Swirl flaps

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
marsje

Swirl flaps

Bericht door marsje » 11 dec 2008, 21:44

Hallo allemaal,

Ik heb sinds vorige week een 330d touring automaat executive uit duitsland ingevoerd. Het is een schitterende auto al zeg ik het zelf. Het invoeren ging gelukkig zonder opstakels.

Nu had ik me al redelijk ingelezen in de 330d maar nog niet jullie mooie E46 forum gevonden.
Nu ik me hier ook ingelezen heb kom ik tot mijn grote schrik het afbreken van de swirl flaps tegen. Dit zijn klepjes die in het inlaatspruitstuk van de diesel zitten en ervoor zorgen dat de uitstoot omlaag gaat. Dit schijnt met grote regelmaat te gebeuren. Mijn auto heeft inmiddels 177.000km gereden en volgens de ervaringen zouden deze swirls op zijn minst al een keer vernieuwd moeten zijn wil mijn motor niet naar de soep lopen. Nu heb ik een paar vragen:

1. Zijn er al gebruikers die de swirl flaps vervangen hebben door een M5 bout en dus geen kleppen meer hebben??? Wat zijn jullie ervaringen???

2. Zou het een optie kunnen zijn om ervoor te zorgen dat die klepjes haaks op de luchtstroom te komen staan zodat ze minimale weerstand (lees krachten op de asjes van de kleppen) hebben? Je zou bijvoorbeeld die stang die de kleppen aanstuurd zo kunnen vergrendelen dat de klepjes haaks staan. Is dit een optie?

3. Indien optie 2 niks is wat is dan raadzaam om te doen?

Ben benieuwd naar de reakties.

Gr. Marcel.

Griffendahl

Re: Swirl flaps

Bericht door Griffendahl » 11 dec 2008, 23:49

Hier is een uitgebreid artikel over BMW swirl flaps over, 2 is overbodig en verwarrend

Moderatoropmerking Griffendahl

Gesloten

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”