Bericht
door Davi » 12 feb 2009, 22:39
- Ik heb 5.000 km geleden een oliebeurt gehad bij een BMW dealer. Lijkt me dat de juiste olie inging daar.
- Luchtfilter was nog redelijk schoon, veel meer wit dan grijs in ieder geval.
- Ik heb de auto nu 20.000 km in mijn bezit, en heb zelf nog nooit injectorcleaner gebruikt.
- Voor zover ik weet rookt mijn auto niet, wel zie ik heel soms met de juiste belichting snachts (auto met xenon achter je) bij flink optrekken een pufje. Maar als ik er op probeer te letten dan zie ik het nooit, alleen soms in mijn spiegel uit mijn ooghoeken. Overdag sowieso niet.
- Ik rij veel woon-werk verkeer, maar niet vaak lukt het me net voor of na de files te rijden. Als ik rij, dan zijn het afstanden van 40-70 km achtereen, 90% snelweg, 10% provinciaal. Boodschappen (en kleine stadsritjes) doen we met de boodschappen auto (daar is ie toch voor |p ).
- Op de snelweg rij ik veel op de cruise control, tussen de 90 en 130 (afhankelijk van de max snelheid en overig verkeer). Optrekken doe ik beheerst, kom eigenlijk altijd tussen de 2.000 en 2.500 toeren uit. Wel staat de ecometer-naald dan al voorbij de 20...
- Ik rij 99% van de tijd in 'D'. 'S' alleen als ik in wil halen. Haast nooit dus.
- Ik heb eigenlijk ook geen klachten over de motor, houdt niet in ofzo. Wel trilt het behoorlijk, maar volgens mij is dat diesel eigen (teller staat nu op 150.000+). Het enige wat ik fors vind is het verbruik, vergeleken bij andere 320d's... of is het juist normaal? Fabrieksopgave (automaat) zegt 6,9 l/100km gecombineerd, ik zit op 7,3.