DIY Uitleesapparatuur

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
dominic

DIY Uitleesapparatuur

Bericht door dominic » 22 feb 2009, 21:15

Hallo Mede BMW rijders

Ik heb in mijn auto fouten zitten oa een airbag probleem (srs lampje brand)
deze wilde ik uitlezen heb vervolgens op obd-tools.nl deze set gekocht
http://www.diagnoseapparatuur.nl/shop.h ... product=41
met dit apparaat kon ik me foutcodes uitlezen ze hadden alleen niet de lijst met wat de fouten betekenen :+
dus omgeruild voor deze http://www.diagnoseapparatuur.nl/shop.h ... product=69
deze werkte ook niet goed dus ook terug gestuurd

Nu is mijn vraag wat is een goed diagnose systeem en waar is het te koop?
Ik wil graag een systeem om alle foutcodes te kunnen uitlezen met een duidelijke fout omschrijving

Al vast bedankt voor de reacties

Fabian79

Re: DIY Uitleesapparatuur

Bericht door Fabian79 » 22 feb 2009, 21:19

Van snap-on is er een mooi apparaat, beetje prijzig alleen.
Edit:
ff googled, de MT2500. Das echt een topapparaat.
Mag ik vragen waarom je zelf uit wil lezen. Dit gebruik je toch niet dagelijks?
En als je dan de fout vindt. Kan je dan ook de conclusie trekken met wat er allemaal mis kan zijn. Een foutcode wil niet meteen aangeven wat het euvel is.
Spoiler: Laat zien
en uiteraard het probleem oplossen dan ook?
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

dominic

Bericht door dominic » 22 feb 2009, 21:43

Bedoel dan wel een normale prijs

Ik wil graag zelf uitlezen zo dat ik kan zien of wat ik gemaakt heb ook goed gelukt is en ga niet elke keer naar de dealer a weet ik veel hoeveel dat kost

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 23 feb 2009, 07:38

Het uitlezen is niet zo heel verschrikkelijk duur. Ik d8 tussen de 50 en 100 euro.(ik doe het zelf altijd met zo'n apparaat van snap-on, omdat ik die zo kan pakken ;) )

Maar dan rest natuurlijk ook het punt of je dan ook kan resetten? Dat zal waarschijnlijk wel neem ik aan.
Marktplaats een beetje in de gaten houden, misschien kan je nog es een apparaatje op de kop tikken.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 23 feb 2009, 09:32

Fabian79 schreef:Het uitlezen is niet zo heel verschrikkelijk duur. Ik d8 tussen de 50 en 100 euro.(ik doe het zelf altijd met zo'n apparaat van snap-on, omdat ik die zo kan pakken ;) )

Maar dan rest natuurlijk ook het punt of je dan ook kan resetten? Dat zal waarschijnlijk wel neem ik aan.
Marktplaats een beetje in de gaten houden, misschien kan je nog es een apparaatje op de kop tikken.
50 tot 100 euro voor alleen uitlezen niet duur?
Voor 120 euro heb je zelf een uitlees apparaat, heb je er in 2 of 3 keer dus al uit + je kan andere mensen helpen voor een normaal bedrag.
Ik heb in mijn auto fouten zitten oa een airbag probleem (srs lampje brand)
deze wilde ik uitlezen heb vervolgens op obd-tools.nl deze set gekocht
http://www.diagnoseapparatuur.nl/shop.h ... product=41
met dit apparaat kon ik me foutcodes uitlezen ze hadden alleen niet de lijst met wat de fouten betekenen :+
Kun je dat lijstje nergens opsnorren? Als het apparaat goed werkt moet dat toch wel op te lossen zijn?

Om je SRS lampje te laten resetten moet je naar de dealer.
MIsschien is per ongeluk je contact aangeweest terwijl er een airbag losgekoppeld is. Deze fouten blijven vaak staan tot het systeem gereset is.
Verder wil ik je waarschuwen dat je een zeer grote kans hebt dat je airbags niet vuren bij een ongeluk. En geloof me, je hoofd is echt niet harder dan het stuur ;)
REVIN short shifters! Voor bijna alle BMW's.
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.

De AutoFans.nl Trackday kalender!

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 23 feb 2009, 09:46

dominic schreef:Ik heb in mijn auto fouten zitten oa een airbag probleem (srs lampje brand)
Lees eens in dit topic voor de (waarschijnlijke) oorzaak:
http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f= ... lit=airbag

dominic schreef: een duidelijke fout omschrijving
Heb je hier iets aan?:
http://www.scribd.com/doc/1703639/BMW-ERROR-CODES
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

320driver

Bericht door 320driver » 23 feb 2009, 09:52

Ik heb via http://www.bimmertools.com in Amerika een Peake Tool besteld voor $140,00, daarmee kun je codes uitlezen en de lampjes resetten. Hier zit ook een boekje bij met alle officiële BMW codes. Dit is niet een tool voor algemene scan maar een specifieke tool voor BMW's. Ik lees liever zelf de code uit en ga eventueel dan naar de dealer met die code. Zo hoeven ze het niet uit te lezen want ik vind 30 Euro om een code uit te lezen belachelijk maar dat zal wel aan mij liggen.
Ze kunnen dan eventueel direct aan de slag met die code. Het is gewoon een handig klein apparaatje die ik in m'n dashboardkastje heb liggen voor het geval dat.. Gelukkig heb ik hem nog niet hoeven gebruiken maar als het een keer gebeurd ben ik voorbereid en $140,00 vind ik niet duur voor zo'n scantool.
Features:

* Available for most BMWs built between 2001-2007 (back to 87 as "U" Configuration)
* Covers Diesel Models .
* Displays all BMW-factory engine fault codes; allowing you to do your own engine diagnostic! A big step up from "generic" code readers.
* Resets the Engine light (AKA "Check Engine" or "Service Engine Soon")
* Resets the Oilservice and Inspection lights, and service mileage (does not reset CBS.)
* Very easy to use
* Low cost ($149.99)*
* Includes instruction manual and code chart
* Includes protective storage case.

* Available in three plug configurations (20 pin, 16 pin, and 20+16pin for mechanics)to suit your application. Check compatibility.
http://www.peakeresearch.com/fcx3.htm

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 23 feb 2009, 10:27

320driver schreef:Ik heb via http://www.bimmertools.com in Amerika een Peake Tool besteld voor $140,00, daarmee kun je codes uitlezen en de lampjes resetten. Hier zit ook een boekje bij met alle officiële BMW codes. Dit is niet een tool voor algemene scan maar een specifieke tool voor BMW's. Ik lees liever zelf de code uit en ga eventueel dan naar de dealer met die code. Zo hoeven ze het niet uit te lezen want ik vind 30 Euro om een code uit te lezen belachelijk maar dat zal wel aan mij liggen.
Is deze ook voor meerdere versies van de BMW tegelijk (E30 t/m E46)?
Dat zou ik wel handig vinden :)
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.

320driver

Bericht door 320driver » 23 feb 2009, 11:27

Yep:

The R5-FCXIII will work on most BMWs with production dates between 1987 and 2000 - Now including non-US Spec and Diesel models!

En dit is het type tool dat je moet hebben voor BMW's na 2000

Peake Research R5-FCXIII-16 Engine Scan Tool

For 2001-2006 BMWs, including both Gas AND Diesel models in North America, Europe, and many other nations!

Dit is em:
Afbeelding

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 23 feb 2009, 12:30

Ah, maar dan zou ik de bovenste nodig hebben daar ik een 98er E46 heb.

Ik heb ook nog collega's en vrienden met E30s en E36s dus dat zou wel schelen :)

320driver

Bericht door 320driver » 23 feb 2009, 15:34

Ja die kunnen hem ook gebruiken, BMW's vanaf 1987!!
Je kunt hem bestellen via bimmertools en je CC, ongeveer twee weken levertijd dat wel maar dan heb je wel wat 8)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”