alarm die spontaan afgaat
alarm die spontaan afgaat
Ik had het eerder in een topic hier in 1 van mijn posts vermeld. Ik begin er nu laatste tijd meer last van te krijgen dat me alarm gewoon spontaan ineens uit zich zelf af gaat. Terwijl er gewoon helemaal niks aan de hand is. Ik heb dit ook met het interieur alarm uit geprobeerd maar idemdito.
Enig idee waar door dat kan komen? Ik heb alle deuren, achter klep, motor kap gecheckt maar alles is dicht en ook me ramen..
ik begrijp er maar niks van..Misschien dat iemand hier op het forum ook tegen zoiets is aangelopen en mij een richting kan geven waar ik moet zoeken want ik zou niet weten waar ik moet beginnen
Enig idee waar door dat kan komen? Ik heb alle deuren, achter klep, motor kap gecheckt maar alles is dicht en ook me ramen..
ik begrijp er maar niks van..Misschien dat iemand hier op het forum ook tegen zoiets is aangelopen en mij een richting kan geven waar ik moet zoeken want ik zou niet weten waar ik moet beginnen
Re: alarm die spontaan afgaat
Als het gaat om een OEM alarm, dan kan het wel eens zijn dat je tilt sensor stuk is. Deze zorgt ervoor, dat wanneer de wagen in een andere hoek komt (zoals bij opkrikken bij stelen van wielen) het alarm afgaat.
Dit komt wel eens vaker voor (Bij de E46 weet ik het niet zeker, maar bij de E39 komt het voor) door de koude.
Je kan misschien eens testen of die sensor uberhaupt nog werkt. Sluit je wagen, wacht een kwartier, en krik hem dan een beetje op... Als hij werkt is waarschijnlijk dat niet het probleem. Anders zou ik eens naar de dealer gaan!
Dit komt wel eens vaker voor (Bij de E46 weet ik het niet zeker, maar bij de E39 komt het voor) door de koude.
Je kan misschien eens testen of die sensor uberhaupt nog werkt. Sluit je wagen, wacht een kwartier, en krik hem dan een beetje op... Als hij werkt is waarschijnlijk dat niet het probleem. Anders zou ik eens naar de dealer gaan!
Ik zal dat maar morgen proberen dan..hoop dat die vanacht niet afgaat.
Ze zeggen op het internet ook wel dat het of aan je sensor onder de motorkap of die sensor in je bagage klep kan liggen? Nu weet ik waar die sensor zit onder me motorkap..alleen weet niet waar die achter in zit ? En zitten er ook sensors op je deuren ? Misschien dat die niet goed zijn meer ofzo ?
Ze zeggen op het internet ook wel dat het of aan je sensor onder de motorkap of die sensor in je bagage klep kan liggen? Nu weet ik waar die sensor zit onder me motorkap..alleen weet niet waar die achter in zit ? En zitten er ook sensors op je deuren ? Misschien dat die niet goed zijn meer ofzo ?
Elke deur heeft een sensor... Dit kan je zien op je dashboard, als je een deur open doet, zie je toch welke deur open is op je dash... Het kan één van die sensors zijn, maar uit ervaring denk ik dat het waarschijnlijker is dat het de tilt sensor is (als het bij de E46 hetzelfde is als bij de E39 toch)...
waar zit deze tilt sensor dan ongeveer ? In de Kofferbak ergens ?
En kan ik deze tilt sensor gevoeligheid aanpassen of moet ik het meteen compleet vervangen ?
Trouwens heb nu even de sensor losgekoppeld onder de motorkap. Even kijken of die weer spontaan afgaat.
En kan ik deze tilt sensor gevoeligheid aanpassen of moet ik het meteen compleet vervangen ?
Trouwens heb nu even de sensor losgekoppeld onder de motorkap. Even kijken of die weer spontaan afgaat.
Waar die sensor zit weet ik niet bij een E46. Misschien is het verstandig om even naar de dealer te gaan, en even te laten uitlezen. Zij zien dan direct wat er scheelt...
Erg vervelend dat hij zo kan af gaan, en zeker in de nacht.
Zou idd naar dealer gaan voor het uitlezen, elke alarmmelding wordt opgeslagen in het geheugen dus kunnen ze zo zien waar hij alarm geeft.
Persoonlijk zou ik hem gewoon met de sleutel op slot draaien als hij zo maar uit het niets af gaat.
Nadeel geen alarm voordeel wel lekker rustig .
Zou idd naar dealer gaan voor het uitlezen, elke alarmmelding wordt opgeslagen in het geheugen dus kunnen ze zo zien waar hij alarm geeft.
Persoonlijk zou ik hem gewoon met de sleutel op slot draaien als hij zo maar uit het niets af gaat.
Nadeel geen alarm voordeel wel lekker rustig .
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
- Ton 320D Touring
Ik heb het ook eens gehad dat het alarm s'-avonds "spontaan" afging.
Toen ik het interieur met een zaklantoorn beter inspecteerde, bleek er een klein vliegje in de auto te zitten.
En door het gefladder ging de interieursensor af.
Toen ik het interieur met een zaklantoorn beter inspecteerde, bleek er een klein vliegje in de auto te zitten.
En door het gefladder ging de interieursensor af.
De tiltsensor zit aan de rechterwand in de kofferbak. Volgens mij is deze alleen uit/in te schakelen en verder niets instelbaar. Is je accu nog wel 100% in orde?GoGo22 schreef:waar zit deze tilt sensor dan ongeveer ? In de Kofferbak ergens ?
waarschijnlijk is de noodstroomsirene kapot zit bij in de gewone sirene en zorgt ervoor dat de sirene ook afgaat als bij inbraak de accu wordt losgekoppeld,er gaat na verloop van tijd vocht in zitten,oplossing is de sirene vernieuwen.
gr hans
gr hans
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Als je de komende tijd niet direct bij de dealer komt, moet je je auto 2x afsluiten.
Naar mijn weten wordt dan de interieursensor en de tiltsensor uitgeschakeld.
Heb je voorlopig in ieder geval een goede nachtrust.
Dus; ipv 1x drukken, 2x drukken. (met 1sec pauze er tussen ofzo)
Naar mijn weten wordt dan de interieursensor en de tiltsensor uitgeschakeld.
Heb je voorlopig in ieder geval een goede nachtrust.
Dus; ipv 1x drukken, 2x drukken. (met 1sec pauze er tussen ofzo)
-
BMWe46320d
Ik dacht altijd dat de tiltsensor in het midden op je dakhemel zat
wat is dat dan?
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Das de interieur sensor. Werkt op ultrasoon dacht ik.BMWe46320d schreef:Ik dacht altijd dat de tiltsensor in het midden op je dakhemel zatwat is dat dan?
Mannen thanks voor jullie reacties.. Maar met de interieur sensor uit ging die ook af...
Ik heb nu de alarm sensor onder me motorkap even losgekoppeld. Ik ga even paar dagen aan kijken of die nu afgaat spontaan. Als die niet afgaat weet ik iedergeval waar het aan ligt. Heb hem vanochtend los gekoppeld tot nu toe geen problemen. Ik laat nog wel weten of dat het probleem was. Nogmaals thanks mannen..
Ik heb nu de alarm sensor onder me motorkap even losgekoppeld. Ik ga even paar dagen aan kijken of die nu afgaat spontaan. Als die niet afgaat weet ik iedergeval waar het aan ligt. Heb hem vanochtend los gekoppeld tot nu toe geen problemen. Ik laat nog wel weten of dat het probleem was. Nogmaals thanks mannen..
Mensen wou even een update geven over mijn situatie.
Sinds ik dus die motorkap sensor heb los gekoppeld gaat mijn alarm niet meer spontaan af. Dus nu weet ik iedergeval waar het aan ligt. Dit gewoon ter info voor mensen die dus misschien ook tegen dit probleem oplopen.
Nog bedankt allemaal
Sinds ik dus die motorkap sensor heb los gekoppeld gaat mijn alarm niet meer spontaan af. Dus nu weet ik iedergeval waar het aan ligt. Dit gewoon ter info voor mensen die dus misschien ook tegen dit probleem oplopen.
Nog bedankt allemaal