Chip Tuning
Re: Chip Tuning
ok, maar G power is idd een gerespecteerd merk en tuner.
Daar zou ik hem ook wel van nemen waarschijnlijk. Niet elke powerbox is hetzelfde natuurlijk
Daar zou ik hem ook wel van nemen waarschijnlijk. Niet elke powerbox is hetzelfde natuurlijk
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

-
Aron
Re: Chip Tuning
zoals ik al zei...
ik rij rustig...ben errug zuinig op mn waggie!!
Dussse chippen wordt een van mn laatste mod denk ik...
mss binnenkort alvast de sprintbooster...eerst weer ff sparen pfff
Houd het modden dan ook nooit op???
ik rij rustig...ben errug zuinig op mn waggie!!
Dussse chippen wordt een van mn laatste mod denk ik...
mss binnenkort alvast de sprintbooster...eerst weer ff sparen pfff
Houd het modden dan ook nooit op???
Re: Chip Tuning
wat had je dan voor een reaktie verwacht van de leverancier zelf - die gaat zijn eigen produkten niet afkraken.Kingfisher schreef:Na de zoveelste negatieve opmerking over powerboxen begon ik me toch een beetje zorgen te maken om mijn G-power powerbox. Om die reden heb ik het tuningbedrijf dat verantwoordelijk is voor mijn powerbox, maar eens gemaild. Dit was hun reactie:
er zal uiteraard verschil bestaan tussen de ene en de andere powerbox. Ik heb gewoon meer vertrouwen in de methodiek van bedrijven zoals Beek en Carly. Maar er is voor elk wat wils !
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: Chip Tuning
Hallo,
Ik ben in het bezit van een E61 535D touring van 2009 en heb deze bij een km stand van rond de 30.000km laten tunen door ziptuning. Inderdaad 340 pk en 680nm.(zegen ze) Voldoet me prima. Nu 52.000km op de teller. Een waanzinge soeplese en in een wip op of over de 200.
Op hun site wordt geschreven dat de wagen na tuning 300 zou rijden, dat dus weer niet , maar ik vindt 270 hard zat.
Laatst met een M5 opgereden. tot ca 150km per uur kon ik hem wel bijhouden daar na reed die me los.
Over gevolgen van de tuning zit in niet overin. Mijn oude (prive)auto (BMW e39 530d) ook laten tunen. Pas bij 320.000km de versnellingsbak moeten reviseren en de turbo laten vervangen. voor de rest geen problemen. Staat inmiddels op de 420.000km met nog steeds de tuning software er op. Wel met beleid altijd gebrukt. Dus eerst rustig warm rijden voordat er echt vermogen wordt gevraagd.
Btouring.
Ik ben in het bezit van een E61 535D touring van 2009 en heb deze bij een km stand van rond de 30.000km laten tunen door ziptuning. Inderdaad 340 pk en 680nm.(zegen ze) Voldoet me prima. Nu 52.000km op de teller. Een waanzinge soeplese en in een wip op of over de 200.
Op hun site wordt geschreven dat de wagen na tuning 300 zou rijden, dat dus weer niet , maar ik vindt 270 hard zat.
Laatst met een M5 opgereden. tot ca 150km per uur kon ik hem wel bijhouden daar na reed die me los.
Over gevolgen van de tuning zit in niet overin. Mijn oude (prive)auto (BMW e39 530d) ook laten tunen. Pas bij 320.000km de versnellingsbak moeten reviseren en de turbo laten vervangen. voor de rest geen problemen. Staat inmiddels op de 420.000km met nog steeds de tuning software er op. Wel met beleid altijd gebrukt. Dus eerst rustig warm rijden voordat er echt vermogen wordt gevraagd.
Btouring.
Re: Chip Tuning
wat is nu de beste betaalbare tuning?
Moet ik naar Beek of moet ik naar Carly? Of moet ik nog ergens anders heen? Geen ziptuning iig.
Ik begin in ieder geval steeds minder twijfels te hebben over de automaat. Als ze tegenwoordig al die huis -tuin en keuken auto's van mijn collega's (Dit is niet denigrerend bedoeld, maar wat moet ik anders vinden van een renault of een kia?!?) bij de garage ook meteen tunen, moet het met een 530d automaat toch ook wel kunnen zonder dat er iets kapot gaat? We hebben het hier tenslotte niet over MADE IN CHINA.
Moet ik naar Beek of moet ik naar Carly? Of moet ik nog ergens anders heen? Geen ziptuning iig.
Ik begin in ieder geval steeds minder twijfels te hebben over de automaat. Als ze tegenwoordig al die huis -tuin en keuken auto's van mijn collega's (Dit is niet denigrerend bedoeld, maar wat moet ik anders vinden van een renault of een kia?!?) bij de garage ook meteen tunen, moet het met een 530d automaat toch ook wel kunnen zonder dat er iets kapot gaat? We hebben het hier tenslotte niet over MADE IN CHINA.
Re: Chip Tuning
Het best betaalbaar ? - dat ligt aan jouw portemonnee ! Daar kan een ander niks over zeggen.
Turbo diesels hebben een hele ruime marge waaruit je extra vermogen kunt laten vrijkomen. Een tip van Carly Motors was om nooit iets te laten veranderen aan de turbodruk (wat sommige chiptuners wel doen) want dan moet je eigenlijk ook delen van het motorblok aan gaan passen om de levensduur te waarborgen. Maarja, weet jij veel wat sommige tuners nou echt doen als ze met hun laptop nieuwe software in je auto uploaden ?
Carly is een topper op motorsportgebied en dat zijn hun prijzen ook; rond de 1000 euro. Van Beek zit op de helft daarvan en volgt enigszins dezelfde methode. Wat je moet weten is dat Van Beek eigenlijk 1 keer veel tijd heeft gestoken in het ontwikkelen van een nieuwe mapping en deze nu telkens 1 op 1 kopieert naar elke auto (van hetzelfde type natuurlijk). Bij Van Beek ben je daarom ook binnen een kwartier klaar. Als je wilt, kun je nog een rollenbank sessie erbij boeken, maar dat hoeft niet.
Carly daartegen maakt een mapping op maat voor elke auto apart en daar gaat tijd in zitten. Een van de oude managers van Van Beek werkt nu bij Carly omdat hij niet van eenheidsworst hield en maatwerk wilde leveren.
Daar zit het verschil in, tussen die twee.
Suyker heeft bij DigiCar chiptuning laten doen (599 euro met 3 jr garantie) en is daar heel tevreden over, dusja .. voor elk wat wils he !
Ik ben benieuwd wat jij gaat doen !
Turbo diesels hebben een hele ruime marge waaruit je extra vermogen kunt laten vrijkomen. Een tip van Carly Motors was om nooit iets te laten veranderen aan de turbodruk (wat sommige chiptuners wel doen) want dan moet je eigenlijk ook delen van het motorblok aan gaan passen om de levensduur te waarborgen. Maarja, weet jij veel wat sommige tuners nou echt doen als ze met hun laptop nieuwe software in je auto uploaden ?
Carly is een topper op motorsportgebied en dat zijn hun prijzen ook; rond de 1000 euro. Van Beek zit op de helft daarvan en volgt enigszins dezelfde methode. Wat je moet weten is dat Van Beek eigenlijk 1 keer veel tijd heeft gestoken in het ontwikkelen van een nieuwe mapping en deze nu telkens 1 op 1 kopieert naar elke auto (van hetzelfde type natuurlijk). Bij Van Beek ben je daarom ook binnen een kwartier klaar. Als je wilt, kun je nog een rollenbank sessie erbij boeken, maar dat hoeft niet.
Carly daartegen maakt een mapping op maat voor elke auto apart en daar gaat tijd in zitten. Een van de oude managers van Van Beek werkt nu bij Carly omdat hij niet van eenheidsworst hield en maatwerk wilde leveren.
Daar zit het verschil in, tussen die twee.
Suyker heeft bij DigiCar chiptuning laten doen (599 euro met 3 jr garantie) en is daar heel tevreden over, dusja .. voor elk wat wils he !
Ik ben benieuwd wat jij gaat doen !
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: Chip Tuning
uiteindelijk 499 betaald. Zeer tevreden. Gaat als een jekko bij 3000 RPM. EN blijft maar gaan zonder stottering
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

Re: Chip Tuning
Suyker, halen ze dan ook de VMax eraf?
Re: Chip Tuning
Ik heb m'n e46 320d bij OBD Tuning in St. Jansklooster laten doen, ook een prima tent! Die schrijft zelf de software die veel andere chippers gebruiken. Schrijft ook een berg chips voor de 130i Cup. Prima kerel, goede service!
Re: Chip Tuning
DAt moet je ff navragenz3mrunner schreef:Suyker, halen ze dan ook de VMax eraf?
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

Re: Chip Tuning
Vandaag bij digicar geweest. Voor 400 euries laten tunen. Heb nu als het goed is 250 pk en 580 Nm
. Ben benieuwd. Heb wel gemerkt dat het roetfilter op is en dat de demper slecht is.
Ze boden bij digicar aan de helft van het roetfilter er uit te halen en de software aan te passen. Iemand daar een mening over?
Ze boden bij digicar aan de helft van het roetfilter er uit te halen en de software aan te passen. Iemand daar een mening over?
Re: Chip Tuning
ja dat schijnt een goede oplossing te zijn idd. Volgens 2 anderen specialisten kan je er tonnen km mee rijden.
Lekker top gear gekeken daar ?
Bij mij komt er een bak power vanaf 3000 toern. Hoest dat bij jou?
Hoe heb je gemerkt dat de roetfilter en demper slecht is dan?
Lekker top gear gekeken daar ?
Bij mij komt er een bak power vanaf 3000 toern. Hoest dat bij jou?
Hoe heb je gemerkt dat de roetfilter en demper slecht is dan?
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

Re: Chip Tuning
Ik heb laatst gehoord dat chippen niet goed is voor de automaatbak.
Er komt dan teveel koppel op en slijt de automaat extra hard ofzo?
Vervolgens heb ik dit aan een chiptuner gevraagd, en die zij dat ze de automaatbak hierop aanpassen
Er komt dan teveel koppel op en slijt de automaat extra hard ofzo?
Vervolgens heb ik dit aan een chiptuner gevraagd, en die zij dat ze de automaatbak hierop aanpassen
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Chip Tuning
Klinkt als een tuner die graag iets verkoopt 
Re: Chip Tuning
Ga over twee weken daarom preventief de olie laten vervangen van de automaatbak en de deze laten reinigen.
Merkte net wel dat ie nog iets makkelijker inhaalt nu. Je moet erg oppassen met doseren. Die 600 Nm koppel is venijnig
De auto heeft blijkbaar 2000 km terug een noodgeneratie uitgevoerd (niets van gemerkt overigens). Dit geeft wel aan dat het filter aan de beurt is. We hoorden daarnaast vandaag bij het rijden met de auto dat de demper wat lawaaiig is, dus denk een lekje oid.
Trouwens nog een vraag. Wie van jullie weet welke remblokken en schijven standaard onder een 530d moeten? Moet ze achter vervangen en ga dat zelf doen maar wil er geen troep onder leggen.
Merkte net wel dat ie nog iets makkelijker inhaalt nu. Je moet erg oppassen met doseren. Die 600 Nm koppel is venijnig
De auto heeft blijkbaar 2000 km terug een noodgeneratie uitgevoerd (niets van gemerkt overigens). Dit geeft wel aan dat het filter aan de beurt is. We hoorden daarnaast vandaag bij het rijden met de auto dat de demper wat lawaaiig is, dus denk een lekje oid.
Trouwens nog een vraag. Wie van jullie weet welke remblokken en schijven standaard onder een 530d moeten? Moet ze achter vervangen en ga dat zelf doen maar wil er geen troep onder leggen.

