Hallo allemaal,
Mijn naam is Peter en ik heb pas een M2 Competition gekocht uit 2018.
Hij is verlaagd wat er fraai uitziet en lekker strak rijdt, maar ik schaaf dus wel regelmatig over een drempel of woonerf.
De uitlaat heeft een catloze downpipe én het partikelfilter is ook verwijderd.
Dus een strakke auto met een paar pk extra (is er iemand die weet hoeveel pk dat ongeveer scheelt?).
Vraag 1: wat gebeurt er als je de 2 middendempers weghaalt, want dat is waar hij schaaft.
Scheelt dat erg veel in het lawaai?
Ik weet dat er veel mensen houden van een luide uitlaat.
Ik hoor daar niet bij, ik hou van een erg sportieve auto, maar qua geluid ben ik geen fan van het enorme geknal oftewel de pops en bangs. Dat schijn je overigens weg te kunnen laten coderen.
Dat zou ik graag willen want hoewel ik nu met de auto in Efficiënt prima kan leven (alleen de koude start is dan lawaaierig, maar dat duurt maar een minuut) vind ik hem in Sort of Sport+ veel te lawaaierig. Dus als je dan nog die 2 middendempers verwijdert wordt het wel erg veel kabaal.
Vraag 2: wie heeft een oplossing voor het schaven en wie heeft er suggesties voor of ervaring met het weg coderen van het geluid in Sport en Sport+ ?
De auto op originele veren terugzetten zou niet mijn favoriete optie zijn omdat dat de auto minder sportief laat rijden en ogen.
Alvast bedankt iedereen voor het meedenken