je de diffuso moest verzagen maar dat je ook zelf twee koppelstangetjes kon fabriceren. Maar je wou dat netjes orgineel hebben. De ophanging is verder wel hetzelfde bij de achterschermen en modderkuipen achter

freekje

Bericht door freekje » 25 feb 2014, 21:17

de modderkuipen moeten aangepast worden, omdat de ronding van de m voor en achterbumper anders lopen, bij de beschrijving van het m pakket zit een duidelijke tekening hoe dit te doen, ook moeten er een paar andere gaten geboord worden omdat de gaten van de gewone bumper op een andere plaats zitten, dit is met de bijgeleverde tekening allemaal heel simpel aan te passen :)

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 25 feb 2014, 21:27

Klopt jongens en ze zitten er op hoor, geen zorgen, gaat allemaal goed, mistlampen er nog in, spiegels er op, auto poetsen en klaar. De stekker-aansluiting voor de trekhaak die je normaal naar beneden trekt gaat bij mij nu een klein stukje naar beneden, niet helemaal want dat hoeft ook niet, als de stekker er maar in past :ja:

Modderkuipen zijn verder niet aangepast, voor is ook geen m5 bumper maar M tech . Alleen bumperbalken dienden drastisch aangepast te worden zowel voor als achterzijde ivm rondingen van de bumpers.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 25 feb 2014, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.

freekje

Bericht door freekje » 25 feb 2014, 21:30

FOTO,S Bart....

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 25 feb 2014, 21:35

Hahahaha, stuk ongeduld jij hè Freekje ! Zal morgen wat posten,niet zeiken over kleurverschillen dan hè want moet ook nog poetsen ! Trouwens wat me op valt is de enorme kleurverschillen bij orientblauw bij verschillende lichtval, van de ene kant is kleur hetzelfde, andere kant niet, schrok me eerst wezenloos toen ik van de verkeere kant keek maar is hopelijk ook btje weg als ik gepoetst heb.

freekje

Bericht door freekje » 25 feb 2014, 21:45

ja Bart geduld heb ik nooit zo veel :gek:
en idd met poetsen kan het zijn dat het verschil wegvalt, maar bij mijn vorige e60 had ik ook alleen de bumpers en de side skirts laten spuiten, de volgende dag stond ie bij Intratuin op de parkeerplaats met het zonnetje erop en ik schrok mij een hoedje :jack:
gelijk maar terug naar de spuiter en alles laten uitnevelen op de voor en achterschermen, de kleur was toen hetzelfde als die ik nu heb en die is zeer vatbaar voor kleurverschil, vandaar nu gelijk maar even laten doen, hopen dat het bij jou meevalt als ie in de zon staat :ja:

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 25 feb 2014, 22:43

Denk dat het bij mij ook hierop gaat uitdraaien Freddie, geeft niet ben ik alleen weer ff kwijt.

hn500001

Bericht door hn500001 » 26 feb 2014, 09:20

even een vraag over het verlagen. Je bent 3 CM naar beneden gegaan. Ik heb een M onderstel op mij auto.
Ga ik ook 3 CM naar beneden met deze set? of het is het minder.

freekje

Bericht door freekje » 26 feb 2014, 09:58

hn500001 schreef:even een vraag over het verlagen. Je bent 3 CM naar beneden gegaan. Ik heb een M onderstel op mij auto.
Ga ik ook 3 CM naar beneden met deze set? of het is het minder.
Naar wat ik weet ga jij dan 1,5 cm naar beneden, wel is het zo dat het comfort van een eibachset beter is dan van een sportonderstel ;) , aan jou de keus of het al het werk waard is voor 1,5 cm, ik vind zelf van wel

freekje

Bericht door freekje » 26 feb 2014, 10:03

Morgen naar Delfgauw, bakkie laten verfrissen, en vrijdag ff uitlijnen, zo langzamerhand bijna klaar :leip:

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 26 feb 2014, 10:11

Word tijd dat ik wat voor je ga verzinnen Freddie, klaar kan niet he ! :gek:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Styling”