Wat voor onderstel heeft mijn auto?
Wat voor onderstel heeft mijn auto?
Ik heb een 330Ci van maart 2004. Ik vind 'm (17 inch wielen) redelijk straf qua vering en comfort, maar dat is subjectief natuurlijk. Vermoedelijk, maar ik weet dat niet zeker, is deze auto af-fabriek al wat 'lager gelegd', maar hoeveel? Misschien is een 330Ci af-fabriek ook wel straffer geveerd. Hoe kan ik dat te weten komen?
Re: Wat voor onderstel heeft mijn auto?
Volgens mij heeft een 330ci altijd een M onderstel.
Die zou iets harder kunnen zijn als een standaard onderstel, maar in de praktijk vind ik het verschil tussen de twee niet zo groot. Ik rijd regelmatig beide door elkaar
Die zou iets harder kunnen zijn als een standaard onderstel, maar in de praktijk vind ik het verschil tussen de twee niet zo groot. Ik rijd regelmatig beide door elkaar

Maar kan ik dat ergens zien of vinden?Griffendahl schreef:Volgens mij heeft een 330ci altijd een M onderstel.
Je kan bij de dealer een lijstje uit laten draaien met de exacte specificatie van je auto, gaat op basis van je chassisnummer en zijn geen kosten aan verbonden.
Verder moet ik me op basis van de foto's wel heel erg sterk vergissen als jij geen M onderstel hebt op je coupe.
Verder moet ik me op basis van de foto's wel heel erg sterk vergissen als jij geen M onderstel hebt op je coupe.
Dan ga ik dat eens doen. Dank je.Griffendahl schreef:Je kan bij de dealer een lijstje uit laten draaien met de exacte specificatie van je auto, gaat op basis van je chassisnummer en zijn geen kosten aan verbonden.
Alle 330Ci's hebben af fabriek een sportonderstel.
Hoeveel lager is dat?Maestroxl schreef:Alle 330Ci's hebben af fabriek een sportonderstel.
Is dat dan automatische een M-onderstel?
Zou dat ook voor de diesels gelden dan?330dM schreef:Volgens mij hebben alle 330's af-fabriek een sportonderstel, tenzij de auto speciaal zonder is besteld.Alle 330Ci's hebben af fabriek een sportonderstel.
Ik heb laatst eens zo'n lijst opgevraagd bij de dealer, maar daar was niets over het onderstel in genoemd.

Volgens mij is het verschil tussen 2 en 3 dat 2 de stuggere dempers bevatten en 3 ook de verlaging.
0226 heet in het nederlands namelijk: Sportonderstel met carrosserieverlaging
Overigens is het M Sportpakket bij mij 0337... ??
0226 heet in het nederlands namelijk: Sportonderstel met carrosserieverlaging
Overigens is het M Sportpakket bij mij 0337... ??
Zal dat ook opgaan voor een geimporteerde auto ?Griffendahl schreef:Je kan bij de dealer een lijstje uit laten draaien met de exacte specificatie van je auto, gaat op basis van je chassisnummer en zijn geen kosten aan verbonden.
Mijn auto heeft zn jeugd door gebracht in Duitsland en is sinds een jaar geemigreerd.

Voor dat ik m kocht stond in de omschrijving van de dealer dat ie een "M techniek onderstel" had, maar dat zegt me nu niet zo veel.
Wat is jullie idee ?
En zou een Eibach Pro Line voldoende zijn ? ( voor 30mm en achter 25mm )

Is geen enkel probleem, mijne is ook ooit zijn carriere begonnen bij onze zuiderburen, maar nu die echt lekker in vorm komt is die hier. Ik kon echter ook gewoon zo'n lijstje laten uitdraaien.ramio schreef:Zal dat ook opgaan voor een geimporteerde auto ?
Mijn auto heeft zn jeugd door gebracht in Duitsland en is sinds een jaar geemigreerd.![]()
Ik kan in de aan mij gemailde lijst helaas niets terugvinden ... x|
VIN = KK08692
Dusseh .. als iemand wil opzoeken ... GRAAG |p
VIN = KK08692
Dusseh .. als iemand wil opzoeken ... GRAAG |p
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
- DJLeonardo
Mijn or. duitse 330i heeft in de optielijst voorin het boekje staan: Sportliche fahrwerk abstimmung.
Blijkbaar dus toch niet standaard? :?
Blijkbaar dus toch niet standaard? :?
BMW E90 330iA, BMW E87 118i