Aanlopend / tikkend geluid
Re: Aanlopend / tikkend geluid
Op dat filmpje kun je toch wel aardig horen dat de motor tikt. Zelf zou ik gelijk aan de kleppen en/of tuimelaars denken. Hoewel mijn dealer ook begon over de vanos. Schijnt dat die wel vaker gaan tikken. Misschien leuk dat je een zelfde fimpje maakt met hetzelfde toestel als de klachten zijn opgelost, dan heb je een goede 1 op 1 vergelijking. 

Ja, zeker rond de 1500 rpm hoor je het aardig.. Tikken is wellicht een beetje een overdreven benaming.. Dit is meer een soort van.. metaal op metaal aanlopen ofzo.. Kan er geen benaming voor vinden 

Ja, het klinkt gewoon niet lekker, noem het 'rauw'
. Je hoort gewoon dat het geen goed geluid is.

Tim, klopt toen zag ik je
ook staan. heb 'm vaker zien staan daarzo. zou fijn zijn als het is opgelost volgende week, dan kan je eindelijk een beetje genieten van je
.

2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Me too man.. hopen op die tuimelaars ! Sowieso ben ik wel erg te spreken over de dealer.. Ze denken goed mee, en komen me prima tegemoet qua prijs, dus dat valt gelukkig mee..
Tim, misschien is het wijs om je olie te verversen als je nieuwe tuimelaars hebt, met klem vragen om CASTROL TWS MOTORSPORT 10W60 !
Ben benieuwd of de vervanging van de tuimelaars het probleem oplossen!

Ben benieuwd of de vervanging van de tuimelaars het probleem oplossen!

Laatst gewijzigd door willem-57 op 14 jul 2011, 22:36, 2 keer totaal gewijzigd.
- Albert..M3
of ff paar dagen rijden met de oude olie . zo dat het rommel (stukje pakkingen of iets anders) door de olie zit .en dan na paar dagen . nieuwe olie en filter er doen.
dat hebben ze wel tegen mij gezegt.
dat hebben ze wel tegen mij gezegt.
wanneer moet je naar de dealer toe ben ook wel benieuwd 

Ik zou de auto eigenlijk afgelopen Maandag droppen bij Hans Severs, alleen bleken de tuimelaars niet op voorraad.. Zijn nu besteld en komen pas de 2e week van Augustus binnen.. Lekker k*t is dat ! 

- Albert..M3
dat is zeker mooi kloten.
Ben je lekker mee. succes met wachten;)
-
als het inderdaad de tuimalaars zijn zou ik er niet langer meer mee rijden , snap niet dat ze niet eerst tuimelaars / nokkenassen goed inspecteren
als je straks een beetje pech hebt is het dat ook nog niet eens
zou het mischien nog zoiets als lekke pakking uitlaat spruitstuk kunnen zijn ? , heb ik ook al wel eens meegemaakt , klonk dan net als een gaar drijfstanglager
Arjan
als je straks een beetje pech hebt is het dat ook nog niet eens
zou het mischien nog zoiets als lekke pakking uitlaat spruitstuk kunnen zijn ? , heb ik ook al wel eens meegemaakt , klonk dan net als een gaar drijfstanglager
Arjan
Sluit me aan met bovenstaande reactie, versleten tuimelaars kunnen je nokkenas beschadigen, en dan wordt het kostenplaatje wel een stuk hoger. 

Ik weet niet in hoeverre ze de tuimelaars hebben nagekeken vorige keer. Ze zeiden dat ze er goed uitzagen.. maar gaan ze nu dus wel vervangen.. Lastig verhaal ...
Ik rij er nu in ieder geval minimaal mee..
Ik rij er nu in ieder geval minimaal mee..
- Albert..M3
voor dat je nokkenasen beginnen te slijten . dan moeten je tuimelaars wel ver heen zijn hoor. de nokkenasen van mij kon je niks aan zien terwijl er 1 tuimelaar bij was die super slecht was.
nokkenas kost in duitsland 600 euro. 1 tuimelaar kost daar 19 euro.
nokkenas kost in duitsland 600 euro. 1 tuimelaar kost daar 19 euro.