Pagina 8 van 14
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Geplaatst: 29 nov 2013, 15:12
door Dcreator
Lekker bezig weer man!

Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Geplaatst: 29 nov 2013, 16:45
door Tomba
Dcreator schreef:Lekker bezig weer man!

Thx Dcreator
Ik ben blij dat ik het tot zover nog allemaal zelf kan doen.
Ik heb geen idee wat een Dealer tegenwoordig voor urentarief hanteert maar dat zal wel niet misselijk zijn ben ik bang. Daarnaast vind ik het nog steeds leuk om te kunnen klussen aan mijn eigen auto zeker als je daar ook een plek ter beschikking hebt om te kunnen klussen.
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Geplaatst: 29 nov 2013, 17:08
door Dcreator
Zou het ook niet weten, ben dr ook niet benieuwd naar
Heb al projecten gehad waar een dealer niet eens meer aan zou beginnen!
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Geplaatst: 29 nov 2013, 17:21
door Tomba
Dcreator schreef:Zou het ook niet weten, ben dr ook niet benieuwd naar
Heb al projecten gehad waar een dealer niet eens meer aan zou beginnen!
Vraagje Dcreator, gezien jij misschien meer hebt gedaan en/of meer ervaring hebt dan ....
De koplampenglazen van mijn Xenon verlichting met sproeiers .... zijn die makkelijk los te koppelen zonder dat ik teveel dingen stuk kan maken?
Ik vind ze wat dof en wil deze, indien dat kan, polysten of zoiets.
Kan jij mij hier meer over vertellen?
Bij de zoekfunktie had iemand dit gedaan maar de foto's staan er niet meer op (topic uit 2008).
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Geplaatst: 29 nov 2013, 18:09
door matheeuwissen
Op ebay verkopen ze setjes. Ik heb ze bij mij ook gedaan.
Eerst met korrel 1000, daarna 1500 (machinaal). Daarna 2000 en 2500 handmatig, vervolgens polijsten en beschermlaag erover.
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Geplaatst: 29 nov 2013, 18:59
door Dcreator
Als het goed is kun je er weinig stuk aan maken, ff de gehele lamp unit eruit halen en dan krijg je ze zo los!
Kun je weinig fout mee doen zolang je gewoon goed oplet!
je hebt tegenwoordig een speciale coating, een maatje van me vertelde hierover en was hier super tevreden over, je schuurt dan de koplampen op zoals vaker gedaan wordt, en dan spuit je ze met een speciale coating, dat wordt keihard en je koplampen zijn als nieuw, en sterker als eerst!
Weet niet hoe dit spul heet, kan hem wel ff vragen binnenkort als je wil?
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Geplaatst: 29 nov 2013, 19:35
door Tomba
matheeuwissen schreef:Op ebay verkopen ze setjes. Ik heb ze bij mij ook gedaan.
Eerst met korrel 1000, daarna 1500 (machinaal). Daarna 2000 en 2500 handmatig, vervolgens polijsten en beschermlaag erover.
Wat voor setjes zijn dat?
En wat heb je dan precies gedaan?
Of ben je sneller klaar door 2 nieuwe koplampbeschermers (heten ze zo?) te kopen?
Of is dat weer te duur?
Dcreator schreef:Als het goed is kun je er weinig stuk aan maken, ff de gehele lamp unit eruit halen en dan krijg je ze zo los! Kun je weinig fout mee doen zolang je gewoon goed oplet!
je hebt tegenwoordig een speciale coating, een maatje van me vertelde hierover en was hier super tevreden over, je schuurt dan de koplampen op zoals vaker gedaan wordt, en dan spuit je ze met een speciale coating, dat wordt keihard en je koplampen zijn als nieuw, en sterker als eerst!
Weet niet hoe dit spul heet, kan hem wel ff vragen binnenkort als je wil?
Levert het geen problemen op met de koplampsproeiers? Heb zoiets gelezen hier en daar.
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Geplaatst: 29 nov 2013, 21:04
door DennieV
Ik heb mijn koplampen geschuurd (wetsand) en gepolijst,ze waren dof en vol steenslag.
Het openen is écht zeer simpel,komt geen schroefje aan te pas,wel beleid.
Ben begonnen met korrel p2000 (p1500 stond te lang op nalevering),daarna 2500 en 3000,dit alles gewoon met de hand en de kappen op schoot zodat je goed je schuursporen kan volgen.
Gebruik hiervoor wel een degelijk merk als 3M of Meguiars,Aldispul lekker daar laten liggen.
Vervolgens afbouwend (machinaal) gepolijst met Monello mezzo op oranje pad en een keer op groene pad,daarna met Monello finale op witte pad.
Dit alles afschermd met een wax.
Heb je al die detailspullen liggen en hoef je enkel schuurpapier te bestellen zoals ik,dan ben je véél goedkoper uit dan nieuwe kappen bestellen.
Zo niet,dan lekker nieuwe kappen bestellen.
Zie mijn showroom voor het voor/na resultaat.
Succes.
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Geplaatst: 30 nov 2013, 00:58
door Tomba
DennieV schreef:Ik heb mijn koplampen geschuurd (wetsand) en gepolijst,ze waren dof en vol steenslag.
Het openen is écht zeer simpel,komt geen schroefje aan te pas,wel beleid.
Ben begonnen met korrel p2000 (p1500 stond te lang op nalevering),daarna 2500 en 3000,dit alles gewoon met de hand en de kappen op schoot zodat je goed je schuursporen kan volgen.
Gebruik hiervoor wel een degelijk merk als 3M of Meguiars,Aldispul lekker daar laten liggen.
Vervolgens afbouwend (machinaal) gepolijst met Monello mezzo op oranje pad en een keer op groene pad,daarna met Monello finale op witte pad.
Dit alles afschermd met een wax.
Heb je al die detailspullen liggen en hoef je enkel schuurpapier te bestellen zoals ik,dan ben je véél goedkoper uit dan nieuwe kappen bestellen.
Zo niet,dan lekker nieuwe kappen bestellen.
Zie mijn showroom voor het voor/na resultaat.
Succes.
Bekende spullen DennieV, gebruik Monello al voor mijn auto
Zal zoeken naar het fijne schuurpapier.
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Geplaatst: 30 nov 2013, 07:57
door DennieV
Kijk!Dan ben je er al
Even op carclean voor €10 aan schuurvelletjes bestellen en je koplampen zijn weer nieuw straks.
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Geplaatst: 30 nov 2013, 10:18
door Tomba
DennieV schreef:Kijk!Dan ben je er al
Even op carclean voor €10 aan schuurvelletjes bestellen en je koplampen zijn weer nieuw straks.

gaan we zeker doen
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Geplaatst: 30 nov 2013, 10:19
door Tomba
Dcreator schreef:Als het goed is kun je er weinig stuk aan maken, ff de gehele lamp unit eruit halen en dan krijg je ze zo los!
Kun je weinig fout mee doen zolang je gewoon goed oplet!
je hebt tegenwoordig een speciale coating, een maatje van me vertelde hierover en was hier super tevreden over, je schuurt dan de koplampen op zoals vaker gedaan wordt, en dan spuit je ze met een speciale coating, dat wordt keihard en je koplampen zijn als nieuw, en sterker als eerst!
Weet niet hoe dit spul heet, kan hem wel ff vragen binnenkort als je wil?
Mag ik nog weten welke coating het was Dcreator?
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Geplaatst: 30 nov 2013, 14:31
door Tomba
Apart ..... heb ik alle bougie's vervangen en dan begint hij wat bokkerig te voelen, een kleine terugval krijgen, net alsof hij iets te kort krijgt. Kijk het nog wel een paar dagen aan anders toch maar controleren of alles goed gegaan is (eigenlijk kan er niets verkeerds gaan bij het vervangen van bougie's en de behuizingen erop drukken en vastzetten).
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Geplaatst: 30 nov 2013, 15:34
door JzAero
Wat voor hapering is het precies? Ik had tussen 1000 en 2500 toeren bij vollast accelereren dat ie misfired en voelde hij ook bokkerig aan. Ook alle bougies vervangen, LMM gecontroleerd en dergelijke en dat hielp allemaal niet. Uitlezen gaf ook geen oplossing. Als het je LMM betreft kan je hem ook loskoppelen en kijken of je blok er anders van gaat lopen. Misschien nokkenassensor?
Mijn oplossing was het omwisselen van een kapotte bobine. Cilinder 1 had een kapotte bobine waardoor die misfired. Bij cruisesnelheden had ik er helemaal geen last van, maar bij accelereren wel.
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Geplaatst: 30 nov 2013, 16:40
door Tomba
JzAero schreef:Wat voor hapering is het precies? Ik had tussen 1000 en 2500 toeren bij vollast accelereren dat ie misfired en voelde hij ook bokkerig aan. Ook alle bougies vervangen, LMM gecontroleerd en dergelijke en dat hielp allemaal niet. Uitlezen gaf ook geen oplossing. Als het je LMM betreft kan je hem ook loskoppelen en kijken of je blok er anders van gaat lopen. Misschien nokkenassensor?
Mijn oplossing was het omwisselen van een kapotte bobine. Cilinder 1 had een kapotte bobine waardoor die misfired. Bij cruisesnelheden had ik er helemaal geen last van, maar bij accelereren wel.
Even niet direct reageren op het pedaal, niet de directe reactie krijgen, zo nu en dan, vooral als je bv door een 90° bocht gaat en dan weer gas gaat geven. Niet constant maar zo nu en dan, dat had hij niet voordat ik de bougie's had vervangen. Voor de rest heb ik niets nagekeken of wat dan ook, nergens anders aan gezeten.
Rij ik weg en trap ik het pedaal in dan gaat hij zoals het hoort te gaan: mogelijk wat vuil in de benzine opgelopen of zoiets?
Moet je het laten uitlezen nadat je de bougie's hebt vervangen?
Het was by the way hetzelfde merk en type bougie die er al in zaten.